ناراحتی رسانه های اصلاح طلب از رد انگیزه سوء قصد؛

سانسور جزئیات روشن شده از حمله به میرمحمود موسوی

بصیر، در پی حمله سارقان زورگیر به میرمحمود موسوی روزنامه‌های زنجیره‌ای نظیر شرق و آرمان و اعتماد و… تعابیری نظیر سوء قصد به وی را برای احیای جریان مرده فتنه در تیتر اول خود گنجاندند و حتی این موضوع را در قالب سوال از وزیر کشور برجسته کردند.

به نوشته روزنامه جوان همین سه روز پیش بود که رسانه‌های وابسته به تجدیدنظرطلبان با انتشار گزارش‌های جهت‌دار تصویر برادر یکی از سران فتنه را که مورد سوء قصد عده‌ای ناشناس قرار گرفته بود، عکس نخست خود قرار دادند. سایت ضدانقلابی کلمه که در فتنه سال ۸۸ نقش هدایت و هماهنگی رسانه‌های وابسته را برعهده داشت، تلاش کرد این حادثه را سیاسی و امنیتی عنوان کند که توسط افرادی با لباس شخصی صورت گرفته است. کلمه بارها از واژه «ترور» برای این حادثه استفاده کرد. پس از آن بود که برخی سایت‌های داخلی و روزنامه‌های وابسته به جریان تجدیدنظر طلب بهانه یافتند تا همچون فتنه سال ۸۸ فضای افکار عمومی را مخدوش و با ارائه اخبار و گزارش‌های جهت‌دار، اهداف فتنه‌گرانه خود را دنبال کنند.

پس از این ماجرا با اینکه سخنگوی قوه قضائیه و مسئولان اجرایی سوء قصد به دیپلمات وزارت خارجه را امری غیرسیاسی و غیرامنیتی عنوان و تصریح کردند این حادثه انگیزه دزدی داشته، اما تعدادی از روزنامه‌های خاص کوشیدند این حادثه را فراتر از انگیزه‌هایی مانند زورگیری و دزدی عنوان کنند تا اینکه استاندار تهران بر همه اهداف سیاسی جریان رسانه‌ای فتنه خط بطلان کشید و تصریح کرد: این حادثه سیاسی و امنیتی نبوده است.

حمله زورگیران با سلاح سرد صورت گرفته بود.

نکته قابل تأمل اینکه روزنامه‌های زنجیره‌ای و رسانه‌های ضد انقلاب خارجی، با وجود تیتر یک کردن تیترهای القایی و دروغ نظیر «سوء قصد» و «ترور» توضیحات مقامات رسمی درباره منتفی بودن قصد سیاسی و امنیتی به تیغ سانسور سپردند.

به نظر می رسد برای این طیف رسانه‌ها سیاست کشته‌سازی و قربانی گرفتن از اشخاص – ولو همسو- ارزش بیشتری دارد تا منتفی شدن موضوعاتی نظیر ترور و سوءقصد؛ چرا که در غیر این صورت باید همین موضوع را هم تیتر اول می‌کردند.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا