دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای مازندران با رهبر انقلاب

فرمانده سپاه کربلا خبر داد:

به گزارش بصیرنیوز، سردار سیاوش مسلمی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه امروز مرکز استان با گرامی‌داشت یاد شهدا و امام شهدا و سیدالشهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی، ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) را تبریک گفت و اظهار داشت: هفته دفاع مقدس و هفته وقف را گرامی می‌داریم.

وی با اشاره به فضای شهدایی استان مازندران در آستانه برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان افزود: برنامه‌های این کنگره از روز گذشته با اجرای نمایش میدانی «راز سرزمین عشق» در روستای ماهفروجک ساری آغاز شده است.

فرمانده سپاه کربلا ادامه داد: همچنین اجلاسیه‌های مختلف از ششم مهرماه با موضوع اجلاسیه فرزندان شهدا و همسرانشان و دانش‌آموزان و معلمان اساتید و دانشجویان، ایثارگران و ورزشکاران برگزار خواهیم شد.

مسلمی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که حائز اهمیت بحث زندگی شهدا و ازدواج آسان هزار زوج جوان است که در این ایام داریم همزمان هزار جهیزیه تقدیم خانواده نوعروسان نیازمند خواهد شد.

وی با اشاره به دیدار اخیر دست‌اندرکاران دومین کنگره شهدای استان مازندران با رهبر معظم انقلاب اسلامی، تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع دست‌اندرکاران کنگره بیان داشتند بحث استفاده از گنجینه شهداست که امروز ما هرچه داریم به برکت خون شهداست.

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه اصلاً جنگ در تمام دنیا منفور و یک امر ناپسندیده است، به چرایی مقدس بودن جنگ تحمیلی علیه ایران پرداخت و اذعان داشت: همه ملت ایران، شهدا، جانبازان و آزادگان برای دفاع از خاک، ناموس و ایمان حضور پیدا کردند و به این واسطه این جنگ، مقدس شد، در عین حال که خسارت زیادی برای ما داشت و جوانان زیادی را از دست دادیم، فرصت‌هایی را که برای ایران عزیز به وجود آورد فرصت‌های بسیار بزرگی بوده است.

مسلمی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس کلاس درس و رزم بوده و کسانی که شهید شدند ویژگی‌هایی داشتند که این ویژگی‌ها باید امروز به نسل جوان گفته شود و به عنوان فرهنگ به جوانان آموخته شود.

این مسئول بیان کرد: ویژگی‌های شهدا برای بعضی‌ها شاید افسانه باشد، برای اینکه از این ارزش‌ها و باور‌ها فاصله گرفتیم و این غفلت و کوتاهی از مسئولان فرهنگی موجب شد که ارزش‌های شهدا به فراموشی سپرده شده است.

فرمانده سپاه کربلا خاطرنشان کرد: گرفتن مسئولیت در دفاع مقدس و پیدا کردن فردی که مسئولیتی را به دست بیاورد برای فرماندهان بسیار سخت بوده چرا که خیلی از عزیزان نظیر «ذبیح‌الله عالی» و «علیرضا نوری» قبول نمی‌کردند مسئولیتی برعهده بگیرند؛ اما امروز در دولت جمهوری اسلامی برای گرفتن مسئولیت مسابقه می‌گذارند و هر کس که لیاقت مسئولیت را ندارد به واسطه رانت و باند و رابطه در مسئولیت‌هایی که حقشان نیست، آمدند و یک روز چنین بی‌کفایتی از آنها سر می‌زند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا