بزرگترین ادعای قرن از زبان یک مدیر ارشد مازندرانی

بصیر، دکتر علی احسانی؛ معاون برنامه ریزی استاندار مازندران در جلسه کار گروه توسعه صادرات مازندران، گفت: مازندران سه چهارم حجم صادرات صنعتی کشور را تشکیل داده است.

در این باره ذکر چند مورد به شدت ضروری است:

۱ . جمله از نظر دستوری ایراد دارد و انگار کسی آن را بیان کرده که در کلاس سوم ابتدایی تحصیل می کند. زیرا فعل داده است نوعی ماضی استمراری است که در این جمله اصلا جایگاهی ندارد. ضمن اینکه ترکیب تشکیل داده است برای قیود و جملات اخباری کاربرد چندانی ندارد، غیر از استشنائاتی که البته به کار زبان شناسان می آید و بعید می دانیم آقای احسانی در آن تخصصی داشته باشد.

۲. از این اشکالات دستوری که بگذریم این حرف کذب محض است. مثل این است که شما بگوئید ۸۰ درصد مردم ایران مسیحی هستند. بیان چنین حرفی آنهم از زبان مسئول ارشدی چون دکتر احسانی اصلا با عقل جور درنمی آید. آیا اصلا مازندران صنعتی دارد که حالا بخواهد بیش از ۷۵ درصد صادرات صنعتی کشور را هم به دوش بکشد( یا به قول احسانی تشکیل دهد).

۳. برای اینکه مطمئن شویم خواب نمی بینیم با سرپرست خبرگزاری مهر در مازندران که منبع این خبر است تماس گرفتیم تا مطمئن شویم اشتباهی صورت نگرفته است، که آقای نوری نیز با قاطعیت گفتند عین این حرف بیان شده است. بعد با آقای مظفری؛ مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران تماس گرفتیم و جویای دلیل بیان این حرف شدیم که ایشان قول دادند دقایقی بعد نتیجه کار را به ما اطلاع دهند و هنگامی که شما مشغول مطالعه این متن هستید بیش از ۲ ساعت از آن تماس گذشته و گویا هنوز دقایقی بعد نیامده است.

۴. اگر ما ۷۵ درصد صادرات صنعتی کشور را به خود اختصاص داده ایم، پس حتما اصفهان و خوزستان و تهران و خراسان و نارنگی و ماهی به خارج از کشور صادر می کنند و ذوب آهن و تراکتور سازی و قطعه سازی و فولاد در مازندران است!

۵. در حالی چنین حرف کذبی زده می شود که اگر تمام بنادر استان های شمالی( نه تنها مازندران) را روی هم بگذارید ظرفیت و سابقه بندر شهید رجایی را ندارند. ضمن اینکه بندر شهید رجایی به آب های آزاد دسترسی دارد و خزر دریاچه ای محدود و بسته است. بنابراین اگر هم آقایان بخواهند بهانه هایی از این دست بیاورند که ما محصولات کشور را صادر می کنیم باز هم صحت ندارد.

۶. واقعا گاهی آدمیزاد درمی ماند که در برابر بعضی اخبار از خودش چه واکنشی نشان دهد. این خبر آنقدر بی معنی است که حتی نمی توان نقدی به آن وارد کرد و تنها باید با صدای بلند فریاد زد حرف کذب کافی است!!

۷. تکرار ارائه چنین آماری نه تنها وجاهت مدیران، بلکه ارزش و اعتبار مازندرانی ها را نیز در سطح کشور زیر سوال می برد و اگر این خبر به گوش یکی از مسئولان کشوری یا مثلا استاندار آستارخان برسد دیگر آبرویی برای ما باقی نخواهد ماند.

 

 

وبلاگ کعبه تایمز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا