رئیس بنیاد شهید فریدونکنار مطرح کرد:

برگزاری بیش از ۵۰ یادواره شهدا در فریدونکنار

بصیر، مجید حسین‌پور در نشست معتمدان معین بنیاد شهید و مجمع فرزندان شهدای فریدونکنار با فرماندار جدید این شهرستان با بیان این مطلب، اظهار کرد: در طول سال در فریدونکنار بیش از ۵۰ یادواره برگزار می‌شود که یادواره ۳۵۰ شهید در هفته ایثار و شهادت جامع‌ترین یادواره‌ای است که در مصلی قدس این شهرستان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس و دهه فجر، مانور دیداری در قالب طرح سپاس از سوی ۲۰ گروه انجام می‌شود که در این برنامه از ۱۰۰ خانواده شهدا، آزاده، جانباز و ایثارگرا بازدید و تجلیل می‌شود.

رئیس بنیاد شهید فریدونکنار افزود: چهارشنبه هر هفته به میزبانی یکی از ادارت به دیدار خانواده شهدا می‌رویم.

حسین‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری همایش پدران آسمانی در فریدونکنار، خاطرنشان کرد: در هفته جانباز و آزادگان نیز همایشی با حضور جامعه ایثارگران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۵۰ شهید و ۶ شهید گمنام از افتخارات فریدونکنار هستند، گفت: ۱۳ جاویدالاثر، ۴۴ آزاده، ۷۰۳ جانباز، ۲۳ هزار بسیجی و ۳ هزار رزمنده، فریدونکنار را به شهر ایثار و شهادت مبدل کرده است.

رئیس بنیاد شهید فریدونکنار افزود: ۲۷۵ جانباز ۲۵ تا ۴۹ درصد، ۲۱ جانباز ۵۰ تا ۶۹ درصد، ۷ جانباز بالای ۷۰ درصد و ۴۰ جانباز زیر ۲۵ درصد از جامعه ایثارگری این شهرستان هستند.

وی خاطرنشان کرد: معتمدان معین ارتباط نزدیکی با بنیاد شهید و امور ایثارگران فریدونکنار دارند و ما نیز از هر محله یک نفر را انتخاب کردیم تا پل ارتباطی بین جامعه ایثارگری و این اداره باشند.

در ادامه این جلسه حسین آقابرارنژاد به نمایندگی از مجمع فرزندان شاهد فریدونکنار با تشکر از تعامل خوب فرماندار سابق این شهرستان با جامعه ایثارگران به ویژه فرزندان شاهد، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵۰ فرزند شهید در فریدونکنار داریم که ۱۳۳ نفر آنها دختر و مابقی پسر هستند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد فرزندان در ادارات دولتی در سطح شهرستان، استان و کشور شاغل هستند، گفت: ۴ رئیس اداره فریدونکنار از فرزندان شهدا هستند و معتقدیم این توانمندی در بسیاری از افراد دیگر این فرزندان نیز وجود دارد.

نماینده مجمع فرزندان شاهد در پایان گفت: در کانون همبستگی مجمع فرزندان شاهد کشور نیز عضوی از این شهرستان داریم.

در پایان این جلسه علی ادیبی فرماندار فریدونکنار اظهار کرد: شهر فریدونکنار به لحاظ ایثارگری شرایط خاص در استان دارد و من نیز به عنوان یک همراه به دنبال شما هستم.

وی تصریح کرد: اگر خانه‌ای در فریدونکنار شهید نداشته باشد رزمنده یا ایثارگر دارد، شهر فریدونکنار مقدس است که مردم آن ایثارگر و با گذشت هستند و کار کردن در این شهرستان بسیار راحت است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا