به‌مناسبت هفته تربیت‌بدنی:

نگاهی بر نقاط ضعف و قوت اداره ورزش فریدونکنار

به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش، میخواهیم مروری داشته باشیم بر وضعیت ورزش در فریدونکنار تا ببینیم این امر مهم در بین مسئولان شهرستان به چه میزان جدی گرفته شده است.

به گزارش بصیرنیوز، بنابر تقویم رسمی کشورمان از ۲۶ مهر ماه تا دوم آبان ماه به نام هفته تربیت‌بدنی و ورزش نامگذاری شده که این نامگذاری را باید به فال نیک گرفت چراکه امر تربیت‌بدنی و ورزش از امور مهم و حساس برای جامعه به حساب می‌آید.

به همین مناسبت میخواهیم مروری داشته باشیم بر وضعیت ورزش در فریدونکنار تا ببینیم این امر مهم در بین مسئولان شهرستان به چه میزان جدی گرفته شده است.

۱۸ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ بود که نخستین تغییر مدیریتی کوروش ابراهیم‌نژاد گرجی فرماندار فریدونکنار انجام گرفت و “مهدی عباسی” سکان اداره ورزش و جوانان فریدونکنار را البته با کمی دردسر بر عهده گرفت. دردسر هم آن بود که در روز معارفه عباسی، فرماندار فریدونکنار به مسئولان اداره کل گفته بود که زمانی نفر معرفی شده شما را قبول می‌کنم که تجهیزات و اعتبار هم با رئیس اداره به فریدونکنار آید و مسئولان اداره کل که انگار گیر افتاده بودند نهایتا توانستند با میز تنیس و کمی اعتبار این قائله را به پایان برسانند و عباسی کار خود را آغاز کرد.

حال اما دقیقا یک سال و نیم از آن ماجرا می‌گذرد و باید ببینیم که ورزش فریدونکنار پس از آخرین تغییر مدیریتی که صورت گرفته در چه وضعیتی قرار دارد و آیا اساسا باید ورزش را با عملکرد یک مدیر سنجش کرد یا اینکه معیارهای دیگری را باید درنظر گرفت؟

فریدونکنار از دیرباز یک شهرستان با استعدادهای فراوان ورزشی بوده که در آن عباس حاج کناری، عباس مجیدی، سعید بلباسی، تیم فوتبال درخشان، امید نائیج، جمیله طهماسبی و بسیاری از ورزشکاران و تیم‌های ورزشی رشد کرده و به سطوح ملی، آسیایی و یا بین‌المللی دست پیدا کرده‌اند.

اما متاسفانه چند سالی بود که ورزشکاران و تیم‌های ورزشی فریدونکنار از آن عناوین درخشان فاصله گرفته بودند و مردم فریدونکنار اگر میخواستند یادی از قهرمانی‌های ورزشی خود کنند مجبور بودند به سال‌های خیلی دور رجوع کنند.

اما در یک سال و نیم گذشته و پس از حضور عباسی ۳۶ ساله اتفاق‌های خوبی برای ورزش فریدونکنار رخ داده که یکی از آن بهترین اتفاق‌ها میزبانی از مسابقات ورزشی استانی، کشوری و یا بین‌المللی است که این امر اگر به درستی مدیریت شود می‌تواند مزیت‌های زیادی برای شهرستان به همراه داشته باشد.

کسب موفقیت‌های مختلف توسط ورزشکاران نسل جدید فریدونکنار مانند میلاد والی‌زاده، علیرضا حسین‌پور، متین آقاجانپور، آناهیتا صادقی و ورزشکاران دیگر نشان از سطح بالای توجه به ورزشکاران پایه توسط مدیران است که می‌توان با همین نگاه شاهد پیشرفت‌های خیره‌کننده در سال‌های آتی باشیم.

افتتاح سالن کشتی حسین‌آباد، تعمیر و بازسازی سالن ورزشی فیروزآباد و پیگیری زیرساخت‌های ورزشی از نقاط قوت مجموعه مدیریتی ورزش شهرستان بوده است.

اما اگر بخواهیم ضعف‌های موجود در امر ورزش فریدونکنار را هم بررسی کنیم می‌توانیم به چند مسئله اساسی اشاره کرد که یکی از مهمترین آن‌ها عدم همبستگی دستگاه‌های اداری برای تقویت و توسعه ورزش شهرستان است.

یکی دیگر از ضعف‌های موجود که آقای عباسی باید به آن توجه کند توسعه ورزش‌های همگانی و بازی‌های بومی و محلی است که متاسفانه درحالی که شاید هزینه زیادی هم نداشته باشد اما مورد غفلت واقع شده است.

میزبانی از رویدادهای مهم ورزشی همانطور که گفته شد به‌عنوان یک نقطه قوت به حساب می‌آید اما عدم توجه به پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و اقتصادی در یک رویداد ورزشی نشان دهنده ضعف اداره ورزش و جوانان است که این اداره می‌تواند در آستانه یک رویداد ورزشی با راه‌اندازی کمیته‌های مختلف این امر را تحقق بخشد تا ورزشکاران استان‌ها یا کشورهای دیگر که به فریدونکنار سفر می‌کنند با ظرفیت‌های این شهرستان آشنا شده و همچنین موجب بهره‌وری اقتصادی شوند.

توجه ویژه به مدال‌آوران و ورزشکاران ملی شهرستان باید در اولویت اداره ورزش باشد و درخواست‌های آنان توسط یک کارگروه متشکل از مسئولان مختلف به دبیری اداره ورزش پیگیری جدی شود تا این افراد حداقل از مسئولان شهرستان خود رضایت داشته باشند.

به گزارش بصیرنیوز، ورزش باتوجه به جذابیت‌های زیادی که دارد مورد علاقه بسیاری از اقشار است که اگر مسئولان امر به ظرفیت‌های موجود در ورزش ایمان داشته باشند و کمی با تعامل و همدلی به این فرصت نگاه کنند می‌توانیم شاهد افزایش کمی و کیفی ورزشکاران فریدونکناری باشیم.

سیدمرتضی رضویان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا