سعید ابوطالب

«دوازده تموز» روایتگر جنگ ۳۳ روزه لبنان/ نگارش فیلمنامه سریال «بیروت شمال شهر»

به گزارش پایگاه خبری بصیر به نقل از فارس، سعید ابوطالب،  مستندساز،  درباره مراحل تولید مستند «دوازده تموز» گفت: این مستند نحوه شکل گیری جنگ ۳۳ روزه رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله لبنان را به تصویر می‌کشد.

وی درباره داستان این مستند توضیح داد: قصه این مستند این است که چه کسی جنگ را شروع کرد و چه کسی جنگ را ادامه داد. نکته  مهم این است که مخالفین مقاومت در لبنان ادعا می‌کنند این جنگ با ماجراجویی حزب الله شروع شد و به لبنان خسارت زیادی وارد آمداما این موضوع کاوش نشد که واقعا چه کسی جنگ را شروع کرد و ما در طی این فیلم به این سئوال پاسخ می‌دهیم که در این جنگ چه اتفاقاتی رخ داد.

ابوطالب درباره مدت زمان فیلمبرداری این مستند گفت: فیلمبرداری این مستند اردیبهشت ماه سال گذشته آغاز و در اوایل خرداد ماه به پایان رسید که در جنوب لبنان فیلمبرداری کردیم و با برخی از چهره‌های تاثیر گذار لبنان و البته برخی از مخالفین مقاومت هم گفت‌وگو کردیم.

این مستندساز ادامه داد: یکی از موضوعات اصلی در مستندسازی در دنیا موضوعات سیاسی است اما متاسفانه طی این چند سال بیشتر از همه به موضوعات غیر سیاسی پرداخته شده و این موضوع به این جهت است که من عضو هیات انتخاب چندین جشنواره بودم ولی کمتر دیدم که مستندسازان با نگاه سیاسی وارد شوند.

وی افزود: این مستندهایی که ما به عنوان مستندهای سیاسی می‌شناسیم مستند نیستند و گزارش خبری هستند که مشخصا تلویزیون پخش می‌کند و ما مستندات با موضوع سیاسی که به صورت مستند آزاد یا مستقل باشد کمتر داریم.

ابوطالب در ادامه ضمن اظهار نظر درباره جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت گفت: به هر حال همه جشنواره‌ها در همه ابعاد به رشد مستندسازی کمک می‌کنند و یکی از این جشنواره‌های مهم و تاثیرگذار طی این سال‌ها جشنواره سینما حقیقت است و به نظر من یکی از مهم‌ترین جشنواره‌ها کشور است که به عقیده برخی فیلمسازان از جشنواره فجر هم از اهمیت بیشتری برخوردار است. 

این مستندساز در ادامه از تولید مستندی تحت عنوان «آبی آرام» با مضمونی علمی که به حیات آبی خلیج فارس می‌پردازد خبر داد و افزود: علاوه بر این مستند در حال نگارش سریال تلویزیونی «بیروت شمال شهر» هستیم که پس از اتمام فیلمنامه مراحل فیلمبرداری این مجموعه آغاز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا