مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار خبر داد:

برگزاری هفدهمین مانور زلزله در ۷۱ مدرسه فریدونکنار

بصیر، سید‌عظیم اسماعیل‌زاده در حاشیه این مانور در گفت‌و‌گو خبرنگار بصیرنیوز، اظهار کرد: هدف از برگزاری این مانور ارتقای سطح آمادگی دانش‌آموزان و مدیریت بحران در زمان بروز حادثه است.

وی افزود: تخلیه اضطراری، نحوه پناه‌گیری و نقطه امن، رسیدگی به مصدومان و صعود و فرود آن‌ها، بازگشت‌پذیری جامعه به امنیت و اطفای حریق به آن‌ها آموزش داده می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فریدونکنار با اشاره به اینکه کشور ما از مناطق زلزله‌خیز دنیا به‌حساب می‌آید، افزود: باید آمادگی خود را حفظ کنیم و با آموزش، مهارت‌افزایی، کار تیمی و برگزاری مانورها در سطح مدارس که جمعیت زیادی از جامعه را در برمی‌گیرد موجب کاهش تلفات و خسارت‌های ناشی از زلزله شویم.

اسماعیل‌زاده با بیان اینکه قبل از برگزاری این مانور آموزش‌های لازم به دانش آموزان داده شد، تصریح کرد: هفدهمین مانور زلزله و ایمنی در ۷۱ مدرسه فریدونکنار اجرا شد.

وی نقش این مانورها را در کاهش آسیب‌های زلزله بسیار مؤثر دانست و گفت: دانش‌آموزان آمادگی بیشتری برای دریافت مباحث آموزشی به این شکل را دارند به همین دلیل باید از این ظرفیت دانش‌آموزان استفاده شود.

اسماعیل‌زاده تأکید کرد: ما تاکنون در کشورمان شاهد خسارات و تلفات زیادی از زلزله بوده‌ایم و این اهمیت آموزش را پررنگ می‌کند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا