رئیس پلیس راهور مازندران تاکید کرد:

لزوم رفع 70 نقطه حادثه‌خیز مازندران توسط فرمانداران و شهرداران/وضعیت نصب دوربین‌های ثبت تخلف هوشمند در فریدونکنار مطلوب نیست

رئیس پلیس راهور مازندران بر لزوم رفع 70 نقطه حادثه‌خیز مازندران توسط فرمانداران و شهرداران استان تاکید کرد و گفت: وضعیت نصب دوربین‌های ثبت تخلف هوشمند در فریدونکنار مطلوب نیست.

به گزارش بصیرنیوز، نصرالله بیگلری در جمع خبرنگاران فریدونکنار اظهارکرد: در ۶ ماهه نخست امسال درحالی که تردد محورهای شمالی سنگین بوده اما شاهد کاهش 34 درصدی فوتی‌های تصادفات بوده‌ایم که این امر به دلیل حضور مستمر همکاران راهور در جاده‌ها و رعایت مسائل ایمنی توسط رانندگان بوده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از فوتی‌ها در تصادفات عابر پیاده بالای 60 سال هستند، خاطرنشان کرد: 53 درصد فوت‌شدگان در تصادفات عابر پیاده و ۳۴ درصد مربوط به موتورسیکلت‌سواران است.

رئیس پلیس راهور مازندران تاکید کرد: عابران پیاده باید در عبور و مرور مراقبت بیشتری داشته باشند.

بیگلری ادامه داد: درحالی که بیش از 700 کلاه ایمنی به موتورسیکلت‌سواران مازندرانی به‌صورت رایگان اهدا شد اما متاسفانه آن‌ها از این کلاه‌ها استفاده نمی‌کنند که در تصادفات منجر به فوت می‌شود.

وی با بیان اینکه پل‌های عابر پیاده به‌دلیل نامناسب بودن کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: در مازندران 297 پل عابر پیاده وجود دارد که راهداری و شهرداری فقط از هزینه تبلیغات آن دارد استفاده می‌کنند اما هیچ کاری برای مناسب‌سازی و ایمنی برای عابرین پیاده انجام نمی‌دهند.

رئیس پلیس راهور مازندران با اشاره به اینکه فرمانداران و شهرداران باید برای رفع نقاط حادثه‌خیز اهتمام داشته باشند، اظهارکرد: ۱۰۴ نقطه حادثه خیز در مازندران وجود دارد که متاسفانه تاکنون فقط ۳۴ مورد آن برطرف شده و مابقی همچنان موجود است.

بیگلری با اشاره به اینکه سرعت غیرمجاز علت اصلی تصادف است، خاطرنشان کرد: اگر سرعت خودروها مناسب باشد شاهد فوتی در تصادفات نخواهیم بود و در نهایت منجر به جرحی و یا خسارت مادی می‌شود.

وی تصریح کرد: بسیاری از نواقص مربوط به بریدگی‌های زائد در شهرها بوده که اگر این بریدگی‌ها حذف و تبدیل به دوربرگردان شود شاهد کاهش تصادفات خواهیم بود.

رئیس پلیس راهور مازندران نصب دوربین‌های هوشمند ثبت تخلفات را بسیار مهم برشمرد و تاکید کرد: آن‌چیزی که برای نصب دوربین‌ها در فریدونکنار مدنظر ما بوده صورت نگرفت و این درحالی است که دوربین‌های هوشمند ثبت تخلفات می‌تواند موجب کاهش سرقت و جرایم ‌شود و شهردار فریدونکنار باید نسبت به نصب این دوربین‌ها حساسیت داشته باشد.

بیگلری افزود: 296 نقطه در مازندران باید دوربین ثبت تخلف هوشمند نصب می‌شد که تاکنون 52 مورد آن نصب شده است.

وی یادآورشد: از اول مهر طرح مدارس در سراسر مازندران آغاز شده که همزمان با بازگشایی و تعطیلی مدارس همکاران ما در نقاطی که مدارس وجود دارد مستقر می‌شوند تا ایمنی دانش‌آموزان را فراهم کنند.

رئیس پلیس راهور مازندران ادامه داد: مدیران مدارس توجه داشته باشند اگر حیاط مدرسه آن‌ها فضای خوبی دارند سرویس‌ها برای سوار کردن دانش‌موزان به داخل مدرسه بروند و دانش‌آموزان را سوار کنند تا هم از ترافیک جلوگیری شود و هم ایمنی بیشتری برای دانش‌آموز داشته باشد.

بیگلری خاطرنشان کرد: 97 درصد از رانندگان در 6 ماهه اول سال به خوبی رانندگی کردند که امیدواریم همین روند در ۶ ماهه دوم تداوم داشته باشد تا شاهد کاهش آمار تصادفات باشیم.

وی با اعلام هشدار برای رانندگانی که مخل دیگران هستند، گفت: رانندگانی که دور دور شبانه و شیشه دودی دارند و برای نوامیس مردم مزاحمت ایجاد می‌کنند باید بدانند که این کارها خط قرمز ماست و ما در طرح‌های شبانه با رانندگانی که این رفتارها را داشته باشند برخوردهای سختی می‌کنیم.

رئیس پلیس راهور مازندران درخصوص اعتراض برخی رانندگان به جریمه‌های رانندگی که به اشتباه برای آن‌ها ثبت شده است، خاطرنشان کرد: رانندگان در صورت اعتراض به جریمه‌های رانندگی می‌توانند به قسمت اجرائیات انتظامی در شهرستان و یا استان مراجعه کنند تا بررسی‌های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا