یک فعال عراقی:

رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای شخصیتی منحصر بفرد است/ مرز ایران و عراق فقط اسما وجود دارد

بصیر، شیخ الحمادی که در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی شرکت کرده بود در پاسخ به این سوال که نگاه مردم و احزاب سیاسی عراق به جمهوری اسلامی ایران چگونه است، خاطر نشان کرد: من هفته پیش در دیداری که با برخی شخصیت ها و مسئولان احزاب سیاسی داشتم همگی اتفاق نظر داشتند که رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای(مد) شخصیتی منحصر بفرد بوده که عمل به توصیه های ایشان می تواند آینده کشور را رقم بزند.

این فعال عراقی تاکید کرد برخی اتفاقات هرچند ناخوشایند اما تاثیراتی دارند که قابل تصور نیستند. باوجود اینکه رژیم بعثی هشت سال جنگ را علیه جمهوری اسلامی ایران تحمیل کرده و میلیون ها نفر در هر دو کشور عزیزان خود را در جنگ از دست داده و قربانی سیاست های غلط صدام حسین شدند، اما در هیچ یک از دو کشور  نگاه بدی به دیگری ندارند. اشغال عراق توسط آمریکا و کشورهای غربی، آن اتفاق ناخوشایندی بود که علی رغم تمام آثار سوء واقعیت امر را برای همگان آشکار کرد. چراکه سرنگونی صدام موجب شد روشن شود دو ملت چقدر به هم نزدیک هستند.

مردم عراق، ایران شیعه را کشور و مامن خود می دانند که در دوره تبعید میزبان ده ها هزار شهروند عراقی بود و ایستادگی جمهوری اسلامی ایران، هم در بعد مردمی و هم در بعد رسمی خود نشان از این دارد که ملت ها هیچ مشکلی باهم ندارند.

او از  میزبانی سخاوتمندانه مردم عراق از محبین اهل بیت ایرانی در ایام اربعین است و کمک های مردم ایران به عراق در مبارزه با تروریسم به عنوان شاهدی برای این امر یاد کرد.

الحمادی افزود: اگر یکبار از مسیر زمینی به عراق سفر کرده باشید، متوجه می شوید که چیزی تحت عنوان مرز، فقط اسما وجود دارد و پیوندهای عظیمی که دو ملت را به هم متصل کرده فراتر از آن است که بتوان آنها را با مرز جغرافیای-سیاسی از هم جدا کرد. همین کافی است که بدانید همین پیوندها موجب شده تا من همیشه بین دو کشور در رفت و آمد باشم.

وی خاطر نشان کرد: این نشان می دهد که چگونه دو کشور علی رغم اینکه هشت سال گرفتار جنگ خانمان سوز بود اند، نه تنها از کینه و دشمنی عبور کرده اند، بلکه پیوندهایی عمیق نیز باهم دارند و این پیوندها را عراقی ها نتیجه سیاست های حکیمانه جمهوری اسلامی ایران و به طور خاص رهبری معظم می دانند.

این فعال عراقی همچنین تاکید کرد شرایطی مانند تروریسم در عراق و گروهی مانند داعش نیز نتیجه کینه دشمنان و حسدورزی آنان نسبت به این روابط بوده و توطئه ای بیش نیست.

او در پاسخ به این سوال که جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی چه کمکی می تواند به عراق بکند نیز پاسخ داد: امروزه حفظ این وحدت مهمترین شرط است اما در نتیجه جنگ، عراق امروز در تامین نیازهای مردم بشدت نیازمند کمک جمهوری اسلامی ایران است و فعالیت اقتصادی از جمله ورود شرکت های ساختمانی و تامین مواد غذایی می تواند کمک حال مردم و دولت عراق باشد.

الحمادی از نبود امنیت به عنوان یکی از دلایلی که شرکت های ایران کمتر به عراق ورود کنند، یاد کرد اما توضح داد که در عراق ظرفیت های عظیمی برای فعالیت اقتصادی وجود دارد و مردم عراق تمایل دارند که مایحتاجاتشان از کشوری که به آن تعلق خاطر بیشتری دارند تامین شود.

وی در پایان یادآور شد که عبور از شرایط امروز مستلزم آگاه بودن نسبت به توطئه های دشمنان و حفظ یکپارچگی است و مسلمانان بخصوص مسلمانان عراقی به هیچ وجه نباید در دام توطئه نزاع شیعی-سنی گرفتار شوند زیرا هم شیعیان و هم اهل سنت در زیر یک چتر قرار دارند و سوار بر یک کشتی هستند و آن نیز اسلام است که همه را به برادری توصیه می کند.

فرهنگ نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا