اتاق گاز؛ رسم سگ‌کُشی در ایالات متحده

بصير،

سالانه بین سه تا چهار میلیون حیوان بی‌سرپرست (سگ، گربه و غیره) در مراکز نگهداری حیوانات، معدوم می‌شوند و از آنجایی که کشتن حیوانات با اتاق گاز کم هزینه‌تر از روش‌های دیگر است، تا سال‌های پیش، معمول‌ترین روش کشتن حیوانات بود و هنوز نیز در دست کم ۹ ایالت آمریکا از این روش استفاده می‌شود.

 

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که خانواده‌های آمریکایی این همه حیوانات خانگی نظیر گربه و سگ را از کجا تهیه می‌کنند؟ پاسخ به این سوال را باید در مراکز نگهداری حیوانات بی‌سرپرست (Animal Sheltters) جستجو کرد؛ مراکزی که حیوانات رها شده در سطح شهر یا طبیعت را نگهداری می‌کنند و برای دریافت سرپرستی در اختیاز خانواده‌های آمریکایی قرار می‌دهند.
حالا اگر مدت زمان زیادی بگذرد و کسی حاضر نشود تا یک سگ یا گربه را به فرزندخواندگی قبول کند، چه بر سر آن موجود می‌آید؟ پاسخ به این سوال، همانقدر که ساده است، وحشتناک و جنایتکارانه نیز هست: سگ یا گربه، معدوم می‌شوند.
سالانه بین سه تا چهار میلیون حیوان بی‌سرپرست (سگ، گربه و غیره) در مراکز نگهداری حیوانات، «معدوم» می‌شوند و از آنجایی که کشتن حیوانات با اتاق گاز کم هزینه‌تر از روش‌های دیگر است، تا سال‌های پیش، معمول‌ترین روش کشتن حیوانات بود و هنوز نیز در دستکم ۹ ایالت آمریکا از این روش استفاده می‌شود.
نقشه میزان استفاده از اتاق گاز برای کشتن حیوانات در ایالات مختلف آمریکا

سال‌هاست که گروه‌های مدافع حقوق حیوانات دنبال حذف کامل روش کشتن با اتاق گاز هستند اما هنوز موفق نشده‌اند و این اقدام جنایتکارانه در مناطق زیادی از ایالات متحده همچنان طرفداران زیادی دارد.

 

snn.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا