یادداشت اختصاصی بصیر/

پائیز غم‌انگیز ۹۴ فریدونکنار در تاریخ ثبت شد/ پرواز ۱۴ کربلایی عاشق

بصیر، پائیز ۹۴ در فریدونکنار بسیار غم‌انگیز بود، پائیزی که با از دست دادن بسیاری از جوانان این خطه همراه شد و داغ نبودن‌شان را بر سینه‌های‌مان گذاشت.

آذرماه امسال با از دست دادن افرادی آغاز شد که در مسیر عشق قدم بر می‌داشتند، از مهدی بصیر فرزند سردار شهید حاج بصیر در مسیر کاظمین گرفته تا نخستین شهید مدافع حرم پاسدار محمد شالیکار مردم این شهرستان را در بهت و حیرت قرار دادند.

امسال اربعین در فریدونکنار حال و هوایی دیگر داشت، در هر مکانی که قدم می‌گذاشتید صحبت از اعزام به حرم عشق بود، بسیاری از مردم خود را برای سفر به کربلا آماده می‌کردند و در این بین بسیاری نیز در تدارک برنامه‌های «ولیمه و مهمانی» خود پس از بازگشت از این سفر بودند.

هر چه به اربعین نزدیک‌تر می‌شدیم این تحرکات بیشتر می‌شد و به جایی رسید که گروه‌های مختلف خود را عاشقانه به دیار عشق می‌رساندند.

فضای مجازی و شبکه اجتماعی تلگرام بهترین فضا برای اطلاع‌رسانی از حال و هوای زائران بود که ناگهان خبری بسیار تلخ مردم این خطه را در شوک قرار داد.

مهدی بصیر درگذشت، بسیاری از مردم نسبت به واقعیت این خبر تردید داشتند که در نهایت این خبر تائید شد، این سفر معنوی فرزند شهید بصیر آغازی بر آذرماهی تلخ بود که هنوز مردم فریدونکنار از شوک آن خارج نشدند خبر آسمانی شدن محمد اسفندیار و همسرش در مسیر بازگشت از سفر در شهر پیچید.

این پایان راه نبود، فریدونکنار ۱۰ کربلایی دیگر خود را نیز از دست داد، سقوط مینی‌بوس زائران کربلا در جاده هراز و درگذشت ۱۰ نفر دوباره خبرهای بدی را برای فریدونکناری‌ها به همراه آورد، ۱۰ نفری که هنوز یکی از این زائران آسمانی به خانه برنگشته و مفقود است.

این خبر نیز پایان تلخی‌های آذرماه امسال نبود، جوانان رشید اسلام فریدونکنار خود را برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) به سوریه رساندند و در این بین این شهرستان یک کربلایی دیگر داد.

محمد شالیکار نخستین شهید مدافع حرم فریدونکنار شد که آذرماه تلخ فریدونکنار را تکمیل کرد، شالیکار پس از تحمل چند روز درد و رنج در بیمارستانی در حلب به شهادت رسید و آذرماه تلخ امسال را در فریدونکنار به اوج خود رساند.

قطعا این ماه همواره در تاریخ فریدونکنار ماندگار می‌ماند، عروج ملکوتی و عارفانه ۱۴ نفر از بهترین مردم این شهرستان سال‌ها به راحتی از اذهان پاک نمی‌شود و در طول تاریخ گرامی داشته می‌شود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا