مسئولان فریدونکنار به فکر چاره باشند؛

لزوم احداث ترمینال مسافربری در شان مردم فریدونکنار

بصیر، یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی که برای جابه‌جایی مسافر و حمل و نقل از آن در شهرها نام ‌می‌برند ترمینال یا همان پایانه است.

در ترمنیال نخستین مکانی است که یک گردشگر و مسافر وارد شهر می‌شود و ذهنیت آن مسافر نسبت به یک شهر در همین پایانه ورودی شهر شکل می‌گیرد به همین دلیل وجود و زیبایی بصری ترمینال‌ها و وجود امکانات مناسب در آن ضروری است.

شهرستان فریدونکنار به دلیل توریست‌پذیر بودن همواره با ورود مسافر به ویژه در ایام تعطیل مواجه می‌شود و همچنین به دلیل ساحلی بودن و راه ارتباط با پایتخت کشور همیشه مورد توجه است.

به همین دلیل با معضل نبود ترمینال در این شهر مسافرانی که از وسیله نقلیه برای مسافرت استفاده نمی‌کنند با مشکلات فراوانی روبه‌رو می‌شوندّ البته این امر مختص به مسافران نمی‌شود، بلکه با وجود موسسه غیرانتفاعی پردیسان در این شهرستان، دانشجویانی که از تمامی نقاط کشور در فریدونکنار حاضر می‌شوند نیز با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنند.

این در حالی است که تمام دنیا به سوی استفاده و تهیه بلیط به صورت الکترونیکی و اینترنتی روی آورده اما فریدونکنار در قدم نخست با مشکل بزرگی روبه‌رو است.

البته در فریدونکنار ۲ ترمینال مسافربری وجود دارد، در ترمینال مسافربری غرب فریدونکنار مسافرت‌های مشهد، تهران، انزلی و برخی از شهرهای دیگر به وسیله اتوبوس انجام می‌شود، البته نه به آن صورت که به طور مستقیم این جابه‌جایی صورت بپذیرد بلکه برای تکمیل صندلی‌های خالی، این اتوبوس‌ها به فریدونکنار می‌آیند.

همچنین فضای کوچک و محقر این پایانه، نشان از آن دارد که با محدودیت‌های مقصد سفر روبه‌رو است و نیاز به فضایی بزرگتر دارد.

ترمینال مسافربری شرق فریدونکنار که برای ماشین‌های سواری برون شهری در نظر گرفته شده نیز اوضاع بسیار نامطلوب‌تر از این‌ها است.

بابل، ساری و بابلسر تنها مسیر این رانندگان است و مسافران شهرستان‌های دیگر باید برای رسیدن به مقصد خود، ترمینال‌های شهرستان‌های دیگر را برگزینند.

البته به این سه شهر، تهران را نیز برای یک بار در هفته اضافه کنید و البته اگر قیمت توافقی به دست آید.

نکته بسیار حائز اهمیت برای این پایانه مسافربری، نداشتن فضای ایمن برای مردم و مسافران است.

معمولا بخش زیادی از جاده اصلی شهر، در اختیار رانندگان این وسایل نقلیه قرار دارد و مشکلات ترافیکی که از این امر به وجود می‌آید بسیار خطرناک است.

یکی دیگر از مشکلات این ترمینال، نداشتن فضایی مناسب برای استراحت مسافر و راننده است و معمولا راننده از صندلی‌های ماشین خود برای استراحت استفاده می‌کند و همچنین استفاده از سرویس بهداشتی نیز در این ترمینال اصلا امکان‌پذیر نیست.

به هر حال به نظر می‌رسد نبود و یا وجود مشکلات ترمینال در این شهر، تردد و رفت و آمد و همچنین تجارت و اقتصاد این شهر را با موانع زیادی مواجه کرده است که باید برای احداث ترمینالی در شان مردم فریدونکنار که مطالبه اصلی مردم این شهر است، تدبیری اندیشیده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا