معاون امور قران و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فریدونکنار؛

وزارت ارشاد توجه ویژه‌ای به بخش قرآن و عترت داشته باشد

بصیر، حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پنجمین همایش کشوری قرآن و عترت در فریدونکنار اظهار کرد: سال معاونت قران در وزارت ارشاد راه‌اندازی شد تا حوزه قرآن و اهل‌بیت را ساماندهی کند.
وی با اشاره به اینکه ۵ هزار موسسه قرانی فعال داریم خاطرنشان کرد: وظیفه پشتیبانی حمایت و نظارت بر این موسسات را داریم و برون‌سپاری کارها به این موسسات از مهمترین کارهای دولت بود.
معاون امور قران و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کلاس های آموزش قرآن بخشی از فعالیت‌های این موسسات است گفت: آزمون قرآن و عترت در ماه آینده برگزار می‌شود.
حشمتی تصریح کرد: اگر بتوانیم سازماندهی کنیم ظرفیت های خوبی برای رونق در این زمینه وجود دارد و باید از توان بخش خصوصی بیشتر استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: در هر استانی حوزه قرآن و عترت داریم که وظایفی مانند برپایی نمایشگاه قرآن را بر عهده دارند.
معاون امور قران و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: حمایت و بیمه تجلیل رسیدگی بیمه از فعالان قرآنی بر عهده این معاونت است.
حشمتی تصریح کرد: به دنبال سیاست‌گذاری در حوزه قرآن و عترت هستیم و باید آیین‌نامه‌ها را روشن‌تر مشخص کنیم و توقع این است که وزارت خانه در کنار دیگر فعالیت‌ها به بخش قرآن و عترت توجه ویژه داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه در ۳ سال گذشته اقدام خوب زیربنایی آغاز شده است گفت: فهم قرآن در اولویت اول است و حفظ و قرائت در کنار آن قرار دارند چراکه موضوعی که مغفول مانده فهم قران است.
معاون امور قران و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه استفاده از ابزار هنر در فهم مضامین قرآنی مفید است، خاطرنشان کرد: فضای مجازی در اولویت کار قرار گرفته است.
حشمتی تصریح کرد: هنرمندان تولیدکننده اثر قرآنی نیز حمایت می‌شوند و شورای توسعه قرآنی وجود دارد که زیرمجموعه شورای انقلاب فرهنگی است.
وی در پایان گفت: ۵۰ میلیارد تومان برای فراهم کردن زیرساخت قرآنی تدارک دیده شده است و دولت برای بیمه فعالان قرآنی ۱۰ میلیارد تومان تخصیص اعتبار داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا