رشد تقاضای انرژی جهان فراتر از انتظارها خواهد بود

بصیرنیوز، آژانس بین‎المللی انرژی امروز (سه‎شنبه ٢٣ آذر ماه) اعلام کرد تقاضای جهانی نفت خام در سال جاری و سال آینده میلادی با شدتی بیش از برآوردهای پیشین افزایش خواهد یافت.

این نهاد همچنین اعلام کرد پیامدهای توافق اخیر کشورهای تولیدکننده نفت برای کاهش عرضه را هنوز نمی‎توان ارزیابی کرد.

در گزارش ماهانه این آژانس اعلام شده است که با توجه به افزایش برآورد مصرف نفت چین و روسیه، برآورد رشد تقاضای جهانی نفت در سال ٢٠١٦ میلادی با ١٢٠ هزار بشکه افزایش به یک میلیون و ٤٠٠ هزار بشکه در روز رسیده است. برآورد رشد تقاضای نفت در در سال ٢٠١٧ میلادی نیز با ١١٠ هزار بشکه افزایش، به یک میلیون و ٣٠٠ هزار بشکه در روز رسیده است.

آژانس بین‎المللی انرژی اعلام کرد: اگر تولیدکنندگان نفت عضو و غیر عضو اوپک به تعهدات خود پایبند بمانند، سطح ذخیره‎سازی نفت جهان از نیمه نخست سال ٢٠١٧ میلادی رو به کاهش خواهد گذاشت.

این نهاد افزود: این توافق ناظر به شش ماه است و پیش از بازنگری ارزیابی خود، باید زمان بدهیم که این توافق به اجرا در آید؛ کامیابی این توافق به معنای افزایش قیمت و ثبات درآمد کشورهای تولیدکننده نفت پس از دو سال پرچالش است و شکست آن، خطر استمرار روند افزایش ذخیره‎سازی و بازگشت روند کاهش قیمت را در پی خواهد داشت.

برآورد این آژانس درباره رشد عرضه نفت از سوی کشورهای غیر عضو اوپک اکنون ٢٥٥ هزار بشکه کاهش یافته و به ٢٢٠ هزار بشکه در روز رسیده است.

گزارش این نهاد همچنین نشان می‎دهد میانگین تولید روزانه نفت جهان در ماه نوامبر امسال به ٩٨ میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه در روز رسید.

آژانس بین‎المللی انرژی اعلام کرد سطح ذخیره‎سازی نفت در کشورهای توسعه یافته جهان در ماه اکتبر امسال برای سومین ماه پیاپی کاهش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا