چگونه از داغ شدن گوشی همراه جلوگیری کنیم؟!

بصیر،همینظور که دارید با تلفن همراه تان کار می کنید، به یکباره حس می کنید دست هایتان داغ شدند. آخر برای چه برنامه بکگراند باز دارید، بازی سنگینی را به مدت طولانی بازی کرده اید یا هوا بس ناجوانمردانه گرم است؟

چگونه از داغ شدن گوشی همراه جلوگیری کنیم؟!

هر چه که باشد تلفن همراه شما به درجه نامطلوب و خطرناکی از دما رسیده است که باید راه چاره ای برای آن اندیشید. در ادامه با برسام همراه باشید

تازه گاهی شاید پیش بیاید که به دلیل داغ شدن بیش از حد یا overheating تلفن همراه شما تا زمان معینی که سرد شود، خاموش شود یا قطعه ای از بین برود.

حالا، جدای از حالات محیطی اکثر آور هیتینگ ها به عدله معرفه (خیلی عربی شد!) رخ می دهد. مثلا مدت زیادی به اسپیکر بلوتوث گوش داده اید یا در هنگام کار با ارور هایی مواجه شده اید و … همه این موارد می توانند موجب داغ شدن گوشی شما بشوند؛ اما اگر هیچ کدام از این اتفاق ها نیفتاده و گوشی شما باز هم داغ کرده، پیشنهاد می کنم از آن نقطه فرار کنید چون احتمالا جان پیچ های ولدمورت (اسمشو نبر!) در تلفن همراه شما هم ذخیره شده اند!

تقریبا دیگر علت های آورهیتینگ به خاطر روشنی طولانی صفحه نمایش، اتصال طولانی وای-فای، بازی های سنگین و طولانی و … است. البته در این مورد حق با گوشی تان است؛ تلفن وسیله کار است کنسول بازی که نیست! از طرفی در سال ۲۰۱۶ هستیم و دیگر نباید از تلفن های سریع الداغ (!) استفاده کنیم. وای فای هم یکی از دلایل است که موجب چنین مشکلی می شود. اما همیشه مسبب اصلی نیست.

از فعالیت های بی شرمانه دوربین غافل نشوید!

یکی از تلفن هایی که اتفاقا با این قضیه دست و پنجه نرم می کند، sony xperia z5 است که گاهی پس از چند دقیقه ضبط با دوربین جلو، آورهیت می شود. گاهی هم این قضیه به حدی خطرناک می شود که اخطاری هم بر روی آن نیز به نمایش در می آید. به نوشته یکی از سایت های انگلیسی زبان که به این مشکل پرداخته، علت این داغ کردن هم چندان عجیب نیست؛ چون علاوه بر بسته بودن کامل قاب دور تلفن، در نور شدید هم قرار داشته و پیوستگی این عوامل همراه با نور صفحه زیاد و بازی های رایج می توانند موجب خاموش شدن یا آسیب جدی به تلفن همراه شوند.

ویروس ها

مالورها یا بدافزارها نیز جزء عناصری هستند که می توانند به حرارت خطرناک منجر شوند، البته هکر ها مایل به آسیب زساندن به شما نیستند، بلکه می خواهند داده های شما را در دست داشته باشند. اگر گوشی تان داغ می کند، پیش از هرچیز باید چک کنید برنامه های تان یا مستقیما از google play نصب شده باشند و یا از آن هایی که نصب کرده اید کاملا مطمئن باشید.

آیا همه چیز زیر سر قاب است؟

به راستی یکی از بزرگترین اشتباهات ما استفاده از کیس هایی بسته و ضخیم می باشد.

تقریبا هر کیسی که از پلاستیک ساخته شده باشد و یا درصد بالایی از آن را در خود جای دهد چنین مسئله ای را به صورت اکید به وجود می آورد؛ اساس کار پلاستیک اینست، گرما در داخل، سرما در بیرون.

به همین دلیل به شما توصیه می کنیم از قاب هایی مناسب استفاده کنید و مخصوصا در روز های گرم از آن ها استفاده نکنید. فرض کنید خودتان در گرمای تابستان مجبورید یک کت چرم به تن کنید. تلفن همراه که زبان ندارد!

اما به جز این، آیا عامل دیگری نیز وجود دارد؟

باتری و کابل شارژر!

بله عوامل مهم دیگری نیز دخیل هستند. اگر تلفن تقریبا قدیمی دارید که چندین بارovercharge (به معنای شارژ حتی بیش از حد نیاز) شده است مطمئنا با این مسائل مواجه شده اید. کما این که متخصصان توصیه می کنند تا اصولا شارژ باتری را در بازه ۸۰-۹۰% نگه دارید تا به سلامت تلفن و باتری تان افزوده شود.

پس از بررسی و شاید هم تعویض باتری، زمان به بررسی شارژر می رسد. هنگام شارژ تلفن ها نباید داغ شوند (البته کمی گرما طبیعی است، اما نه آن قدر که باعث بروز مشکل شود). اگر میزان گرما از حدی فراتر رفت، مطمئن باشید باتری شما نیز رو به تخریب است و ممکن است سلامتی شما را نیز تحت الشعاع قرار دهد.

پس سریعا از یک شارژر دیگر ترجیحا فابریک استفاده نمایید.

wi-fi عاملی موذی و خطرناک!

حتما می گویید کار خودش است! به خاطر این که گاهی فراموش می کنیم هنگام شارژ وای فای را خاموش کنیم. البته این ایده شما صحیح است، اما علت اصلی در جایی دیگر ریشه دارد: برنامه های باز مانده ای که هم با اینترنت و هم cpu کار می کنند.

راهی بسیار آسان برای پیش بینی و مقابله، استفاده از اپ greenify است که به شما اجازه می دهد مکنده های منابع را شناسایی کرده و برنامه های با عملکرد ناصحیح را به آسانی، به طور خودکار غیرفعال نمایید.

البته عیب این اپ، از کار انداختن فعالیت های بکگراند است؛ اما با این وجود استفاده از منابع تلفن همراه را به نحو چشمگیری کاهش می دهد.

شما چه تحربه هایی دارید؟

حتما بسیاری از ما با چنین مشکلی مواجه شده و دست و پنجه نرم کرده ایم، به نظر شما آیا علت دیگری برای آن وجود دارد؟ راهکار پیشنهادی شما برای رفع موارد بالا یا دیگر موارد چیست؟

یادم می آید یکی از دوستان مان که خیلی با تلفن همراه اش کار می کرد، وقتی چنین مشکلی پیش می آمد آن را به مدت ۱۰ دقیقه در یخجال می گذاشت و سپس برای مدت طولانی از آن استفاده می کرد!

نیاز سرچشمه خلاقیت است!

حزب الله

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا