چرا صحبت های هاشمی خیانت به کشور است؟

بصیر، رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مداحان که به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) انجام شد، به صراحت فرمودند:” اینکه بگویند فردای دنیا، فردای مذاکره است، دنیای موشک نیست، این اگر از روی ناآگاهی گفته شود که ناآگاهی است؛ اما اگر از روی آگاهی باشد خیانت است. اگر نظام اسلامی دنبال فناوری و مذاکره باشد، اما قدرت دفاعی نداشته باشد، مقابل هر کشور فزرتی که تهدید کند باید عقب‌نشینی کند.”

این فرمایش رهبر انقلاب در حالیست که سلسله بحث هایی از سوی دولت و حامیانش در خصوص مقدم دانستن توسعه مذاکرات بر توسعه و پیشرفت امور دفاعی مطرح شده است که شاه بیت آنها را در تویت اخیر هاشمی رفسنجانی که نوشته بود: دنیای فردا، دنیای گفتمان ها است نه موشک ها” می توان احصا کرد.

احتمال اینکه هاشمی از روی ناآگاهی چنین سخنانی مطرح کند، بسیار پایین است چرا که شخصیت هاشمی گره خورده با مسائل عمیق سیاسی و قدرت تشخیص و تمز برای وی وجود دارد پس این احتمال که هاشمی از روی آگاهی کامل چنین سخنانی را مطرح می کند بسیار قوی است و  طیق گفته رهبر معظم انقلاب اینگونه سخنان، خیانت است.

خیانتی که رهبر معظم انقلاب مطرح می کنند از این بابت از است که اگر یک جست و جوی ساده در میزان فعالیت ها، بودجه و وقت و زمانی که سایر کشورها چه مستکبرین و چه سایر کشورها پیرامون توسعه فعالیت های نظامی و دفاعی در نظر می گیرند، داشته باشیم قطع به یقین خواهیم فهمید که الویت اساسی همه کشورها تامین امنیت خود از طریق توسعه سیستم دفاعی و نظامی است.

در بررسی بودجه دفاعی آمریکا در سال ۲۰۱۶، به رقمی بالغ بر ۶۱۲ میلیارد دلار می رسیم که در قیاس با بودجه دفاعی سال ۲۰۱۵ حدود ۳۱ میلیارد دلار فزایش داشته است. که این میزان برابر است با یک ششم بودجه کل آمریکا.

از سویی  فرانسوا اولاند،” رئیس جمهور فرانسه اعلام کرده است از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ بودجه نظامی این کشور تا ۴ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت. این اقدام برای مبارزه با تهدیدهای تروریستی داخلی و خارجی صورت می گیرد.

یورونیوز نیز از افزایش بودجه نظامی آلمان می نویسد و می گوید آلمان قصد دارد بودجه نظامی خود را افزایش دهد. برلین می گوید طی ۱۵ سال آینده٬ ۱۳۰ میلیارد یورو برای بهبود و به روز کردن تجهیزات نظامی تخصیص می دهد. این بودجه عمدتاً صرف خرید تجهیزات جدید به منظور کارآمد کردن توان ارتش این کشور در ماموریت هایش در خارج از مرزها می شود.

براساس آمار گلوبال فایر پاور (Global Fire Power) از نظر بودجه نظامی در منطقه غرب آسیا عربستان با ۵۲ میلیارد و ۷۲۵ میلیون دلار، اسرائیل با ۱۷ میلیارد دلار، امارات عربی متحده با ۱۴ میلیارد و ۳۷۵ میلیون دلار و پاکستان با ۷ میلیارد دلار در رتبه‌های اول تا چهارم منطقه غرب آسیا قرار دارند.

با این حال، آیا صحبت هایی نظیر اینکه موشک باید کنار گداشته شود و جای آن را گفت و گو و مذاکره بگیرد یک خیانت بزرگ به کشور نیست و به گونه ای کشور را به ورطه نابودی و سست کردن در برابر کشورهایی که هر ساله بودجه های نظامی و دفاعی خود را افزایش می دهند، محسوب نمی شود؟

وقتی کشورهایی نظیر امریکا، فرانسه و آلمان که نماد مذاکره در جهان شناخته می شوند، اینگونه تمرکز اساسی بر افزایش توان دفاعی خود دارند، آیا این عقلانی است که دایماً  توسعه فعالیت های نظامی خود را مورد انتقاد قرار داده و با الفاظ و ادبیات مضمحلانه در صدد نابودی کشور شویم؟

مذاکرات هسته ای تا به امروز نه تنها دستاوردی برای کشور نداشته است که تهدیدات زیادی را نیز از سوی امریکایی ها به وجود آورده است. این چگونه مذاکراتی است که ایران را در سیبل تهدیدات امریکایی ها قرار داده است در حالی که امثال آقای هاشمی فردای دنیا را اینگونه مذاکرات می خوانند.

اگر اعتدالی هم وجود داشه باشد بر این گفته رهبر است که دنیا امروز هم دنیای مذاکره است هم دنیای موشک. و خیانتی بزرگتر از این نیست که دردنیای بین الملل با وجود گرگ صفتانی نظیر امریکا، ساخت موشک و پیشرفت در فعالیت های نظامی را مذمت کنیم.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا