ابهام در زمان برداشته شدن تحریم‌ها/

تناقض‌گویی‌ مسئولان ارشد دولتی در خصوص زمان برداشته شدن تحریم‌ها/ وعده‌ایی که هنوز محقق نشده است

بصیر، با پایان یافتن مذاکرات هسته‌ای مردم منتظر هستند تا دولتی‌ها به قول‌هایی که داده‌اند عمل کنند و دولتی‌ها هم که از ابتدای عمر دولت یازدهم رفع تمام مشکلات را منوط به برداشته شدن تحریم‌ها می‌دانستند هر روز وعده‌ای تازه برای برداشته شدن تحریم‌ها می‌دهند.

اما تناقض‌گویی‌های مسئولان دولت تدبیر و امید که از ابتدای عمر این دولت از آن به عنوان شیوه‌ای برای فریب مردم استفاده کرده‌اند و به اصطلاح با وعده‌های سرخرمن مردم را سرکار گذاشته‌اند، این روزها به زمان برداشته شدن تحریم‌ها رسیده است و دولتمردان دولت یازدهم برداشته شدن تحریم‌ها را هر ماه به ماه دیگری موکول می‌کنند.

بر همین اساس اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم روز ملی صادرات با اعلام اینکه در آذرماه تحریم‌ها لغو می شود ، گفت : ممکن است این مسئله مطرح شود که بعد از تحریم‌ها به شرایط ۴-۵ سال گذشته برمی گردیم. در اثر تحریم‌ها فشارها و فرصت‌هایی ایجاد شد و ملت ایران در انتخابات سال ۹۲ تیم جدیدی سر کار آورد که برای توسعه کشور برنامه‌های جدی خواهد داشت و خودمان را آماده کرده‌ایم که بعد از لغو تحریم‌ها که آذرماه است ۵۰۰ هزار بشکه به تولید نفت اضافه کنیم.

اما درست زمانی که مردم منتظر بودند تا طبق وعده معاون اول رئیس جمهور تحریم‌ها در آذر ماه برداشته شود، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی اظهار داشت: ان‌شاءالله در دی‌ماه تحریم‌ها برداشته خواهد شد و دولت یازدهم به یکی از وعده‌های انتخاباتی خود عمل خواهد کرد و زنجیره تحریم از پای اقتصاد ایران برداشته و راه برای تعامل بیشتر با جهان بازتر خواهد شد.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا تحریم‌ها در دی ماه برداشته خواهند شد و دولت پس از دو سال به یکی از وعده‌های خود عمل خواهد کرد یا فردا روزی دولت‌مرد دیگری برداشته شدن تحریم‌ها را به بهمن ماه یا اسفند ماه موکول خواهد کرد تا دولت بتوانند طبق روال دوسال گذشته با ایجاد یک عملیات روانی جو انتخابات مجلس را به نفع خودشان تغییر دهند.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا