توزیع 2 میلیون و 872 هزار لیتر سوخت سهمیه‌ای حمایتی بین بهره‌برداران بخش کشاورزی میاندورود

سیدشبر موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 2 میلیون و 872 هزار لیتر سوخت سهمیه‌ای حمایتی برای آب تخت زمین‌های شالیزاری، شخم و شیار و تسطیح زمین‌های کشاورزی توزیع شده است، اظهار کرد: توزیع سوخت در چند بخش از زیربخش‌های کشاورزی بر عهده مدیریت جهاد کشاورزی میاندورود است.

وی بیان کرد: برای شخم و شیار، آب تخت و تسطیح زمین‌های شالیزاری 2 میلیون و 572 هزار لیتر، مرغداری‌های فاقد شبکه گازرسانی حدود 300 هزار لیتر سوخت نفتگاز و همچنین 500 لیتر نفت سفید نیز بین بهره برداران توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود خاطرنشان کرد: کارگروه بازرسی متشکل از کارشناسان این مدیریت، شرکت نفت و نماینده فرمانداری بر نحوه ثبت نام، تائید و صدور حواله سوخت و چگونگی رعایت تکریم ارباب رجوع نظارت دارند.

این مسئول اضافه کرد: تولیدکنندگان بخش کشاورزی در فصل زراعی نباید پس از صدور حواله سوخت زمان طولانی را برای دریافت آن از شرکت‌های توزیع صرف کنند.

موسوی به کشاورزان توصیه کرد برای دریافت سوخت نفتگاز به این مدیریت مراجعه کنند تا پس از بررسی و ارجاع به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اقدامات لازم هرچه سریع‌تر انجام شود.

وی با اشاره به فعالیت گشت 131 و حضور مستمر در روستاهای این منطقه، اظهار کرد: هفت ماهه نخست امسال، گشت سامانه 131 به میزان 8 هزار هکتار گشت پایدار به‌منظور جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی این شهرستان داشته و فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی و انجام فعالیت‌های آموزشی، ترویجی در زمینه کلیه امور مرتبط با امور اراضی را که حدود 200 مورد بوده از اصول کاری این مدیریت دانسته تا روستاییان گرامی ناآگاهانه دچار ساخت و ساز غیر مجاز و در پی آن مشمول مراحل قضایی، تخریب، جریمه نقدی و… نشوند.

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود در کنار کارهای آموزشی و پیش آگاهی، جدیت در کار را در دستورکار کارشناسان امور اراضی این مدیریت عنوان کرد و افزود: 26 مورد تغییر کاربری غیرمجاز به مساحت 3 هزار و 810 مترمربع به مراجع قضایی معرفی شده و با اعلام گشت سامانه 131، تخریب 10 فقره ساخت و ساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی به مساحت 3 هزار و 720 مترمربع در قالب تبصره 2 ماده 10 نیز اجرا شده است.

وی یادآور شد: 45 هکتار صدور سند برای زمین‌های فاقد سند رسمی بر حسب درخواست متقاضی با رعایت ضوابط صادر شده است و طرح‌های پذیرفته شده در کمیسیون تبصره یک و تبصره 4 ماده یک نیز 20 مورد صورت پذیرفته است.

موسوی با اعلام اینکه این شهرستان دارای 68 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 5 میلیون و 84 هزار قطعه و تولید 9 هزار و 578 تن گوشت سفید است، اضافه کرد: تعداد واحدهای مرغ مادر گوشتی شهرستان 12 فارم با ظرفیت 331 هزار و 500 قطعه و میزان تولید تخم مرغ شهرستان نیز 212 تن است.

وی تولید جوجه یک روزه شهرستان را 11 میلیون و 491 هزار و 478 قطعه عنوان کرد و گفت: براساس مطالعات انجام شده، غذاهایی مثل گوشت مرغ که سرشار از نیاسین هستند می‌توانند از بیماری‌های مغزی از قبیل آلزایمر جلوگیری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا