آیت‌الله محسن اراکی در کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی

بزرگ‌ترین معضل در جهان اسلام توطئه فتنه مذهبی و تفرقه بین طوائف است

به گزارش بصیر به نقل از فارس، بیست و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی با عنوان «قرآن کریم و نقش آن در وحدت امت اسلامی» با حضور آیت‌الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شیخ حمده بن عمر سعید مفتی اعظم تونس، شیخ احمد بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه، شیخ نفیع الله عشیروف مفتی روسیه آغاز شد.

در ابتدای این مراسم آیت‌الله محسن اراکی با ابراز امیدواری از اینکه این اجلاس بیست و هفتم خیر و برکت برای جهان اسلام بیاورد، گفت: امیدوارم این اجلاس بتواند اقدامی در جهت حل مشکلات جهان اسلام باشد.

وی در ادامه افزود: مقابله با توطئه بزرگی که علیه جامعه اسلامی و جهان بشری می‌شود، باید با وحدت رفع شود، این توطئه فتنه مذهبی و تفرقه بین طوائف و ملل و تکفیر و ترور نیازمند بررسی است، در نتیجه باید بتوانیم با این جریانات ضد بشری مبارزه کنیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با خوش آمدگویی به همه کسانی که دعوت مجمع تقریب مذاهب را اجابت کردند، از مقام معظم رهبری که با عنایاتشان باعث شدند تا زمینه‌ای برای رفع مشکلات در جهان اسلام ایجاد شود، تشکر کرد و گفت: محور مورد تأکید در این کنفرانس قرآن کریم است، همان که عامل وحدت بین امت اسلامی می‌شود، پس باید بتوانیم با استناد به قرآن مشکلات را رفع کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا