نیم نگاهی به فتنه انگیزی دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی/چرا و به چه دلیل این همه توطئه و دسیسه؟!

بصیر ،گفتمان انقلاب اسلامی از بدو طرح و عرضه ی خود و نیز عینیت یافتن جنبه های ارکانی آن که یکسره از ریشه اصیل مکتب اسلام و تشیع سیراب شده و می شود، مورد هجمه و تاخت و تاز اجانب و دشمنان داخلی و خارجی قرار داشته است.

ویژگی اصلی این گفتمان تکیه بر حقانیت الهی ذات انسان و نیز حکومت خدا بر همه جهان است. اصلی که در قانون اساسی این گفتمان نیز مسطوراست.

برای حرکت و استقرار این گفتمان در جامعه ایران لوازم اجرایی و کارکردی آن در بسترعمل به احکام و قوانین الهی در چهارچوب قرآن کریم و نیز معیارگذاری احکام نورانی اسلام در جهت قانون گذاری و مشورت جمعی متبلور می شد.استقرار این گفتمان بر اساس موارد مذکور تشکیل نظام اسلامی را داد.

یکی از ارکان مهم در استقرار نظام اسلامیِ منبعث از گفتمان انقلاب اسلامی هدایت و رهبری نظام در زمان و مسیر استقرار آن است. رکن مهمی که تجلی اصلی خود را در اصل مهم ولایت فقیه یافته و ولی فقیه و رهبری معظم انقلاب را ستون خیمه نظام اسلامی می داند.

در طول ۳۷ سال از استقرار گفتمان انقلاب اسلامی در چهارچوب انقلاب اسلامی و تشکیل نظام اسلامی و رهبری مدبرانه آن انوع تهدیدات و توطئه ها سد راه و مسیر حرکت این گفتمان رو به سوی آیندهِ ظهور حق و منجی حجت آن بوده و هست.

از فردای پیروزی انقلاب اسلامی و پذیرش رفراندوم جمهوری اسلامی از سوی ملت ایران ابتدا تفرقه و اختلافات قومی را علم کردند که در چهار سوی ایران اسلامی زبانه آتش آن ملت ایران را می سوخت و خاکستر می کرد.

سپس راز جاسوسی و نفوذ آنان برملا شد و لانه جاسوسی شان لو رفت. در پاسخ خواستند طوفان کنند که طوفان شن جواب شان شد. پس کودتا به راه انداختند.

هنوز سالی نگذشته بود که جنگی نابرابر و ۸ ساله را بر پیکره ملت ایران و پهنه ایران اسلامی تحمیل کردند.

سالی بعد دشمن داخلی چون مار از آستین بدر آمد و سیمای زیبا و متعال میهن را نیش زد. ۷ تیر و ۸ شهریور.

از آن تاریخ یعنی تابستان سال ۱۳۶۰ تاکنون و برای لحظه ای توطئه و دسیسه برای منحرف ساختن مسیر حرکت گفتمان انقلاب اسلامی متوقف نشده است. حتی در طول ۸ سال جنگ همزمان از داخل و از خارج دست اندازی و دسیسه همچنان ادامه داشت.

زمانی به قامت تهاجم فرهنگی و زمانی از مسیر اختلافات مذهبی، ادیان و فرقه-های دروغین و زمانی با توطئه حساب شده جریان فتنه در سال ۸۸ به شکل گسترده اقدام به متوقف ساختن مسیر گفتمان انقلاب اسلامی کردند.

چرا و به چه دلیل این همه توطئه و دسیسه؟! روشن است که گفتمان الهی و خدایی انقلاب اسلامی فقط و فقط معیار خدایی را در حیات انسانی بشر قابل قبول و مشروع می داند و این یعنی وصله ناجوربودن در جهان زر و زور و تزویر که درهای آسمان را بسته پنداشته و با معیار خودتافته مادی خود در پی خوشه چینی از منافع نامشروع خود است.

گفتمان انقلاب اسلامی نه تنها در مقابل چنین جریانی است بلکه در جهت افشا-گری و رسوا سازی آن نیز اقدام می کند. همانگونه که پشتوانه اصلی گفتمان انقلاب اسلامی در مسیر حرکت خود مردم و مردم سالاری دینی است، در این جهت نیز پشتوانه اصلی این گفتمان مردم غیور و ملت شریف ایران اسلامی هستند.

تبلور حضور ملت ایران در این مسیر در ۹ دی سال ۱۳۸۸ به عینه و به شکل روشن تثبیت و برای همیشه جاودان ماند.و به کلام رهبری معظم انقلاب:
«فتنه‌گر و دشمن همیشه هست؛ امروز یک دشمن است، فردا یک دشمن دیگر است، پس‌فردا یک کس دیگر است، یک جور دیگر است. یک ملت وقتى بیدار بود، آگاه بود، عازم بود، ایمان خودش را حفظ کرد، زنده بود، رویش داشت، با همه‌ى این معارضه‌ها با آسانى – که روزبه‌روز آسانتر هم خواهد شد، ایستادگى می کند، دست و پنجه نرم می¬کند، بر همه‌ى این معارضه‌ها هم فائق مى‌آید.» (۲۹/۱۰/۱۳۸۸ )

آراز سسی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا