پلاک‌گذاری قبور مطهر شهدای مازندران

فرمانده سپاه کربلا:

به گزارش بصیرنیوز،سردار سیاوش مسلمی صبح امروز در آئین افتتاحیه پلاک‌گذاری قبور مطهر شهدا در گلزار شهدای ساری در آستانه دومین کنگره ملی شهدای استان مازندران که با حضور خانواده شهدا، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران و برخی از مسئولان سپاه کربلا برگزار شد، اظهار کرد: به‌مناسبت دومین کنگره ملی شهدای مازندران یکی از کارهای فاخر و ارزشمند در کمیته دانشگاهیان کنگره، پلاک‌گذاری قبور مطهر شهدا بوده که در دانشکده فنی امام محمد باقر (ع) ساری رقم خورده است.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات و ویژگی‌های برجسته شهدا برای انتقال به نسل جدید با فناوری‌های نوین قابل انجام است، تصریح کرد: با اسکن کردن این پلاک تمام اطلاعات شهدا با نرم‌افزارهای خود در پایگاه داده که از قبل بارگذاری شده قابل دسترسی است.

فرمانده سپاه کربلا با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوان، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با اعضای دست‌اندرکاران دومین کنگره ملی شهدای مازندران تاکید کردند که شهدا گنجینه هستند و اگر می‌خواهیم از این گنجینه‌ها استفاده کنیم باید از تمام ظرفیت‌ها و فناوری‌ها بهره‌برداری کنیم.

مسلمی گفت: یکی از اقدامات مهم در راستای اجرایی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری پلاک‌گذاری قبور مطهر شهدا بوده که محقق شده است.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه کربلا نیز صبح امروز اظهار کرد: این طرح با مشارکت دانشگاه مازندران و تمامی دانشگاه‌های استان در حال انجام است.

محمدهادی موذن افزود: امروز ۴ هزار و ۳۰۰ پلاک در کل استان آماده نصب است.

وی خاطرنشان کرد: آمار کلی شهدا از بنیاد شهید اخذ و پس از تصحیح آمار، برنامه‌نویسی و برای هر قبر کد کیو‌آر طراحی و پلاک‌گذاری می‌شود.

موذن بیان کرد: با اسکن این کدها، اطلاعات مرتبط با آن شهید قابل دسترس و مشاهده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا