آب پاکی استاندار مازندران بر روی دست بخشی‌نگرها

پروژه‌های روی‌ زمین‌مانده در مازندران زیاد داریم

بصیر، ربیع فلاح استاندار مازندرن در واپسین ساعات برپایی نمایشگاه کتاب مازندران که امسال عنوان بین‌المللی را با خود یدک می کشید، بازدید کرد.

استاندار مازندران از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد و در ارزیابی خود، گفت: این نمایشگاه با توجه به همه محدودیت‎ها به‎خوبی برگزار شد.

بازدید فلاح از نمایشگاه کتاب مازندران در حالی صورت گرفت که وی ساعاتی قبل از ستاد انتخابات مرکز استان مازندران بازدید کرد و با فراخوانی همه سلایق به شرکت در انتخابات از آمادگی استان برای حضور همه سلیقه‌ها به عنوان داوطلب خبر داد.

وی در نمایشگاه کتاب مازندران با تأکید بر اینکه فضای مجازی هرگز جای کتاب را نمی‌گیرد، بر ضرورت کتابخوانی تأکید کرد و در عین حال خاطرنشان کرد: ما ملتی دارای پیشینه فرهنگی و تاریخی هستیم و باید این هویت حفظ شود.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود درباره احداث محل دائمی نمایشگاهی در مرکز استان که روزهای گذشته مسئولان ساروی در این‌باره طبق سنوات گذشته سخن رانده بودند، عنوان کرد که در گذشته شرایط برگزاری این مرکز فراهم شده بود اما با تغییر دولت ساز و کار آن عوض شد.

و با این حرف استاندار آب پاکی به‌نوعی بر دست کسانی که طبل چندگانگی در استان را می‌کوبند و این چندگانگی و بخشی‌نگری را حتی به مراکز فرهنگی و نمایشگاهی سرایت می‎دهند، توسط جناب استاندار، ریخته شد.

فلاح بیان کرد: اگرچه دولت باید به این حوزه کمک کند، اما بودجه دارای سازوکار است و در حال حاضر این امکان وجود ندارد که از محل بودجه دولتی چنین مرکزی دایر کنیم، چون پروژه‌های روی زمین‌مانده زیادی در مازندران وجود دارد.

استاندار مازندران همچنین درباره آخرین کتابی که خوانده است نیز گفت: آخرین کتابی که خواندم قرآن بود که صبح امروز قرائت کردم.

دوازدهمین نمایشگاه کتاب در مازندران به ایستگاهی پایانی رسید و نمایشگاهی که درب آن به‌صورت نیم‌روزه برای مشتریان یار مهربان باز بود، در محلی که مکان دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی مازندران نبود، به کارش پایان داد.

باید دید که آیا سال آینده وعده جاودانی درباره برپایی نمایشگاه کتاب مازندران در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان در قائم‌شهر، که یک روز مانده به برگزاری نمایشگاه دوازدهم داده بود، محقق می‌شود؟

هرچه بود نمایشگاه دوازدهم در مازندران نیز پرونده آن بسته شد و امیدواریم نمایشگاه بعدی استان نه به‌صورت نیم‌روز بلکه به‌صورت شبانه‌روزی، نه در سوله یک بخش خصوصی بلکه در مکانی که عنوان نمایشگاه دائمی بین‌المللی استان را دارد، به‌دور از بخشی‌نگری‌ها و به واقع در قد و قامت بین‌المللی دایر شود تا براساس آنچه که استاندار مازندران گفت پیشینه تاریخی این ملت با کتاب و کتابخوانی حفظ بماند.

بلاغ

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا