پایین‌ترین نرخ طلاق کشور در کدام استان است؟

بصیر ،رضا راحت‌دهمرده با تبریک هفته ثبت احوال اظهار داشت: پایین‌ترین نرخ طلاق در کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: سالمندان ۶۵ سال به بالا ۳/۳ دهم درصد جمعیت استان را دارند و در مجموع ۷۰ درصد جمعیت استان زیر ۳۰ سال و ۴ درصد از کسانی که ازدواج کرده‌اند زوجه بزرگتر از زوج است و بیشترین بعد خانوار، نسبت به جاهای دیگر کشور در استان سیستان و بلوچستان  است.

راحت‌دهمرده با اشاره به ویژگی جمعیتی و ثبت وقایع سیستان و بلوچستان افزود:  گفت: معادل ۱۲ونیم درصد ازدواج‌ها سن زوجین مساوی بوده و از نظر اختلاف سنی ۲ تا ۳ سال زوج بزرگتر از زوجه بوده است و نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش داشتیم.

دهمرده گفت: افراد زیر ۱۴ سال ۰۶/۳۷  درصد و جمعیت جوانان ۰۲/۳۲ درصد با گروه سنی ۱۵ تا ۲۹ سال و میانسالان از ۳۰ سال تا ۶۴ سال استان ۰۹/۲۶  درصد است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان تصریح کرد: یک هزار و ۳۸۱ واحد طلاق در ۹ ماهه سال‌جاری به ثبت رسیده است که نسبت به سال گذشته ۳۳۷ واحد یعنی ۳۲ درصد افزایش داشته که نسبت به هر ۱۲ تا ازدواج ۱ طلاق داریم و این در حالیست که میانگین کشوری هر ۵ ازدواج ۱ طلاق است.

وی گفت: پایین‌ترین نرخ طلاق در کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است و در زوجین بیشترین طلاق با مدت زمان زندگی مشترک ۱ تا ۲ سال با میانگین سن طلاق آقایون ۳۲ سال و خانم‌ها ۲۸ سال است.

تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا