المیادین:

اعتراف محافل صهیونیست به توانمندی‌های موشکی ایران

بصیر،مقامات اسرائیلی تلاش می کنند از این رزمایش موشکی برای تبلیغات ضد ایران استفاده کنند. با وجود گذشت چند روز از رزمایش موشکی ایران،  رژیم صهیونیستی به تلاش برای سوء استفاده از این مسئله و تبلیغات ضد تهران و تحریک افکار عمومی ضد این کشور ادامه می دهد.

وزارت امور خارجه اسرائیل پیش از این با صدور بیانیه ای آزمایش های موشکی ایران را نقض آشکار قطعنامه شورای امنیت توصیف کرد که در آن توافقنامه هسته ای بین این کشور با گروه پنج بعلاوه یک تایید شد. این وزارتخانه، آزمایش های موشکی ایران را عامل ایجاد تردید درباره پایبندی تهران به اجرای کامل قطعنامه دانست.
عراد نیر خبرنگار امور خارجه کانال دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: «نخستین بار از زمان امضای توافقنامه هسته ای، ایران رزمایش نمایشی و تحریک آمیزی را برگزار کرد که در آن موشک های دوربرد بالستیک شلیک شد. اما مشخص نیست که آیا واقعا این اقدام نقض جدی توافقنامه هسته ای است.»
در ادامه این گزارش آمده است: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر  رژیم صهیونیستی با مداخله مستقیم در این باره از وزارت امور خارجه این رژیم خواست تا در تماس با شش کشور بزرگ اعمال اقدامات فوری تنبیهی ضد ایران را پیگیری کند.
یائیر واینرب خبرنگار امور سیاسی کانال اول تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: «بنیامین نتانیاهو به وزارت امور خارجه دستور داد تا در پی نقض آشکار و مکرر قطعنامه شورای امنیت از طرف ایران در مسئله موشک ها، با شش کشور بزرگ تماس برقرار کند. نتانیاهو این مسئله را بسیار مهم و آزمونی برای کشورهای بزرگ از نظر اجرای توافقنامه هسته ای دانست.»
خبرنگار المیادین افزود: تلاش اسرائیل برای استفاده از رزمایش ایران بخشی از تبلیغات این رژیم ضد توافقنامه هسته ای است. این رژیم همزمان به توسعه توانمندی های موشکی ایران اذعان می کند.
ایهود یعری تحلیلگر امور عربی کانال دو تلویزیون  رژیم صهیونیستی گفت: «ایران با وجود تهدید کنگره آمریکا برای تشدید تحریم ها ضد تهران به علت ادامه آزمایش های موشکی آن، همچنان جامعه جهانی را به چالش می کشد. بیشتر این موشک ها جدید و بسیار دقیق از نوع عماد هستند که تحولی در توانمندی های بالستیک ایران است.»
در ادامه گزارش المیادین آمده است: واکنش همراه با نگرانی و سردرگمی اسرائیل به آزمایش موشکی ایران نشان می دهد به گفته خود مقامات این رژیم، ایران پس از توافقنامه هسته ای و بعد از این توافقنامه همچنان عامل نگرانی اصلی برای تل آویو است.
خبرگزاری دانشجو

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا