رئیس اتاق اصناف فریدونکنار

بازار هفتگی موجب از رونق انداختن کسب و کار در بازار اصلی شهر می‌شود/ بیش از ۶۰ درصد فروشندگان بازار هفتگی غیربومی هستند

بصیرنیوز، مهدی باقرزاده فریدونی در نشست روسای اتحادیه‌های صنفی فریدونکنار با فرماندار این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری فریدونکنار ، اظهار کرد: اتاق اصناف از ۲۹ اتحادیه تشکیل شد که ۱۷۴ هیئت مدیره و ۴ هزار واحد صنفی دارد.

وی با بیان اینکه اصناف فریدونکنار در حمایت و امنیت شغلی دغدغه هایی دارند، تصریح کرد: در کشور ایران اقتصاد، صنعت و کشاورز محور نیست و ۷۵ درصد از اقتصاد کشوراز سوی بنگاه های کوچک اداره می‌شود.

رئیس اتاق اصناف فریدونکنار با اشاره به اینکه در فریدونکنار نیز بنگاه های کوچک اقتصاد را مدیریت می کنند، خاطرنشان کرد: منابع مالی و سبدهای حمایتی دولت می‌تواند در بحث واحدهای صنفی برای رونق اقتصادی تاثیرگذار باشد.

باقرزاده با بیان اینکه تسهیلاتی که می تواند در تولیدی توزیع شود نیز تاثیرگذار باشد، اظهار کرد: بافت بازار سنتی است و اگر می خواهیم به سمت مدرنیته حرکت کنیم این بافت بافت سنتی بازار را با چالش رو به رو می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بازار هفتگی، سد معبر و دستفروشان برای کسبه معضل شده است، خاطرنشان کرد: فلسفه بازار هفتگی فروش تولیدات داخلی است و شهرداری، صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف باید در این زمینه تصمیم گیری کنند.

رئیس اتاق اصناف فریدونکنار با بیان اینکه هنوز در این زمینه تصمیم‌گیری در این حوزه انجام نشد، گفت: بازار هفتگی موجب از رونق انداختن کسب و کار در بازار اصلی شهر می‌شود.

باقرزاده با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد فروشندگان بازار هفتگی غیربومی هستند، اظهار کرد: با سیاست درست و مکان مناسب می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه برخی از تصمیم‌ها موجب دلسردی روسای اتحادیه ها می‌شود، تصریح کرد: روسای اتحادیه‌ها یک ریال حقوق دریافت نمی کنند اما انتظار می‌رود در بحث شالیکوبی، آلاچیق‌های ساحلی و سایر رسته‌ها با آنها مشورت صورت بگیرد.

رئیس اتاق اصناف فریدونکنار با اشاره به اینکه با توجه به نداشتن شهرک صنعتی و کارخانجات بزرگ در این شهرستان، هدف اصلی دریافت‌های مالیاتی، واحدهای صنفی است، گفت: اگر رونق بندر از کار افتاد و شرکتی نتوانست مالیات خود را پرداخت کند تصمیمی گرفته شود که به کسبه فشاری وارد نشود.

باقرزاده در پایان تاکید کرد: نقش اصناف همواره در تمامی مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی تاثیرگذار باشد و به اصناف به چشم منبع مالی دیده نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا