آمارهای عجیب و غریب رییس جمهور/حضور دانش آموزان در هوای آلوده شهرری صرفا جهت استقبال از رئیس جمهور + حاشیه ها

بصیر،رئیس‌جمهور در ادامه سفر استانی هیئت دولت به استان تهران و به منظور دیدار با مردم جنوب این استان، وارد شهر ری شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه به منظور دیدار و سخنرانی در اجتماع مردم جنوب استان تهران، وارد شهرری شد و از سوی مسئولان ارشد محلی مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس‌جمهور سپس در مسیر منتهی به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ابراز احساسات آنان پاسخ گفت.

قرار است دکتر روحانی تا دقایقی دیگر در جمع مردم شهرری در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) سخنرانی کند.

جمعی از مردم شهرستان ری با حضور در خیابان های منتهی به حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از رییس دولت یازدهم استقبال کردند.

برخی از مردم نیز با در دست داشتن تصاویر رییس جمهور و نوشته هایی، خواستار توجه جدی به مشکلات و دغدغه های این خطه در حوزه های مختلف شدند.

رییس جمهور قرار است در سفر به ری، علاوه بر زیارت بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، در جمع مردم، مسئولان و نخبگان شهرستان سخنرانی کرده و با حضور در جمع مدیران دستگاه های مختلف استانی و منطقه ای به مشکلات و مطالبات مردم رسیدگی کند.

افتتاح و بهره برداری از چندین پروژه عمرانی و خدماتی از دیگر برنامه های سفر رییس جمهور به شهرستان ری خواهد بود.

تصویب چهار پروژه مهم و کلیدی برای توسعه ری از دیگر برنامه های سفر روحانی به این شهرستان است.

حضور دانش آموزان در هوای آلوده شهرری صرفا جهت استقبال از رئیس جمهور

با توجه به تداوم کاهش آلودگی هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها در استان تهران، احتمال تعطیلی چهارمین روز مدارس در چهارشنبه دومین روز زمستان داده میشد ولی روز گذشته مسعود ثقفی، سخنگوی آموزش و پرورش تهران گفت: با توجه به کاهش آلاینده‌های هوا و مصوبه امروز کمیته اضطرار آلودگی هوا، تمامی مدارس مناطق نوزده‌گانه شهر تهران در مقاطع مختلف و مهدهای کودک و پیش دبستانی فردا چهارشنبه دوم دیماه دایر است اما تمام فعالیت‌های ورزشی برای دانش‌آموزان همچنان ممنوع است. وقتی فعالیت ورزشی ممنوع باشد یعنی قرار گرفتن در هوای شهر برای دانش آموزان مضر است که مطرح این سخنان جای تعجب دارد.

اما احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور بر اساس تحلیل آخرین داده های هواشناسی گفت: طی امروز ( سه شنبه ۱ دی) و فردا همچنان جوی آرام در استان های واقع در نیمه شمالی کشور حاکم بوده که سبب تداوم پایداری هوا و افزایش آلاینده های جوی در شهر های صنعتی و پر جمعیت خواهد شد.

با این حال هم زمان با سفر رییس جمهور به شهرری در روز چهارشنبه، هوای استان تهران -بویژه هوای شهرری- به یکباره پاک و مدارس تهران -بویژه شهرری!- در روز چهارشنبه باز شد.
بر اساس گزارش خبرنگار تهران نیوز، هم اکنون دانش آموزان شهر ری به صورت دسته جمعی همراه با پلاکاردهای خوش آمد در هوای به اصطلاح پاکیزه شهر در حال تردد هستند که جای تامل دارد.

هوای تهران یهویی پاک شد… بویژه شهرری!

سازمان محیط زیست هوای امروز تهران -بویژه شهرری- را بسیار مناسب برای پیاده روی دسته جمعی، حمل بنر، حمل پلاکارد و شعار دادن اعلام کرد و از همه دانش آموزان تهرانی -بویژه دانش آموزان شهرری- خواست که برای حفظ سلامتی خود دو سه ساعت از ساعات درسی را در این هوای پاک و در مسیرهای تعیین شده به قدم زدن اختصاص دهند.

به گزارش تهران نیوز، علی رغم آلودگی هوا و تعطیل نشدن مدارس، امروز هوای تهران… بویژه شهرری! آنقدر پاک و تمیز شد که این قابلیت را پیدا کرد دانش آموزان پیاده و سواره، مشتاقانه! و سراسیمه! (مدیونید اگر فکر کنید اجباری در کار بوده ) در هوای آلوده  و خفن دیروز و بسیار بسیار پاک امروز! به استقبال  رییس جمهور محترم شتافتند تا مبادا  رییس  جمهور عزیز در کنار تمام دغدغه های زمینی اش! نگران آلودگی هوایی  هم باشد.

اصلا هوا آلوده فدای سر مسئولین! دانش آموزان امروز ریه ناقابل رو به خاطر سفر پربرکت رییس جمهور فدا می کنند و فقط و فقط صرفا به خاطر استقبال از ایشان می شتابند! چون درس امروز دانش آموزان شهر ری؛ استقبال از روحانی هست!

ضمنا… سازمان هواشناسی اعلام کرد از چهارشنبه بعد از ظهر هوای تهران -حتی شهرری- دوباره به حالت کثافت در خواهد آمد و بر اساس تصمیم جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا، مدارس تهران…. به ویژه شهر ری!!! تعطیل خواهد بود و همسر خانم ابتکار هیچ مسئولیتی نسبت به این قضیه بعهده نخواهد گرفت!

دانش آموزان، بیشترین گروه جمعیتی حاضر در محل سخنرانی

سخنرانی رئیس جمهور در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در حالی شروع شد که بدلیل بستن صحن های دیگر حرم، جمیعت حدود ۲۰۰۰ نفر در صحن مشخص شده تجمع کرده اند برای شنیدن سخنرانی، که البته برخی مردم بجهت فشار زیاد جمعیت در حال خارج شدن از محل سخنرانی هستند.

در این میان اکثر جمعیت حاضر در حرم جهت شنیدن سخنان دکترروحانی را دانش آموزان تشکیل می دهند.
به گزارش خبرنگار تهران نیوز؛ مشکل سیستم صوتی نیز در حرم وجود دارد و سخنان دکتر روحانی برای همه قابل شنیدن نیست که از دیگر حاشیه های سفر به شهرری است.

دست نوشته‌های مردم در استقبال از رئیس جمهور در سفر به شهر ری

برخی مردم دست/ نوشته هایی را در دست دارند که برخی از آن‌ها به شرح ذیل است:

دوران شعار تمام شده،مردم نان می خواهند/۷۰ خانوار از مردم صالح‌آباد هستیم که زیر دکل برق فشار قوی زندگی می‌کنیم، به داد ما برسید/هر کس با آمریکا ساخت باخت/۸۵۲ روز از وعده ۱۰۰ روزه گذشت

آمارهای عجیب و غریب رییس جمهور/تورم تک رقمی شد

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی گفت: رشد اقتصادی کشور نیز در سال آتی به رقم ۵ درصد خواهد رسید.

رییس جمهوری شهر ری را منشا تمدن ایران و ملجاء دیرین مردم در روزهای سخت خواند و گفت: این صحن و حرم و این سرزمین همواره تاریخ‌ساز بوده و مردم در روزهای سخت خود در شهر ری و در کنار ملجاء و مأمن و کنار قبر مطهر فرزند امام مجتبی (ع) اجتماع می‌کرده‌اند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه از همین مکان‌ها و از برکت همین حرم‌های مقدس بود که ملت ایران راه انقلاب مشروطه، راه رأی و صندوق رأی را از بیش از یک قرن پیش انتخاب کرد، افزود: بحمدالله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ما به نقطه‌ای رسیدیم که رأی و صندوق رأی به معنای واقعی کلمه با سلامت، با رقابت و با حضور پرشکوه مردم همراه بوده و همواره برای ما افتخار آفریده است.

دکتر روحانی همچنین با اشاره به ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: امیدوارم آثار این شور، شعور و احساسات مردم بزرگ و انقلابی سرزمین ایران را که از ابتدای دی ماه آغاز شده است، در اوایل ماه اسفند پای صندوق آراء شاهد باشیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه بی‌تردید ملت ما در اسفند ماه یک بار دیگر حماسه سیاسی می آفریند، تصریح کرد: همه مسئولین به تبعیت از مقام معظم رهبری به مسأله حق‌الناس بودن رأی مردم و صندوق آرا توجه خواهند داشت و این افتخار ایران در این منطقه است که هر انتخاباتی در آن با شکوه برگزار شده است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه در سخت‌ترین شرایط انتخابات را کنار نگذاشتیم، خاطرنشان ساخت: آن روزی که جنگ بر ما تحمیل شده بود، باز هم در موعد مقرر انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و آن زمانی که انتخابات خبرگان آغاز شد و از زمانی که انتخابات شوراها برقرار شد، در هر شرایطی ما انتخابات را برگزار کردیم و این افتخار این ملت است که حتی آن روزی که عفلقیان به شهرهای ما موشک پرتاب می‌کردند، باز هم ما انتخابات را یک روز و یک ساعت به تأخیر نینداختیم.

رییس جمهوری گفت: این بدان معناست که نظام به عهدش با مردم وفا کرد و بر مبنای عهدی که با مردم بسته بود، مسیر اداره کشور را از طریق رأی مردم به پیش برد.

دکتر روحانی در ادامه با بیان اینکه در دی ماه امسال ان شاءالله شاهد شکست توطئه‌گران علیه جمهوری اسلامی ایران در ایجاد تحریم‌های اقتصادی خواهیم بود و زنجیر تحریم گسسته می شود، اضافه کرد: امید داریم که مردم بزرگ ما شاهد آرامش و شاهد باز شدن دروازه‌های اقتصادی کشور روی جهانیان باشند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه ۱۲ سال با تصویب قطعنامه های ظالمانه ضد ایرانی به مردم ایران ظلم شد ، اظهارداشت: با اجرایی شدن برجام در دیماه، همه ۱۸ قطعنامه ظالمانه علیه ملت ایران برای همیشه لغو خواهد شد. این پیروزی از آن شما ملت بزرگ ایران است. اگر نمایندگان شما در وین ، ژنو،  نیویورک و لوزان توانستند حق این ملت را بر کرسی بنشانند به خاطر حضور و مشارکت و حمایت شما مردم بزرگ بود.

دکتر روحانی تصریح کرد: دولت یازدهم افتخار می‌کند که مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب اسلامی و این ملت عزیز ، بزرگ و فداکار است. امروز ما همه باید با وحدت ، اتحاد ، همدلی و انسجام، راه پیروزی و توسعه این کشور را برای این ملت بزرگ هموار نماییم.

رئیس‌جمهور گفت:به وعده هایی که به مردم عزیز و بزرگمان داده ایم عمل خواهیم کرد و خوشحالم که طبق اعلام مرکز آمار ایران تورم کاهش داشته است.
وی ادامه داد: علی رغم اینکه امسال در شرایط بسیار سخت اقتصادی بوده ایم و میدانید نفت روزی ۱۴۰ دلار بود ولی در آغاز این دولت این رقم به دولت ۱۱۲ دلار رسید.
روحانی تصریح کرد: دیشب مرکز آمار اعلام کرد که تورم به زیر ۱۰ درصد رسیده است، ما باید رکود اقتصادی را از پیش پای مردم برداریم.

رئیس جمهور افزود: بودجه ۲۶۷ هزار میلیار تومان دی ماه تقدیم مجلس می شود.
رئیس‌جمهور اظهار کرد: در بودجه سال آینده اتکا به نفت فقط ۲۵ درصد است و اتکای ۷۵ درصد دیگر به منابع غیر نفتی است و این یکی از آرزوهایی است که نظام و ملت به دنبالش بود و در شرایطی هستیم که راهی جز این نداشتیم زیرا آنچه که دشمن علیه مردم ما توطئه کرد و آن را اعمال کرد، خیرش این بود که اتکا به نفت در بوجه کمتر کاهش داشت.
وی افزود: طی دو سال آینده بودجه عمرانی کشور ۹۰ درصد نسبت به بودجه عمرانی امسال افزایش خواهد یافت و این یعنی بسیاری از پروژه های نیمه تمام، به اتمام می رسد.
روحانی تصریح کرد: می دانید با شراطی مواجه هستم که در زمینه هایی نظیر محیط زیست، حمل و نقل، کشاورزی و آب مشکلات و معضلاتی داریم که باید با کمک هم انها را حل کنیم.
رئیس‌جمهور گفت: برای مردم منطقه شهرستان ری مشکلاتی وجود دارد که در جلسه هیئت وزیران تصمیمات خوبی برای رفع آنها اتخاذ شد.
وی ادامه داد: اولین مشکل مردم، موضوع آب برای آشامیدنی، صنعت و کشاورزی است که انشالله امروز تصفیه خانه بزرگ سد ماملو افتتاح خواهد شد که اعتبار آن یک هزار و ۱۰۰ میلیارد است و ۷۰ درصد این آب به شهر ری و قیام دشت منتقل خواهد شد.
روحانی تصریح کرد: بزرگترین قدم دولت یازدهم برای این منطقه رفع این مهم است البته اعتبار ۷۶ میلیارد تومانی برای احداث تصفیه خانه های صالح آباد و سرخه حصار اختصاص داده شده و تا پایان سال ۹۵ اتمام می شود.
وی افزود: تصفیه خانه فاضلاب شهرری با ۲۵ میلیارد تومان تا پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید.
رئیس‌جمهور گفت: در زمینه درمانی بهداشتی این منطقه با مشکلاتی مواجه است که تصمیم گرفته شد برای تکمیل و تجهیز بیمارستان شهدای هفت تیر ۹۰ میلیارد تومان اختصاص داده شود که در سال ۹۵ تمام می شود و مورد بهره برداری قرار می گیرد.
روحانی بیان کرد: بیمارستان قدیمی فیروز آیادی با اختصاص ۷۳ میلیارد تومان اعتبار تا اوایل سال ۹۶ ، قسمت های بیمارستان تکمیل و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. البته طرح های دیگری در زمینه پایگاه های بهداشتی و هلال احمر مورد توجه قرار خواهد گرفت.
وی افزود: در زمینه آموزش و پروش با کمبود کلاس مواجه هستیم لذا ۲۳۴ کلاس درس با کمک خیرین مدرسه ساز و ۳۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت در سال ۹۵ و ۹۶ اجرایی خواهد شد و کمبود کلاس کاملا مرتفع خواهد شد.
رئیس‌جمهور گفت: محور قدیم جاده تهران – قم با ۴۴ میلیارد تومان بهسازی خواهد شد وایستگاه راه آهن شهر ری با ۱۲ میلیارد تومان در سال ۹۵ نوسازی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا