رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی خبر داد

آمادگی ۶ هزار بسیجی برای مقابله با بلایای طبیعی

بصیر ،محمد رئیس‌زاده اظهارداشت: تیم‌های تخصصی، بهداشتی درمانی و تیم‌های اضطراری از ابتدای سال تاکنون ۴ میلیون نفر خدمت رایگان پزشکی در مناطق محروم، صعب‌العبور و مرزی ارائه کرده‌اند و تلاش می‌کنیم این خدمات از جبهه درمانی بیشتر به سمت جبهه‌های بهداشتی و آموزش‌های بهداشتی، چادرهای سلامت، غربالگری و آموزش تغذیه شیب پیدا کند.

وی از آمادگی هزار بسیجی برای مقابله با بلایای طبیعی خبر داد و گفت: این افراد در مواقع بحران‌ها و بلایا، آمادگی ارائه خدمت در داخل و خارج از کشور را به حادثه‌دیدگان دارند.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی با اشاره به اینکه ۴۰۰ کانون فعال در سراسر کشور داریم، گفت: با همکاری ۱۲۰ هزار عضو در بسیج جامعه پزشکی که در حوزه سلامت کشور پراکنده‌اند، جهت ارائه خدمت به بیماران نیازمند اقدام می‌کنیم.

رئیس‌زاده ادامه داد: بحث کاهش دادن عوامل خطرزا یا ریز فاکتورها، تعالی جمعیت و سبک الگوی تغذیه سالم از جمله برنامه‌هایی است که ورود آن در دستور کار سازمان بسیج جامعه پزشکی قرار دارند.

وی با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی دارای ظرفیت و پتانسیل مناسبی است که متولیان وزارت بهداشت با زمینه‌سازی مطلوب می‌توانند از این پتانسیل در جهت تحول اساسی در حوزه سلامت به‌کار گیرند، خاطر نشان کرد: اولویت‌ها در حوزه سلامت باید ابتدا تشخیص و راه‌ حل آن شناسایی، سپس در قالب یک بسته به جامعه پزشکی برای حل آن ارائه شود.

بسیج

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا