دبیر ستاد یادواره شهدا فریدونکنار خبر داد:

حضور سخنران و مداح کشوری در سی و هفتمین یادواره شهدا فریدونکنار+پوستر

دبیر ستاد یادواره شهدا فریدونکنار از حضور سخنران و مداح کشوری در سی و هفتمین یادواره شهدا این شهرستان خبر داد.

به گزارش بصیرنیوز، هادی بصیر دبیر ستاد یادواره شهدای فریدونکنار در نشست با اصحاب رسانه که صبح امروز در سالن فرمانداری برگزار شد، با گرامی‌داشت یاد و خاطره امام(ره) و شهدای مازندران، اظهارکرد: جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس مظلومیت خود را فریاد می‌زد اما کسی گوشش بدهکار نبود و متاسفانه امروز هم صدای فریاد لبنان و غزه شنیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رزمندگان اسلام در شرایط بسیار سخت جنگیدند و نگذاشتند دشمن راهی برای نفوذ به کشور پیدا کند که نشان از رشادت رزمندگان و شهدای ما بود.

دبیر ستاد یادواره شهدای فریدونکنار تصریح کرد: ایستادگی و مقاومت دیروز، پیروزی و آرامش امروز است، در این بین رشادت فرزندان مازندران بسیار مشهود بود که با جان و دل در این مسیر قدم برداشتند.

بصیر با بیان اینکه رسانه باید برای شناساندن شخصیت سردار شهید حاج حسین بصیر به نسل جدید همراهی خوبی داشته باشد، گفت: شهدا همانند ما زندگی روزمره خود را داشتند اما بعد از اعلام جنگ، راهی جبهه‌ها شدند و با نزدیک شدن بیشتر به خداوند، حس و حال معنوی پیدا می‌کردند که باید آن روزها و خاطراتش برای مردم شهرستان فریدونکنار عنوان شود.

این یادگار دفاع مقدس یادآورشد: شهدای زیادی در استان داریم که از قشرهای مختلفی ازجمله دانش‌آموز، دانشجو، کشاورز، جوشکار و غیره بودند اما زندگی روزمره خود را رها کرده و به دانشگاه امام حسین (ع) در جبهه‌های حق علیه باطل رفتند.

وی با بیان اینکه یادواره شهدای فریدونکنار هر ساله با محوریت سردار شهید بصیر هر ساله برگزار می‌شود افزود: امسال سی و هفتمین یادواره شهدای این شهرستان بدون وقفه برگزار خواهد شد و یک هفته را با نام ایثار و شهادت معرفی کردیم که برنامه‌های زیادی در این هفته اجرا می‌شود.

بصیر ادامه داد: نخستین برنامه این هفته شانزدهمین همایش رزمندگان و فرزندان شهدا است که در تاریخ جمعه چهارم آبان ماه از ساعت ۹ صبح با سخنرانی سردار نوریان از فرماندهان لشکر در دوران جنگ و مداحی حاج یونس محسن‌پور در سالن رجایی برگزار می‌شود.

وی گفت: برگزاری هفتمین دوره مسابقات فرهنگی، ورزشی دانش‌آموزی یادگاران شاهد خطه‌ی مبارک دومین برنامه‌ای است که در طول هفته ایثار و شهادت برگزار می‌شود و اختتامیه آن در روز دوشنبه هشتم آبان ماه ساعت ۱۰ صبح خواهد بود.

دبیر ستاد یادواره شهدای فریدونکنار از برگزاری سومین محفل معنوی اُنس با قرآن ” آیه‌های خونین” خبر داد و افزود: این مراسم با حضور حافظ و قاری برتر بین‌المللی استاد محمد کاظمی، ابتهال‌خوانی حبیب غفاری و قرائت قاریان برتر استان در روز دوشنبه هفتم آبان ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام حسین(ع) برگزار می‌شود.

بصیر خاطرنشان کرد: بیست و چهارمین همایش خواهران تحت عنوان “رهروان حضرت زهرا (س)” نیز با سخنرانی دکتر علی تقوی استاد حوزه و دانشگاه و با مداحی کربلایی میثم نجفی روز سه‌شنبه هشتم آبان ماه از ساعت 15 عصر در مصلی قدس فریدونکنار برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم سی و هفتمین یادواره سرداران و ۳۵۰ شهید شهرستان فریدونکنار به‌عنوان برنامه ویژه، اظهارکرد: این مراسم با سخنرانی سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و مداحی حاج سعید حدادیان در روز پنجشنبه ۱۰ آبان ماه بعد از نماز عشا به‌صرف شام در مصلی بزرگ این شهرستان برگزار می‌شود.

دبیر ستاد یادواره شهدای فریدونکنار در پایان از مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار این شهرستان برای حضور دعوت کرده و گفت: برنامه امسال یادواره شهدا به‌صورت ویژه همراه با اربعین شهدای مقاومت، شهید حسن نصرالله و شهید نیلفروشان همراه است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا