مدیر آموزش و پرورش شهرستان فریدونکنار خبر داد

۹۱درصد اولیای دانش آموزان فریدونکناری باسواد هستند

بصیر، سید عظیم اسماعیل زاده درجلسه ی کیفیت بخشی سوادآموزی آموزش و پرورش فریدونکنار،گفت: دیگر امکان آموزش کلاسی مانند گذشته وجود ندارد و هر تشکل مردم نهاد و دستگاهی که مایل باشد می تواند در حوزه سوادآموزی همکاری کند.

وی گفت: در کشور ما تعداد زیادی افراد که دو سوم آنها خانم محسوب می شوند جویای کار هستند و اگر هر یک از این افراد جویای کار به هشت نفر از بی سوادان کشور آموزش دهند فرصت خوبی برای ایجاد شغل به وجود می آید.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فریدونکنار با اشاره به اینکه کشورهایی که بالاترین سرمایه گذاری را در آموزش و پرورش دارند بالاترین تولید علمی را به خود اختصاص داده اند،تصریح کرد: نبود آموزش در کشورها باعث خاموشی مردم آن ها و بی توجهی شان نسبت به رخدادهای اطرافشان می شود.

وی با بیان اینکه تاثیر مسئله آموزش در اقتصاد و فرهنگ بسیار برجسته است، گفت: نتایج بعضی از پژوهش های داخل کشور نشان دهنده آن است که افرادی که حداقل تا دوره متوسطه تحصیل می کنند یک دهه بیشتر از بقیه عمر می کنند و درآمدافرادی که تا پایان دوره متوسطه تحصیل می کنند، ۲۷ درصد بیشتر از افرادی با تحصیلات کمتر است.

اسماعیل‌زاده خاطرنشان کرد: تحقق اهداف خیلی از دستگاه ها به ارتقا سطح اطلاعات مردم گره خورده است و خیلی از کشورها سوادآموزی را به عنوان مکانیزم جبرانی می بینند و سوادآموزی بزرگسالان را از زاویه ارتقای سطح علمی ودر دیگر مقوله ها در دستور کار دارند.

 مدیر آموزش و پرورش شهرستان فریدونکنار با بیان اینکه وضعیت سوادآموزی در هر منطقه و شهرستان متفاوت است، گفت: هر شهرستان و منطقه باید متناسب با وضعیت منطقه ای خود در این زمینه برنامه ریزی کند.

وی با اشاره به اینکه ۹درصد دانش آموزان فریدونکنار دارای اولیای بی سواد و کم سواد هستند، عنوان کرد: بین مهارت ها و سطح سواد والدین با موفقیت های شغلی و تحصیلی دانش آموزان ارتباط مستقیمی وجود دارد.

اسماعیل‌زاده گفت: برای شتاب بخشی به وضعیت سوادآموزی در شهرستان فریدونکنار طرح هایی تدوین شده است و با توجه به اینکه تا پایان برنامه پنجم توسعه فاصله چندانی نداریم ، باید برای محقق کردن ریشه کنی بی سوادی تلاش کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا