رسوایی جنسی پلیس بلژیک در تعقیب تروریست‌ها

بصیر ،”لا دقنیق اوق” و “دو استاندارد” دو روزنامه بلژیکی فاش کردند در مدت ۲ هفته‌ای که نیروهای امنیتی و پلیس این کشور برای یافتن عاملان حملات تروریستی پاریس بسیج شده بودند، ۶ سرباز و ۲ افسر پلیس زن در مقر اصلی این نیروها، مرتکب جرائم جنسی شدند. نیروهای امنیتی بلژیک در ۲ هفته بحرانی تمام تلاش خود را بکار بستند تا عوامل حملات تروریستی پاریس را به دام اندازند. محل جستجوی این نیروها فاصله اندکی با مقر پلیس “گانشورن،” مکانی که افسران پلیس و سربازان مشغول روابط نامشروع جنسی بودند، داشت. ۲ افسر پلیس زن و ۶ سرباز متخلف باید بر حسب وظیفه داخل ساختمان فرماندهی عملیات جستجوی تروریست‌ها باقی می‌ماندند؛ اما آنها با نادیده گرفتن موقعیت اجتماعی و وظیفه‌ای که بر دوششان سپرده شده است، روابط جنسی نامشروعی را آغاز کردند.

 

پلیس بلژیک تحقیقاتی داخلی را برای شناسایی متهمان و بررسی احتمال دخالت دیگر نیروهای این مقر فرماندهی در پرونده فساد اخلاقی، آغاز کرده‌اند. در ۲ هفته‌ای که پلیس بلژیک در تلاش برای یافتن تروریست‌های داعش بود، ۱۵ تا ۲۰ نفر در مقر پلیس “گانشورن” حضور داشتند و هنوز مشخص نیست به غیر از ۸ متهم شناسایی شده آیا افراد دیگری نیز در این اقدام غیراخلاقی حضور داشته‌اند یا خیر.

 

پلیس بلژیک به دلیل رفتار نیروهای امنیتی هنگام عملیات شناسایی عاملان حملات تروریستی پاریس بارها مورد انتقاد قرار گرفته بود. زمانیکه هنوز عاملان این حملات شناسایی نشده و پلیس در تلاش برای یافتن آنها بود، تصاویری از چند نیروی امنیتی بلژیک در اینترنت منتشر شد که با لباس فرم نظامی، پاکت‌های لوکس خرید در دست داشتند و در فروشگاه‌های بروکسل در حال گشتزنی بودند.
افکارنیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا