روحانی در همایش بین‌المللی وحدت اسلامی:

بدر اسلامی داریم نه هلال شیعه و سنی/هیچ کس جز اسرائیل از ویرانی سوریه خوشحال نمی‌شود

بصیر، حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی کشورمان در بیست و نهمین همایش بین‌المللی وحدت اسللامی که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهارداشت: متاسفانه امروز در شرایطی هستیم که در جمع کشورهای اسلامی یا کشوری به کشور دیگر می تازد و بمب و موشک را بر سر مردم بی گناه میریزد و یا در دورن دنیای اسلام گروه هایی به نام اسلام و جهاد تیغ بر رخ مسلمین می‌کشند.

وی گفت: اگر متجاوز اصلی یعنی رژیم غاصب صهیونیستی فراموش شود و حتی از صحنه کشورهای اسلامی فراموش شود اما آنچه مطرح می‌شود کشتار مسلمانان به دست مسلمان است یا حداقل آنها که ادعای اسلام دارند و با پرچمی به جان مردم افتاده اند که نام مبارک الله و پیامبر اکرم بر آن نقش بسته است.

روحانی تصریح‌کرد: آیا فکر می‌کردیم جمعی ولو اندک در درون دنیای اسلام عملی و زبانی اسلام را دین کشتار و خشونت، اجحاف و ظلم در جامعه معرفی کنند؟ در این شرایط حساس منطقه و در شرایط حساس دنیای اسلام رسالت و وظیفه سنگینی همه باید بر دوش خود احساس کنیم.

روحانی در ادامه سخنان خود گفت: ما یک هویت داریم و آن هویت اسلامی ماست.بنده قبلا هم گفته‌ام آنچه به نام هلال شیعه عده‌ای تبلیغ می‌کنند این گفتمان بیمار گونه غلط است، ما هلال شیعه و سنی نداریم ما یک بدر اسلامی داریم.

وی افزود: ما همه مسلمان‌ها در دنیایی هستیم که باید در کنار هم متحد باشیم.

رئیس قوه مجریه تصریح کرد: بنده از شما صاحبنظران، اندیشمندان، مسئولان فرهنگی کشورهای اسلامی سوال می‌کنم ویرانی سوریه به نفع کیست؟ اگر ما خیابان‌ها و بنای سوریه را تخریب کردیم و یا آثار تمدنی آن کشور را از بین بردیم و اگر نفت مردم سوریه را دزدیده و به دیگران فروختیم و اگر کشوری که در کنار متجاوز اصلی منطقه یعنی اسرائیل سال‌ها ایستاده و مقاومت کرده تضعیف کردیم این مسئله به نفع کیست؟

روحانی با طرح این سوال که آیا تضعیف سوریه به نفع دنیای اسلام است؟، گفت: آیا تضعیف سوریه به نفع همسایگان مسلمان این کشور است؟ آیا تخریب سوریه موجب بنای ترکیه، اردن، عربستان، قطر، امارات یا دیگر کشورها می‌شود؟

وی افزود: چه کسی از ویرانی سوریه خوشحال است جز اسرائیل، چه کسی در جنگ در عراق خوشحال است جز اسرائیل و آنهایی که ضد مسلمان‌ها هستند.

رئیس‌جمهور با اشاره به آمار خشونت و ترور در دنیا، تصریح کرد: متأسفانه ۸۴ درصد خشونت، ترور و آدم‌کشی در دنیای اسلام و در آفریقا، شمال آفریقا، خاورمیانه و غرب آسیا در حال رخ دادن است.

روحانی تأکید کرد: مگر ما مسلمان‌ها در برابر خون مسلمان‌ها مسئول نیستیم؟ و نباید پاسخگو و جوابگو باشیم؟ آیا قابل قبول است که پول نفت مسلمان‌ها را به آمریکا بدهیم و بمب و موشک بخریم و بر سر مردم بیچاره یمن بریزیم؟ آیا این قابل قبول است که موشک‌های ضد زره از آمریکا بخوریم و آن را در اختیار داعش و جبهه‌النصره و دیگر گروهک‌های تروریستی ضد اسلام بگذاریم.

رئیس قوه مجریه تأکید کرد:  ما را چه شده است که در برابر این همه کشتار و خونریزی سکوت کرده‌ایم و یا به نفع آنهایی که عامل اصلی خونریزی هستند کمک می‌کنیم. آیا این برای دنیای اسلام شرم نیست که مسلمان‌ها با بچه‌های کوچک و زن‌ها در زمستان سرد در میان رودخانه، دریا و دریاچه به پناه یک کشور غیراسلامی بروند و آن کشور غیراسلامی آنان را پشت دروازه نگه دارد؟

دانا

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. اقای رییس جمهور ماحتی درداخل کشور اتحادی بین دولت وملت حس نمیکنیم چه برسد به کشورهای دنیا…
    بی اعتمادی ملت ودولت در اوج خود به سر میبرد طوریکه حتی کارهای حتی خوب دولتمردان را تعبیر به بازی سیاسی و عوام فریبی میکنند…
    کشور بد جور ازلحاظ اذهان عمومی به هم ریخته ست…خدا رحم کنه…
    به امید ایرانی اباد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا