حیدری

به شدت از فدراسيون جودو انتقاد دارم/ تيم آقايان دو ، سه نفر فقط به عنوان همراه آمده بودند!

به گزارش بصیر به نقل از ورزش ۳، خانم سميه حيدري عضو تيم ملي کوراش بانوان که در رقابتهاي کوراش قهرماني جهان موفق به کسب مدال برنز شد ، در گفتگو با تابش کوثر گفت : حدود ۱۵ سال است که جودو کار مي کنم و دو مرتبه در رقابت هاي کوراش بازي هاي داخل سالن آسيا نايب قهرمان شدم و به تازگي هم ، مدال برنز رقابت هاي کوراش قهرماني جهان را کسب کردم .


حيدري که بعد از کسب مدال برنز در رقابت هاي کوراش قهرماني جهان با چادر و با در دست گرفتن قران مجيد و تمثالي از مقام معظم رهبري بر روي سکوي سوم جهان ايستاد ، گفت : حجاب محدوديت نيست ، مصونيت است و باعث پيشرفت مي شود

وي افزود : وقتي که به زمان برگزاري مسابقات نزديک مي شوي ، در شرايطي هستي که يک چيزي بايد تو را آروم کند که براي آرامش اول به خدا و بعد به ائمه اطهار متوسل مي شويم . زماني که ما مي بينيم ، بانوان ايراني تنها محجبه مسابقات هستند اين باعث مي شود که ما از لحاظ معنوي قوت قلبي بگيريم زيرا در محضر خدا هستيم و راه حضرت فاطمه زهرا و حضرت زينب را ادامه مي دهيم و ما به اين دو بانوي بزرگوار متوسل مي شويم و که از لحاظ معنوي خيلي شرايط روحي ما را بهتر مي کند

حيدري در ادامه گفت : زماني که از مسابقات آسيايي آمدم ، فقط رهبري بودند که بنده را حمايت کردند و با روحيه و انگيزه اي که به من دادند ، مي خواستم جواب حمايت ها و زحمت هاي ايشان را بدهم .

وي افزود : البته براي اين تشکر وظيفه ي بيشتر داشتم و بايد کار بيشتري را انجام مي دادم که متاسفانه در ترکيه نه امکاناتي بود و نه مقدور بودم ، ولي خدا را شکر مي کنم که توانستم در مسابقات مدال بگيرم و با چادر بر روي سکو بروم و بتوانم نام حضرت فاطمه زهرا سلام الله عليها و نام حضرت آيت الله خامنه اي را بر روي سکو به جهان نشان بدهم .

عضو تيم ملي کوراش بانوان اظهار کرد : پيام هايي که مقام معظم رهبري به من مي دادند (که از طرف دفتر حضرت آقا به من مي رسيد) ، واقعا به من يک انرژي مضاعفي مي داد تا بتوانم راهم را بهتر و قشنگ تر ادامه دهم

وي افزود : از سوي مسئولين ديگر هيچ حمايتي از من نشد. نه از سمت وزارت ورزش و نه از سمت فدراسيون جودو هيچ حمايتي نشدم به طوري که حتي مسئولين فدراسيون جودو براي کسب مدال هيچ تبريکي به من نگفتند و تنها جايي که بنده را حمايت کردند خود حضرت آقا بودند .

مقام سوم کوراش قهرماني جهان بيان کرد : من مدال قبلي ام را به حضرت آقا تقديم کردم و اين مدالم را هم به رهبري هديه مي دهم ، البته من هر دو بار هدفم اين بوده که مدال طلا بگيرم ، ولي هر دو بار به دليل شرايط داوري ، من از مدال طلا باز ماندم و همه تلاشم اين است که مدال طلاي المپيک را بگيرم و به حضرت آيت الله خامنه اي تقديم کنم . اين مدال ناقابل است ما جانمان را به رهبري هديه مي کنيم .

نايب قهرمان کوراش بازي‌هاي داخل سالن آسيا با بيان اينکه به شدت از فدراسيون جودو انتقاد دارم ، تصريح کرد : براي اينکه در رقابتهاي کوراش قهرماني جهان در ترکيه اعزام شوم به من گفتند که در ساعت دو نصف شب فرودگاه باشم و زماني که به فرودگاه رفتم ، گفتند : شما بايد حدود سيصد دلار همراهتان باشد و دليلش هم اين بود که بايد هزينه هاي سفر از جمله وزن کشي را خودم بدهم !!! شما فکر کنيد خانواده من بايد به چه صورتي ، ساعت دو نصف شب حدود سيصد دلار تهيه مي کردند

حيدري با بيان اينکه شنبه صبح روز برگزاري مسابقه بود ، تشريح کرد : ساعت هفت صبح جمعه پرواز داشتيم که در ساعت ده صبح به وقت ترکيه به مقصد رسيديم و به ما گفتند که ساعت دو بعد از ظهر هتل را تحويل مي دهند و در اين بين يعني از ساعت ده صبح تا دو بعد از ظهر ما را به بازار بردند که موجب شد بيشتر خسته شويم .

وي افزود : ساعت دو بعد از ظهر که اتاق هتل را تحويل گرفتيم ، ديديم که کاملا سرد است و ما از سرما نمي توانستيم در اتاق تکان بخوريم که درست کردن سيستم گرمايي آن تقريبا يک ساعت طول کشيد که بعد براي وزن کشي ، ما را به هتل برگزار کننده مسابقات بردند .

عضو تيم ملي کوراش بانوان اظهار کرد : هتلي هم که در آن مستقر بوديم از هتل برگزار کننده مسابقات خيلي فاصله داشت و تا هتل برگزار کننده مسابقات يک ساعت در ترافيک بوديم . ساعت ده شب يعني حدودا ۴۸ ساعت ما روي پا بوديم که براي ما ناهار و غذا نگرفتند و ما با هزينه خودمان غذا تهيه کرديم .

حيدري با بيان اينکه شرايط خيلي سخت و بحراني داشتم ، تشريح کرد : در فردا صبح هم که مسابقات شروع شد من بدون مربي به ميدان مبارزه رفتم ، زيرا ما يک هيئت ۲۵ نفره بوديم که از ۲۳ سه نفر مرد و دو نفر خانم ( من و خانم بيدل) تشکيل شده بود ، هيچ مربي و پزشکي همراه ما نبود که من و خانم بيدل هر دو مدال آورديم

وي افزود : خيلي از فدراسيون جودو درخواست کردم که بگذارند مربي ام با هزينه خودمان همراهم باشد که متاسفانه اجازه ندادند در صورتي که در تيم آقايان دو ، سه نفر فقط به عنوان همراه آمده بودند .

مقام سوم کوراش قهرماني جهان تصريح کرد : در مقابل بازيکن کره اي که به دليل ناداوري بازي را به وي واگذار کردم به همراه چهار مربي آمده بود . دليل حضور چهار مربي هم اين بود که من در کره جنوبي بازيکن تيم ملي کره جنوبي را ضربه فني کردم و آنها براي انتقام فقط يک بازيکن آن هم قهرمانشان را در وزن ۵۷ کيلوگرم به همراه چهار تا مربي آورده بودند در صورتي که من اصلا مربي ام همراهم نبود و ما هيچ کس را نداشتيم.

نايب قهرمان کوراش بازي‌هاي داخل سالن آسيا تصريح کرد : در مسابقات آسيايي که توانستم نايب قهرمان شوم ، تمام هزينه ها به عهده خودم بود و همه ي تمريناتي که داشتم و حتي باشگاهي که بايد آنجا تمرين مي کردم هزينه اش بر عهده خودم بود . فدراسيون جودو هيچ کمکي نکردند و حتي اردوي تيم ملي هم براي ما تشکيل ندادند .

سميه حيدري در ادامه افزود : من از فدراسيون جودو گلايه دارم ، من از مسئولين مي خواهم که پيگيري اين قضيه را بکنند و به درد ما بانوان جودو کار برسند .

مقام سوم کوراش قهرماني جهان درباره برنامه آينده خود گفت : واقعيت اين است که براي همين مسابقات جهاني کوراش به من تاريخ دقيق را نمي گفتند که بر اساس آن برنامه ريزي داشته باشم و بدانم که تمريناتم را سنگين يا سبک انجام بدهم ، مسئولين هيچ اطلاعاتي نمي دهند که شما در مسابقه اعزام ني شويد يا اعزام نمي شويد و حتي اصلا اينکه انتخابي داريد يا خير ، من الان خيلي آماده هستم و مي توانم در همه مسابقات شرکت کنم ولي نمي دانم برنامه آينده چيست ؟

وي افزود : يکي از مسئولان بانوان جودو کشور به من پيشنهاد دادند و گفتند : من به تو توصيه مي کنم که قهرماني را کنار بگذاري ، من نمي دانم واقعا به توصيه ي ايشان گوش بدهم !!! اين همه هزينه و وقت و انرژي که گذاشتم و از درس و دانشگاه و تحصيلم گذشتم و شب و روز ، فقط و فقط و فقط تمرين کردم ، من در ماه رمضان دو سانس زماني که روزه بودم و دو سانس هم بعد از افطار تا سحر تمرين مي کردم که اين خانم به من پيشنهاد مي دهند شما قهرماني تان را کنار بگذاريد . نمي دانم به چه علت اين پيشنهاد را مي دهند

حيدري بيان کرد: من همه زندگي ام و هر چي که دارم فقط از مقام معظم رهبري است يعني علت اينکه الان روي پا هستم و نفس مي کشم به عشق حضرت آقاست و اميدوارم که بتوانم مدال المپيک را بگيرم و به ايشان تقديم کنم و واقعا خيلي خوشحال هستم که ما بانوان ايران حامي بزرگي چون حضرت آقا را داريم

وي در پايان با تشکر از آقاي رضا نصيري نژاد گفت : ايشان رئيس کميته برگزاري مسابقات آسيايي هستند که من را در زمينه قوانين مسابقات و شرکت در آن راهنمايي کردند و همچنين از از سرکار خانم قمي که نايب رئيس هيئت جودو استان تهران در امور بانوان هستند ، تشکر مي کنم . خانم قمي از لحاظ روحي و معنوي و ايجاد انگيزه از من پشتيباني کردند و در جاهايي که از لحاظ مادي نمي توانستم جودو را ادامه بدهم ايشان کمکم کردند از جمله اينکه يک باشگاه رايگان را براي من هماهنگ کردند تا بتوانم مثلا به صورت رايگان يک ماه تمريناتم را در آن باشگاه انجام بدهم و همچنين از سرکار خانم قدمگاهي تشکر مي کنم و از خانم علي پور که به عنوان مربي اوليه بنده بوده اند ، تشکر مي کنم و بايد بگويم که هر چه دارم از مربي هاي عزيزم است .

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا