رئیس بنیاد تعاون سپاه کربلا مطرح کرد/ لینک مصاحبه صوتی در آپارات+ دانلود

گزینه‌های وزارت علوم دولت از طیفی خاص بودند!/ نمی‌دانیم دولت بر چه اساسی به غرب اعتماد کرده است

بصیر، محمدرضا آزادی‌کناری در گفت‌و‌گوی تلفنی با بصیرنیوز با بررسی اجمالی عملکرد دولت در حوزه سیاسی، اظهار داشت: دولت در سالی که گذشت خدمات و عملکرد متفاوتی در حوزه‌های مختلف داشت.

وی با اشاره به تغییر مدیران در سطوح مختلف، تصریح کرد: در حوزه سیاست داخلی، در اوایل سال جدید در ادامه عملکرد سال گذشته به عزل و نصب‌ها می‌توان توجه کرد، چنان‌که عزل و نصب‌ها بیشتر در مدیران میانی و ارشد از بازنشستگان و پیشکسوتان به نسبت جوانان و کسانی که انرژی بیشتری دارند بیشتر صورت گرفته است.

گزینه‌های وزارت علوم دولت از طیفی خاص بود!

رئیس بنیاد تعاون سپاه کربلا با اشاره به برخی جناح‌بندی‌های دولت اعتدال، اذعان داشت: با توجه به برخی حرکات، به نظر می‌رسد تقسیم کار در وزارتخانه‌ها شده است و این‌طور برداشت می‌شود که دولت یازدهم مناصب را بین جناح‌های سیاسی تقسیم کرد که به عنوان مثال می توان به این موضوع اشاره کرد که در وزارت علوم وعده این پست به اصلاح‌طلبان داده شده بود و علی‌رغم مخالفت‌های مجلس تمامی گزینه‌های دولت از این طیف خاص بوده است.

کارشناس ارشد علوم سیاسی ادامه داد: مهم‌ترین عملکرد دولت در حوزه سیاسیت داخلی آرامش فضای سیاسی حاکم بر کشور محسوب می‌شود.

آزادی خاطرنشان کرد: اگر به موضوع دیگری بخواهیم اشاره کنیم آنکه تمرکز فعالیت‌های دولت بر روی مذاکرات هسته‌ای برجسته است و بر اساس گفته‌های مقامات دولتی با پشت سر گذاشتن توافق عزت‌مندانه گام‌های بلندتری در حد مصالح کشور نطیر اشتغال جوانان برداشته می‌شود.

دولت سیاست تنش‌زدایی را خاتمی هم پیگیری کرد 

وی با بیان اینکه متاسفانه دولت یازدهم، مسائل داخلی، فرهنگی و اقتصادی را به سیاست خارجی و مذاکرات هسته‌ای گره زده است، اظهار داشت: دولت بارها بر تنش زدایی و اعتمادسازی برای تعامل سازنده با دنیا سخن به میان آورده است، در واقع همان سیاست تنش‌زدایی را خاتمی هم پیگیری کرد و در نهایت به این نتیجه رسیدند که غرب قابل اعتماد نیست و تعلیق داوطلبانه را قطع کردند.

آزادی در ادامه با اشاره به اینکه دولت یازدهم تجربه گذشته را دوباره تکرار می‌کند، اذعان داشت: اینکه ۴۷ سناتور آمریکا به مقامات ایران نامه‌ تهدیدآمیز می‌زنند نشان می‌دهد که نمی‌توان به آنها اعتماد کرد و این مختص به امروز نیست.

نمی‌دانیم بر چه اساسی دولت به غرب اعتماد کرده است

رئیس بنیاد تعاون سپاه کربلا با ابراز تعجب از اینکه نمی‌دانیم بر چه اساسی دولت به غرب اعتماد کرده است، تصریح کرد: اگر در این مذاکرات به نتیجه مطلوب رسیدند از آن اسقبال می‌کنیم اما اگر نتوانند با یکدیگر توافق کنند، همه متوجه می‌شوند وقتی رهبری می‌فرمایند که ما به این مذاکرات خوشبین نیستیم یعنی غرب دشمنی است که خیر ما را نمی‌خواهد!

دولت نتوانسته به منویات رهبری جامه عمل بپوشاند

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا دولت توانسته شعار سال فرموده رهبری را محقق کند، گفت: متاسفانه عملکرد دولت را در این زمینه را برجسته و مثبت نمی‌بینم، رهبری فرمودند شعاری با این موضوع برخورد نشود و این بحث نیازمند اقدام و عمل قاطعانه است که به نظر می‌رسد این دولت نتوانسته به منویات رهبری جامه عمل بپوشاند.

کارشناس ارشد علوم سیاسی افزود: رهبری در حداقل ۱۰ سخنرانی در سال ۹۳، در بحث اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کردند اما متاسفانه دولت اقدام به خصوصی در این زمینه انجام نداده و به نظر می‌رسد که به برداشتن تحریم ها و نتیجه مذاکرات دلخوش بودند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در نهایت دستاوردهای سیاسی دولت در سال ۹۳ بررسی کنیم چیزی جز آرامش فضای سیاسی در داخل چیز دیگری را نمی‌بینیم و امیدوارم این دولت در سال ۹۴ که انتخابات را در پیش دارد با استفاده از فضای آزاد کشور انتخابات مطلوبی را در شان این مردم برگزار کند.

لینک مصاحبه در آپارات: http://www.aparat.com/v/flbLH

 برای دانلود اینجا کلیک کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا