یادداشت اختصاصی بصیرنیوز/

آغازی غم‌انگیز، پایانی باشکوه

DSCN5272

بصیر/ کریم طالبی کناری

انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری با حضور چشم‌گیر و خیره‌کننده مردم و طرفداران نظام اسلامی همراه شد.

۸۵ درصد از واجدان شرایط با حضور در پای صندوق‌های رای به تمام دنیا فهماندند که مردم به عنوان اصلی‌ترین سرمایه این نظام محسوب می‌شوند.

بعد از پایان انتخابات زمانی که همگان از این حضور شادمان و خرسند بودند، ناگهان شعله‌هایی از آشوب و فتنه در تهران و برخی از شهرهای مهم کشور سربرآورد.

دشمن موفق شده بود با کمک رسانه و کمپانی‌های خبری خود و با استفاده از ابزارهای جنگ روانی و تزریق پیاپی دروغ و شایعه به بدنه جامعه طیفی از جوانان و خواص را همراه کند و گام‌به‌گام به اهداف از پیش تعیین شده خود نزدیک شود.

در این میان دو تن از کاندیداهای مغلوب نیز با صدور بیانیه‌های متعدد و ادعاهای واهی مبنی بر تقلب در انتخابات و مطرح کردن مسائل حاشیه‌ای و بی‌ربط نقش فزاینده‌ای در بروز آشوب‌های خیابانی ایجاد کند که متاسفانه دود اقدامات‌شان به چشم مردم و بیت‌المال رفت.

فتنه‌گران از هر مناسبتی به خصوص روز قدس، ۱۳ آبان و ۱۶ آذر برای فشار به نظام اسلامی و تشدید آشوب‌ها بهره می‌بردند.

حتی برای وخیم نشان دادن اوضاع به جهانیان دست به ترفند کشته‌سازی زده و در مراسم‌های ختم آنها شرکت کرده و بر مزارشان اشک تمساح می‌ریختند، در حالی که چند روز بعد متوفی با حاضرشدن در رسانه ملی زنده بودن خود را اعلام می‌کرد.

نصحیت‌های مشفقانه و پدرانه سکان‌دار انقلاب مبنی بر خویشتن‌داری و پیگیری مطالبات از راه قانون هم نتوانست مانع ماجراجویی سران فتنه شود.

کار جاهلان فریب خورده به جایی کشید که خواستار نابودی نظام شدند، شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه سردادند،عکس امام را پاره کردند، خواهان جمهوری ایرانی شدند و سرانجام در کمال وقاحت و با سنگ‌پراکنی و جسارت به عزادران حسینی، خیمه‌گاه هیئت عزاداران را به آتش کشیده و بدین وسیله عمق کینه خود را نشان دادند.

مردم بصیر و فهیم ایران اسلامی که هشت ماه تهمت و ظلم سران فتنه و اعوان و انصارشان را به نظام اسلامی تحمل کردند، کاسه صبرشان لبریز شده و تنها دو روز پس از جسارت به ساحت اباعبداله الحسین (ع) به خیابان‌ها آمده و با سردادن شعارهایی از اعماق دل، طومار آنها را در هم پیچیدند.

فتنه ۸۸ اگرچه در ابتدا باعث دلسردی برخی از یاران داخلی و خارجی انقلاب اسلامی شده و ضربه‌های جبران ناپذیری به نظام اسلامی ما وارد آورد اما در پایان با حضور میلیونی مردم و نشان دادن عمق بصیرت و پشتیبانی از ستون انقلاب یعنی ولایت‌فقیه در نهم دی ماه که منجر به افزایش اقتدار ملی شد، پایان یافت و تجربه‌ای به تجربه‌های تاریخی ملت ایران افزود.

به درستی که روز نهم دی روز پاسداشت از بصیرت انقلابی مردم شریف ایران و روز میثاق امت با امام نام‌گذاری شده است؛ روزی که هیچ‌گاه از حافظه تاریخی ملت ایران و دشمنانش پاک نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا