نکاتی برای بهره مندی بهتر از شب های قدر

بصیر، چند کار ساده باعث می شود در شب های قدر بتوانید ساعت های بیشتری از شب را بیدار بمانید و بدون حس خواب آلودگی از معنویات این شب گران قدر بهره مند شوید:

* سعی کنید در شب های قبل از شب احیا کمتر بخوابید هر چند میزان خوابتان در شب های قبل کمتر باشد بدن به آن عادت می کند و در شب قدر راحت تر می توانید بیدار بمانید. با برنامه ریزی صحیح می توان طی دو تا سه روز برنامه خواب و بیداری را تغییر داد.

* عصر روزی که قرار است شبش بیدار بمانید، استراحت کنید یا بخوابید هرچند میزان آن کم باشد هرچه مدت زمان خواب طولانی تر و به غروب نزدیک تر باشد بهتر است و کمک می کند ساعت های بیشتری از شب را بیدار بمانید.

* هرچه نور محیطی که در آن قرار دارید بیشتر باشد هورمون های خواب، کمتر ترشح می شوند و هوشیاری تان افزایش می یابد در نتیجه آسان تر می توانید بیدار بمانید؛ بنابراین بهتر است شب هنگام به جای نور کم از نور بیشتر و مناسب تری استفاده کنید.

* نوشیدن مایعاتی مانند چای، قهوه و کاکائو نیز برای بیدار ماندن و هوشیاری بیشتر کمک کننده است.

* تحرک و فعالیت می تواند خواب آلودگی را از بین ببرد کسانی که برای انجام مراسم شب قدر ازمنزل خارج و به مساجد یا تکایا می روند و مسافتی را طی می کنند هوشیارتر هستند و کمتر میل به خوابیدن دارند. حرکت هنگام خواب آلودگی می تواند خواب ار دقایقی از چشمانتان دور کند.

* غسل کردن که اتفاقا از مستحبات شب های قدر است و شست و شوی دست و صورت با آب سرد هم می تواند در بسیاری افراد کمک کننده باشد.

تیتریک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا