سازمان محیط زیست توانایی لازم را برای کنترل آلودگی هوا ندارد/ دولت رکورد رکود در ۲۷ سال گذشته را شکست

بصیر،موسی الرضا ثروتی عضو کمیسیون کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در گفت‌وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به آلودگی هوای کلان شهرهای کشور گفت: هرچند دولت سعی داشت با حمایت از خودروسازان به تولیدات داخلی و اشتغال‌زایی کمک کند، اما این حمایت بدون هیچ نتیجه‌ای فقط به خالی شدن انبارهای شرکت‌های خودروسازی منجر شد.

وی تصریح کرد: بخش بزرگی از مشکل آلودگی‌ هوای پایتخت و سایر کلان شهرها به دلیل مناسب نبودن سطح کیفی خودروهای داخلی است و درواقع خودروهای داخلی از کیفیت لازم برخوردار نیستند.

عضو کمیسیون کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با بیان اینکه دولت می‌توانست افزایش کیفیت خودروها را شرط حمایت از خودروسازان قرار دهد اظهار داشت: سازمان محیط زیست توانایی لازم را برای کنترل آلودگی هوا ندارد چرا که یک دستگاه اجرایی و عملیاتی نیست و این درشرایطی است که شهرداری تهران برای کنترل این موضوع اعلام آمادگی کرده است.

ثروتی افزود: همانطور در اخبار دیده شده است شهرداری تهران برای کنترل آلودگی هوا اعلام آمادگی کرده است و از دولت خواسته تا بودجه‌های لازم را در اختیار آن‌ها قرار دهد و دولت باید هرچه زودتر چاره‌ای به حال این مشکل بزرگ بی‌اندیشد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش قیمت ارز در دوران پسابرجام گفت: دولت کاهش تورم را هدف گذاری کرده است و این کاهش تورم به قیمت رکود و افزایش بیکاری تمام شده است و دولت نباید فقط به تورم توجه کند.

عضو کمیسیون کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با بیان اینکه دولت باید توجه‌ ویژه‌ای به موضوع اشتغال و رونق اقتصادی داشته باشد خاطر نشان کرد: در دولت گذشته، تورم، اشتغال و رونق اقتصادی به طور همزمان در جامعه وجود داشت اما ما در سال جاری شاهد بالاترین مقدار رکود اقتصادی طی ۲۷ سال گذشته بوده‌ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا