ولایت‌پذیری رکن اصلی شخصیت سردار شهید سلیمانی/مسئولان گفتمان مقاومت را جایگزین گفتمان سازش کنند/آمریکا گرفتار در تله طراحی شده برای ایران

به گزارش بصیرنیوز، محمد برمر در گفت‌وگو با خبرنگار ما با گرامی‌داشت نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، اظهارکرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی فصل جدیدی از رویارویی جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم حمایت از مستضعفان و مظلومان عالم و همچنین در تقابل با جبهه استکباری و نظام سلطه تعریف کرد که موجب تکثیر شخصیت سردار سلیمانی در تراز و تیراژ بالا می‌شود.

شهادت حاج قاسم موجب خطر بیشتر برای آمریکا

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی از لحظه شهادت تولد دوباره پیدا کرد خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی از نوع شهید و تکثیر شده به مراتب خطرناک‌تر از سردار سلیمانی به‌عنوان فرمانده جبهه مقاومت برای آمریکا و مزدوران آن است.

فرمانده سپاه فریدونکنار تصریح کرد: مقام معظم رهبری نسبت به سردار شهید سلیمانی از کلیدواژه “مکتب سلیمانی” استفاده کردند که این عنوان تولید گفتمان می‌کند.

برمر یادآورشد: مکتب سلیمانی منظومه‌ای از نظام باورها و مجموعه‌ای از بایدها و نبایدها که یک انسان از تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی به‌عنوان مبدا شروع می‌کند و با پیمودن یک مسیر به مقصد قرب الهی می‌رسد.

اخلاص، سردار سلیمانی را ماندگار کرد

وی با بیان ابعاد متنوع شخصیتی حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید سلیمانی دارای یک ثبات اخلاقی و رفتاری بوده که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی به‌عنوان یک فعال فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، در دوران دفاع مقدس به‌عنوان فرمانده جنگ‌آور و همچنین در جبهه مقاومت به‌عنوان یک چهره بین‌المللی مبارزه با تروریسم مشاهده می‌شوند اما هیچگاه دچار تناقض، تضاد و تغییر در مواضع و سیاست‌ها نمی‌شوند و پایبند به اهداف ترسیم شده است.

فرمانده سپاه فریدونکنار ادامه داد: ابعاد شخصیتی حاج قاسم که تولید مکتب کرد در میدان جنگ‌آوری و نظامی در مقیاس منطقه‌ای و جهانی چهره تمام عیار از ایشان ساخته، در میدان سیاست دارای سبک منحصر به فرد، در زمینه مردم‌یاری به مردم آسیب دیده سیل و زلزله زدگان کمک می‌کنند و در زمینه فرهنگی فعال در زمینه دفاع مقدس و زمینه های دیگر هستند که موجب تولید مکتب شده است.

برمر افزود: این مکتب اگر مورد رهروی و پیروی قرار گیرد گفتمان نظری و ایدئولوژیک در تقابل با جبهه نظام سلطه تحقق پیدا می‌کند.

وی اظهارکرد: مهمترین عاملی که حاج قاسم را در قلب‌های مردم جای داد به‌ویژه پس از شهادت ایشان که غم بزرگی همه را فراگرفته اخلاص این شهید بزرگوار بوده که سردار سلیمانی را ماندگار کرد.

مراقبت از لغزش‌ها توصیه همیشگی سردار سلیمانی به سیاسیون

فرمانده سپاه فریدونکنار خاطرنشان کرد: رکن اصلی ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی ولایت‌پذیری است که التزام عملی به این موضوع داشتند و در طول دوران پربرکت عمر خود آن را به اثبات رساندند.

برمر با اشاره به توصیه‌های سردار سلیمانی به سیاسیون برای مراقبت از لغزش‌ها، تصریح کرد: یکی از علت‌های مهم جریان فتنه سال ۸۸ و فتنه‌های دیگر که در کشور رخ داد همراهی با نقشه دشمن و اجرایی کردن آن توسط مزدوران داخلی بود که موجب ریزش‌هایی شد.

وی ادامه داد: بسیاری از ریزش‌های انقلاب اسلامی در زمینه سیاست است چراکه در معرض لغزش هستند و به دلیل کم مایه بودن اعتقادی و بصیرت سیاسی دچار مشکلات زیادی می‌شوند.

فرمانده سپاه فریدونکنار با بیان اینکه انقلاب ایران سرآمد انقلاب کشورهای دیگر بوده و نقش تعیین کننده دارد گفت: درحالی که انقلاب‌های متعددی در دنیا رخ داده اما هم‌اکنون این انقلاب اسلامی ایران است که تعیین کننده مناسبات منطقه و حتی جهانی است.

برمر تاکید کرد: ولایت فقیه و نظام امامت و ولایت مولفه بسیار مهم در پیروزی و تثبیت انقلاب اسلامی بوده است.

مسئولان سیاسی به‌دنبال الگوگیری از رفتار سردار سلیمانی در مذاکره باشند

وی با اشاره به اینکه مردان سیاسی باید دارای روحیه انقلابی باشند اظهارکرد: متاسفانه رویکرد برخی از سیاسیون کشور جنبه سازشکاری دارد اما اگر مسئولان سیاسی مانند حاج قاسم رفتار کنند که در ملاقات دو ساعته با پوتین رئیس جمهور روسیه با نگاه انقلابی و در جایگاه مذاکره او را متقاعد حضور برای نبرد با داعش می‌کند می‌توانند دستاوردهای زیادی را برای کشور به ارمغان آورند.

فرمانده سپاه فریدونکنار با بیان اینکه دو گفتمان سازش و مقاومت در کشور وجود دارد خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان سرباز نظام در میدان خطر جبهه مقاومت قرار دارد که شاهد دستاوردهای زیادی از این شهید عزیز هستیم اما آنطرف که گفتمان سازش وجود دارد شاهد وادادگی هستیم که در انتها تسلیم را به همراه دارد.

برمر با اشاره به اینکه شهید سلیمانی الگوی بسیار خوب در دشمن‌شناسی و دوست‌یابی ایجاد کرده است، تصریح کرد: درحالی که حاج قاسم پس از شهادت به‌عنوان یک الگو برای بسیاری از افراد می‌شود اما ایشان برای خود الگوهایی داشتند که می‌تواند جای تامل باشد.

وی با بیان اینکه بهترین رفیق‌های حاج قاسم سلیمانی از جمله شهدای دفاع مقدس و رزمندگان جبهه مقاومت بوده‌اند، ادامه داد: یکی از دوستان شهید سلیمانی که ایشان به این دوست خود افتخار می‌کرد شهید حاج احمد کاظمی بود که حاج قاسم در خاطره‌ای نقل می‌کند که “آنقدر به شهید کاظمی علاقمندم که حاضرم از هر چیزی که دو تا خدا به من داده یکی را تقدیم او کنم” که جنس رفاقت آن‌ها برای خیلی از افراد قابل الگوپذیری است.

فرمانده سپاه فریدونکنار افزود: حاج قاسم به‌صورت هنرمندانه‌ای نشان می‌دهد که دشمن در میدان سیاست و میدان نظامی چه مشخصاتی دارد و دشمن‌شناسی سردار شهید سلیمانی به راحتی قابل درک است.

شعار دهندگان نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران، اعتقادی به ایران نداشتند

برمر در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به تقارن حماسه ۹ دی و نتیجه انتخابات آمریکا گفت: طراح و تولیدکننده نقشه آشوب انتخاباتی و فتنه سال ۸۸ در جمهوری اسلامی که آمریکا بود امروز خود این کشور درگیر چالش تقلب انتخابات است.

وی افزود: ترامپ به‌عنوان رئیس جمهور آمریکا کشور خود را به تقلب متهم می‌کند و اذعان دارد که انتخابات افغانستان بهتر از انتخابات آمریکا برگزار شده که دل سپردگان به غرب باید بدانند که چهره واقعی دشمن این است.

فرمانده سپاه فریدونکنار یادآورشد: برخی افراد در فتنه سال ۸۸ شعارهایی را سر می‌دادند تا نشان دهند که ایرانی بودن مهمتر از مسلمان بودن است اما با خسارت به زیرساخت‌های کشور و ایجاد ناامنی به کشور اثبات کردند که هیچ اعتقادی به میهن‌پرستی و ایرانی بودن هم ندارند.

همگان عکس شهید سلیمانی را در منازل خود داشته باشند

برمر ادامه داد: شهید قاسم سلیمانی با شجاعت و تدبیر در میدان نظامی و عرصه سیاسی گام بر می‌داشت و با مردم دوستی دغدغه رفع مشکلات مردم داشت.

وی با اشاره به اینکه تصاویر شهدا غیرت ملی و حماسی تولید می‌کند گفت: اگر تمامی مردم و مسئولان عکس شهدا به ویژه تصویر شهید سلیمانی را در منزل و محل کار خود داشته باشند دارای برکات فراوانی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا