مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار خبر داد:

تولید بیش از ۲۰۰ هزار تن برنج در فریدونکنار

بصیر، محمدرضا ضیایی در گفت‌وگو با بصیرنیوز اظهار کرد: برنج گیاهی است که بیش از نصف جمعیت جهان برای غذای روزانه خود از آن استفاده می کنند. این گیاه، انرژی و مواد لازم برای بدن انسان را تأمین می کند و در کشور ما برنج رتبه دوم غذاهای پرمصرف مردم را تشکیل می‌دهد.

وی تصریح کرد: شهرستان فریدونکنار با دارا بودن تالاب‌ها که اکوسیستم‌های حیاتی و زیستگاه پرندگان مهاجر هستند به دلیل تامین بخشی از پروتئین مورد نیاز، ذخیره سازی آب زراعی، تغذیه سفره آب زیرزمینی، کاهش بار آلودگی، تلطیف هوا و جاذبه‌های گردشگری حائز اهمیت  است.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار گفت: هرساله هزاران قطعه انواع پرندگان مهاجر از مناطق سردسیری به تالاب‌ها و اراضی کشاورزی و شالیزاری شهرستان مهاجرت می‌کنند و آنرا به عنوان زیستگاه طبیعی خود در فصول پائیز و زمستان انتخاب می‌کنند و بدلیل وجود فضولات این پرندگان که همان کود طبیعی می‌باشد موجب می‌شود که از مقدار محدودی کود شیمیایی در این مزارع استفاده شود، و شرایط مناسب برای تولید محصول سالم و ارگانیک برنج را مهیا می‌‌کند.

ضیایی خاطرنشان کرد: شالیکاران زحمتکش شهرستان فریدونکنار در سال زراعی جاری  از ۶۰۲۱ هکتار سطح زیر کشت  ۴۴۹۷۷ تن شلتوک در دو مرحله برداشت کردند، که از این مقدار شلتوک، ۲/۲۶ تن برنج تولید شد.

وی افزود: ۳۰۴۰۶ تن شلتوک حاصل از کشت اول و ۱۴۵۷۱ تن حاصل از کشت دوم و رتون در شهرستان بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا