سخنرانی های ساختارشکنانه اصلاح طلبان در دانشگاه ها ادامه دارد

بصیر، سخنرانی دیروز مصطفی معین، وزیر علوم دولت اصلاحات در دانشگاه تبریز و حاشیه های دنباله دار آن، روی دیگری از سیاست های جناح اصلاحات در دانشگاه های دولت اعتدال را نمایان ساخت. تاکید مکرر و پی در پی معین و دوستان دانشجوی اصلاح طلب وی مبنی بر نام بردن از رئیس دولت اصلاحات و پاسخ “مرگ بر فتنه گر” و ” مرگ بر ضد ولایت فقیه”، حاشیه هایی پررنگ تر از متن داشت که نشان دهنده عزم این جناح سیاسی برای ورود جدی به انتخابات است.

گلایه های مجری و دبیر انجمن اسلامی این دانشگاه از “سانسور و عدم اجازه پخش تصویر یاران انقلاب، همچون روحانی عبا شکلاتی اصلاحات”، نشان دهنده سقف خواسته بدنه اصلاح طلب این جناح برای تاثیرگذاری در فضای سیاسی ایران است. درحالی که قوه قضاییه براساس قانون پخش تصویر و خبر از رییس دولت اصلاحات  را ممنوع کرده، اصرار این شاخه دانشجویی اصلاح طلبان بر این کار، با وجود آرمان ها و اهداف جنبش دانشجویی وجه درستی ندارد.

قبح شکنی اصلاحات در دانشگاه ها

“دل پر” این اصلاح طلبان از تداوم ” دانشگاه به مثابه پادگان” نشانگر عزم و قبح شکنی اصلاح طلبان در این زمینه است که با پخش تصاویر ساختارشکن، زمینه را برای ورود نفوذ فتنه گران به دانشگاه ها آماده کنند. درست یک روز پیش از حضور معین در دانشگاه تبریز، آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، نسبت به حضور فتنه گران در دانشگاه هاس استان هشدار داده و گفت:« دانشگاه‌ها از دعوت افراد افراطی و تندرو برای سخنرانی در دانشگاه‌ها خودداری کنند، چراکه نباید با میدان دادن به چنین افرادی در مجامع دانشجویی، امنیت و آرامش استان را برهم نزنیم»

البته از یاد نبرده ایم که سال گذشته برخی تحرکات ساختارشکنانه در دانشگاه های استان، باعث ناراحتی نماینده ولی فقیه در استان با ذکر این مطلب که “ولی عصر از شما شرمنده ایم” شد که جای این پرسش را دارد که چه اتفاقی در یک سال اخیر روی داده که وی دوباره به انتقاد از عملکرد دانشگاه ها لب گشوده است.

از سوی دیگر، تشریح “ساماندهی و تشکیلات” در کنار ” تعیین معیار ها برای انتخاب کاندیدای مجلس” به عنوان “راهبردهای اصلاح طلبان برای جنبش دانشجویی” از سوی معین، نشانگر عزم این جناح سیاسی برای استفاده ابزاری از دانشجویی است.

سلوک دگرستیزی!

معین تنها فردی نیست که در چند ماه اخیر با ابراز سخنان ساختارشکنانه در دانشگاه های استان، جو آرام این دانشگاه ها را در دوران اعتدال به هم زده است. سخنان علی مطهری در دانشگاه صنعتی سهند و حسین مرعشی در دانشگاه آزاد تبریز،  به وضوح گویای کردار سیاسی اصلاح طلبان در نقد رقبا و دفاع از شرکای خود است.

در ۲ سال اخیر، ترجیع بند سخنان مدعیان اصلاح طلبی در هر جلسه سخنرانی، به انتقاد از دوران ۸ ساله احمدی نژاد و “سیاه خواندن آن”(که مصطفی معین مدعی آن شد)می پردازند و گناه عملکرد نامناسب خود را به گردن وی می اندازند.

مشهور است که می گویند “همه راه ها به روم ختم می شود” اما برای اصلاح طلبان تندرو گویی “همه راه ها به فتنه ختم می شود” و انتقاد و “سیاه نشان دادن” عملکرد غیر خود، به سلوک شخصیتی آنان تبدیل شده است.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا