دادستان فریدونکنار اعلام کرد

افزایش ساخت و ساز غیرمجاز در تور پره شاهد و انقلاب/عدم اشتغال جوانان علت اصلی آسیب‌های اجتماعی فریدونکنار

دادستان فریدونکنار با اعلام اینکه در در تور پره شاهد و انقلاب ساخت و سازهای غیرمجاز افزایش پیدا کرده است، علت اصلی آسیب‌های اجتماعی فریدونکنار را عدم اشتغال جوانان دانست.

به گزارش بصیرنیوز، علیرضا برخور دادستان فریدونکنار در جلسه شورای اداری اظهارکرد: بسیاری از بزهکاری‌های صورت گرفته در سطح جامعه به کم‌توجهی و یا سهل‌انگاری مسئولان اجرایی برمی‌گردد که همین امر موجب می‌شود تا ما شاهد تشکیل پرونده‌های قضایی باشیم.

وی با اشاره به اینکه عدم ساماندهی اراضی دولتی از مشکلات اصلی فریدونکنار است خاطرنشان کرد: زمین آب و برق خوزستان هر از چندگاهی توسط سودجویان مورد تصرف واقع می‌شود درحالی که هیچ مسئولی از این سازمان به‌عنوان صاحب زمین به ما مراجعه نمی‌کند که لازم است پیگیری‌های لازم صورت گیرد تا برای حفظ زمین مربوطه اقدام شود.

دادستان فریدونکنار تصریح کرد: در ۱۴ روز نخست سال جاری ۲۸ معتاد متهاجر دستگیر شدند که به علت نبود کمپ مجاز در شهرستان نمی‌توانستیم آن‌ها را ساماندهی کنیم و مشکلات بعدی به وجود می‌آید.

راه و شهرسازی بیشترین مشکل در زمینه ساماندهی اراضی دارد

برخور با بیان اینکه راه و شهرسازی بیشترین مشکلات را در زمینه ساماندهی اراضی دارد گفت: تا این لحظه منطقه حسن‌آباد هنوز ساماندهی نشده و دستگاه‌های خدمات‌رسان در دوگانگی ارائه خدمات قرار دارند و این درحالی است که هیچ مخالف و معترضی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در اراضی تور شاهد و انقلاب ساخت و سازهای غیرمجاز صورت می‌گیرد که فقط منتظر یک نامه از راه و شهرسازی به شهرداری است تا ساماندهی شوند.

دادستان فریدونکنار درخصوص مشخص شدن وضعیت اراضی نهر شیرا یادآورشد: زمین های نهر شیرا که باید به شهرداری واگذار شود اما متاسفانه همچنان در گیر و دار منابع طبیعی و راه و شهرسازی است که به علت کم‌کاری‌های صورت گرفته مورد سوءاستفاده سودجویان قرار می‌گیرد.

اظهارنظر عجیب مسئولان راهداری در مشخص کردن حریم کمربندی شرقی!

برخور ادامه داد: عدم افتتاح کمربندی فریدونکنار از مشکلاتی است که موجب بروز حوادث مختلفی می‌شود اما متاسفانه هیچ مسئولی پاسخگوی تلفات رخ داده در این محور نیست.

وی گفت: یکی از اقداماتی که می‌خواستیم برای آزادسازی زمین‌های ساحلی انجام دهیم، ساماندهی دکه‌های ساحلی بود و بنابر جلسات متعددی که داشتیم قرار شد تا دستگاه‌های اجرایی همکاری کنند اما متاسفانه نه تنها همکاری نمی‌کنند بلکه درحال حاضر برای توجیه انجام ندادن کار خود پای قانون را وسط می‌کشند و ادعا می‌کنند معذوریت قانونی دارند.

دادستان فریدونکنار با انتقاد از برخی اظهارنظرهای مسئولان اجرایی در زمینه تعیین حدود اراضی اظهارکرد: مسئولان اداره راهداری استان در اظهارنظری عجیب، حریم جاده شرقی کمربندی شرقی را ۱۳۸ متر عنوان می‌کنند در صورتی که اگر بخواهیم چنین مساحتی رعایت شود نیمی از ملک‌های حسن آباد و در واقع بخشی از فریدونکنار باید از بین برود.

هیچ متولی برای امور نهرها مشخص نیست

برخور خاطرنشان کرد: درحالی که مسئولان آموزش و پرورش نسبت به سرآنه کم آموزشی ابراز نارضایتی دارند اما باوجود صدور حکم قطعی قضایی خلع ید ساختمان دانشگاه پردیسان، اما هیچ پیگیری برای اجرا صورت نمی‌گیرد.

وی درخصوص سوءاستفاده برخی دهیاران از اراضی داخل بافت روستاها گفت: برخی از دهیاران به دلیل عدم آگاهی روستائیان زمین‌های کشاورزی که داخل بافت قرار دارد را به بهای کم از کشاورزان خریداری می‌کنند و آن زمین‌ها را دیوارچینی کرده و در قالب شهرک استفاده آنچنانی می‌کنند.

دادستان فریدونکنار تصریح کرد: متاسفانه تاکنون هیچ متولی مشخصی در زمینه نهر، رودخانه و آب بندان‌ها وجود ندارد و درحالی که دستگاه اجرایی می‌تواند به آسانی موضوع تصرفات به رودخانه‌ها را انجام دهند اما از این کار سر باز زده که همین امر می‌تواند موجب مشکلات بعدی مانند ایجاد سیلاب شود.

برخور یادآورشد: در دو منطقه جنگلی اوجاکله و باریکرود به دلیل نابسمانی به وجود آمده بین منابع طبیعی و محیط زیست چالش‌ها و درگیری‌های زیادی به وجود آمده است.

عدم اشتغال جوانان علت اصلی آسیب‌های اجتماعی در فریدونکنار

وی تاکید کرد: تمامی آسیب‌های اجتماعی به وجود آمده در فریدونکنار به عدم اشتغال و فراهم نبودن محیط کار برای جوانان مربوط می‌شود.

دادستان فریدونکنار با اشاره به اینکه متاسفانه از ظرفیت‌های شهرستان استفاده نشده است گفت: این ظرفیت‌ها مانند حضور پرندگان مهاجر به دلیل اینکه استفاده مناسبی نشده‌اند به بحران‌هایی برای شهرستان تبدیل شده که برخی از افراد و جریان‌ها از آن سوءاستفاده و بهره‌برداری می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا