بهای طلا رکورد چهارساله را پشت سر گذاشت

بصیر،معاملات جهانی فلزات گرانبها این روزها شاهد رونق دوباره بوده است و در مجموع بهای طلا در ماه فوریه ۹ درصد افزایش یافت. این حجم از افزایش بهای ماهانه فلز زرد در ۴ سال اخیر بی‌سابقه بوده است و به هزار و ۲۲۴ دلار در هر اونس رسید.

بازارهای سهام در آسیا شاهد استقبال گسترده سرمایه‌گذاران برای خرید شمش طلا بوده‌اند، بطوریکه معاملات شمش طلا در سال میلادی جاری تا ۱۵ درصد افزایش یافته است. دلیل گرایش سرمایه‌گذاران به خرید طلا، نابسامان بودن بازارهای نفتی و وجود برخی نگرانی‌ها درمورد رکود اقتصادی بوده است. عامل دیگر رونق گرفتن معاملات طلا، امتناع بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره در این کشور عنوان شده است.

پس از کاهش یک درصدی بهای طلا در معاملات روز جمعه، فلز زرد رشد ۲ دهم درصدی را در معاملات روز دوشنبه تجربه کرد و هر اونس طلا هزار و ۲۲۴ دلار و ۷۰ سنت قیمت‌گذاری شد. بیشترین رشد ماهانه بهای طلا به ژانویه سال ۲۰۱۲ (دی سال ۹۰) برمی‌گردد که در آن زمان رشد ۹.۸ درصدی را تجربه کرد. بهای طلا در فوریه ۲۰۱۶، ۹.۶ درصد افزایش یافت که خبر امیدبخشی برای سرمایه‌گذاران به حساب می‌آید.

بهای جهانی نفت برنت دریای شمال نیز با اندکی رشد در مقایسه با معاملات روز جمعه – پیش از تعطیلی بازار- به ۳۵ دلار و ۵۳ سنت در هر بشکه رسید. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز ۳۲ دلار و ۹۳ سنت قیمت‌گذاری شد.

الف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا