آمریکا به حمایت از تروریست‌های سوریه ادامه می‌دهد؛

آتش بس در سوریه ۱۴ بار در ۲۴ ساعت نقض شد

بصیر، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای تأکید کرد، موارد نقض آتش بس در دمشق، قنیطره، لاذقیه، حماه، درعا و حلب ثبت شده و همه این اقدامات از سوی گروه های تروریستی صورت گرفته است.

وزارت دفاع روسیه خاطرنشان کرد که هواپیماهای روسی هیچ حمله ای را به گروه های مسلحی که با آتش بس موافقت کرده‌اند، انجام نداده‌اند.
آتش بس از شنبه هفته گذشته آغاز شده و تاکنون ۶۶ مورد نقض آن از سوی گروه های تروریستی ثبت شده است.
این آتش بس شامل النصره، داعش و گروه های وابسته به آنها نمی‌شود.

این در حالی است که آمریکا همچنان از تروریست‌های جنگجو در سوریه حمایت می‌کند و «جان کربی»، سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری و در پاسخ به پرسشی درباره بیانیه روسیه مبنی بر ثبت ده ها مورد نقض آتش بس در سوریه طی ۲۴ ساعت اخیر، اظهار داشت: شاهد برخی ادعاها مبنی بر ثبت نقض آت بس در سوریه هستیم اما ظرف ۲۴ ساعت گذشته موارد جدیدی از نقض بزرگ آتش بس به وقوع نپیوستند.

البته بنا بر اعلام مرکز روسی هماهنگی و نظارت بر برقراری آتش بس در سوریه که در پایگاه هوایی «حمیمیم» در حومه جنوبی استان ساحلی اللاذقیه در غرب این کشور قرار دارد، مذاکرات با پنج گروه مسلح برای مشارکت آنها در آتش بس ادامه دارد.

مرکز روسی هماهنگی آتش بس با اعلام این که سرکرده های گروهک تروریستی «جیش الاسلام» در منطقه «الرحیبه» در حومه شهر دمشق، پایتخت سوریه نیز به آتش بس در این کشور پیوستند، خاطر نشان ساخت که آمریکا اطلاعات مربوط به پایگاه های تروریست های عامل گلوله باران محله های مسکونی و نیروهای ارتش سوریه را در اختیار این مرکز قرار داده است.

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا