گفت‌و‌گوی بصیرنیوز با رئیس کتابخانه عمومی فریدونکنار در روز جهانی کتاب کودک؛

بیشترین اعضای کتابخانه عمومی فریدونکنار کودک هستند/ کمبود شدید کتاب‌های دیجیتالی کتابخانه فریدونکنار

بصیر، قاسم مهدی‌نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز با تبریک به کودکان فریدونکناری به مناسبت فرارسیدن روز جهانی کتاب کودک، اظهار داشت: در گذشته چند کتاب در داخل کتابخانه داشتیم اما امروز در بخش کودک مستقل هستیم و بر اساس استاندارد نهاد کتابخانه‌های کشور ۳۵ مترمربع را به کودکان اختصاص دادیم.

وی با بیان اینکه بیشترین اعضای کتابخانه عمومی فریدونکنار کودک هستند، اظهار داشت: بخش کودک بیشترین امانت را در ماه گذشته داد و حدود ۵۰۰ جلد کتاب را به امانت بردند.

رئیس کتابخانه عمومی فریدونکنار با اشاره به اینکه کتاب‌های دینی، علمی و داستانی برای کودکان در کتابخانه عمومی این شهرستان موجود است، خاطرنشان کرد: در این فضا علاوه بر امانت کتاب کارهای ویژه‌ای چون کلاس قصه‌گویی و بازی تئاتر، مسابقات ویژه برای کودکان، کلاس کتابخوانی برای بچه‌های ۷ تا ۱۲ سال و مادران قصه‌گو را نیز برگزار می‌کنیم.

باید فضای مربوط به کودکان را به ۶۰ مترمربع افزایش دهیم

مهدی‌نیا با بیان اینکه کوچکترین عضو کتابخانه عمومی فریدونکنار ۳ ساله است، اذعان داشت: فضای کتابخانه ما کم است و اگر بتوانیم فضای کودکان را به ۶۰ مترمربع افزایش دهیم می‌توانیم خدمات بهتری به کتابخوانان ارائه کنیم.

وی همچنین گفت: مشکل دیگر این است که خانواده‌ها فکر می‌کنند که کودک باید به راهنمایی و دبیرستان بروند و بعد عضو کتابخانه شوند اما این فکری اشتباه است.

رئیس کتابخانه عمومی فریدونکنار افزود: کتاب‌های خوبی را در کتابخانه عمومی فریدونکنار برای کودکان داریم اما باید غنی‌تر شود تا با استقبال بیشتری از سوی خانواده‌ها روبه‌رو شویم.

۶ هزار کودک فریدونکناری و وجود ۴ هزار کتاب کودک در کتابخانه فریدونکنار

مهدی‌نیا خاطرنشان کرد: ۶ هزار کودک مهدکودکی در فریدونکنار داریم اما تعداد کتاب‌های ما در کتابخانه به ازای هر نفر یک عدد هم نیست، در واقع ۴ هزار کتاب داریم که برای این شهرستان خوب است اما به تعداد بیشتری نیازمندیم.

وی با بیان اینکه کتاب صوتی برای کودکانی که نمی‌توانند بخوانند و بنویسند نداریم، اظهار داشت: کتاب صوتی و گویا نداریم و در این زمینه و در بخش بزرگسال و کودک از نظر دیجیتالی با کمبود شدید رو‌به‌رو هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا