درپی برگزاری اجلاسیه بزرگ شهدای مازندران

بی بصیرتان در محکمه شهدا

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، علی فاطمی/اجلاس بزرگ کنگره سرداران و ده هزار شهید استان مازندران با شکوه هرچه تمامتر و با سخنرانی آقای ضرغامی ،رئیس سازمان صدا و سیما، برگزار شد، که جای تقدیر و تشکر از همه آنانی که برای این کنگره زحمات فراوان و مستمر طی سالیان اخیر کشیدند، باقی است و انشاءالله اجرشان با خدای بزرگ و سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام باشد.

پیرامون سخنان ارزشمند آقای ضرغامی ،که موضع درستی در قبال ادعای دروغین حقوق بشری غرب با ذکر شاهد مثال های روشن و متعدد، همچنین عهدشکنی و غیرقابل اعتماد بودن آنها در جریان مذاکرات ژنو اتخاذ کردند و تحلیلی صحیح از شرائط جهانی انقلاب اسلامی و نقشی را که سران فتنه گر در مسائل پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری برای براندازی نظام ایفاء کردند، ارائه داد و با اعلام اینکه: ما در کشور مجرم سیاسی نداریم، گفت: سران فتنه در اتاق های عملیات نشسته و برای براندازی نظام کار و برنامه ریزی کردند. آنها مجرمان امنیتی هستند نه مجرم سیاسی.

رئیس سازمان صدا و سیما به آشوب کشیدن کشور طی ۸ماه از سوی سران فتنه را بازی در زمین دشمن و ناشی از بی بصیرتی آنها دانست و گفت: “سران فتنه متهم به براندازی هستند و مجرم امنیتی می باشند و تاکنون نیز نظام از روی رحمت با آنان برخورد کرده است.”

در لابلای مطالب آقای ضرغامی چند مطلب قابل تأمل وجود دارد، که به اختصار مورد اشاره قرار می گیرند:

۱-سخنران مهمان اجلاسیه، از اشراف کامل مقام معظم رهبری بر مذاکرات هسته ای و مورد تائید بودن این مذاکرات از سوی ایشان مطالبی ایراد داشتند که با تائید بخش نخست این اظهار مبنی بر مطلع و مشرف بودن معظم له بر مذاکرات بدلیل حساسیت موضوع، باید از قسمت دوّم بیان سخنران، که تائید توافق را از سوی مقام معظم رهبری اعلام کرده بود، انتقاد کرد و پرسید که کجا و چگونه این تائید انجام شد؟.

اگر منظور ایشان نامه سوم آذر ماه سالجاری آقای روحانی، رئیس جمهور، به ولی امر مسلمین است که در آن، آقای رئیس جمهور از موفقیتهای توافق ژنو نوشت و مقام معظم رهبری هم، در پاسخ براساس موارد اعلام شده از سوی آقای رئیس جمهور، تقدیر و تشکر فرمودند. عین متن رهبر انقلاب چنین است: “دستیابی به آنچه مرقوم داشته اید در خور تقدیر و تشکر از هیئت هسته ای و دیگر دست اندرکاران است و می تواند پایه ی اقدامات هوشمندانه ی بعدی قرار گیرد…، ایستادگی در برابر زیاده خواهیها همواره باید شاخص خط مستقیم حرکت مسئولان این بخش باشد و چنین خواهد بود انشاءالله”.

حال برای پی بردن به موفقیت اعلام شده از ناحیه آقای رئیس جمهور با آنچه که در واقع اتفاق افتاد، باید با تکیه بر واقعیتها بررسی صورت داد که جای آن در این مختصر نیست و باید مستقل به آن پرداخت. از این روی نمی توان به استناد مرقومه شریف رهبری، که ربطی به بررسی محتوایی توافق ندارد، از پرداختن به مفاد توافق و نفی و انکار طرفین توافق خودداری کرد و یا دیگران را از آن منع نمود.

۲-آقای ضرغامی بدرستی اقتدار نظام اسلامی را برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت و الگو قرار گرفتن شهداء در میان جوانان و جامعه دانستند که موضوع هسته ای برای غرب بهانه ای بیش نیست و علت اصلی مخالفت دشمنان و در رأس آنها امریکا و صهیونیستها، وجود اسلام و التزام نظام اسلامی به فرهنگ شهادت در ایران اسلامی است و دولت نیز از ناحیه مردم مأمور مراقبت از این فرهنگ در سطح داخلی و خارجی می باشد که استکبارستیزی باید در صدر اقدامات دولت باشد. این حرف درست سخنران وقتی که با جمع آوری تابلوهای تبلیغاتی مرگ بر امریکا در سطح تهران و زمزمه حذف شعار مرگ بر امریکا از سوی برخی مقامات دولتی قبل از آغاز مذاکرات ژنو مواجه می شود، تعارضی را به نمایش می گذارد که قطعا” در جریان مذاکرات نمی توان با دست بالا و سربلندانه و عزتمندانه به پیش رفت و در قبال چهار دهه ظلم و زیادت طلبی غرب و امریکا و جنایات بی شمارشان، موضع تهاجمی و طلبکارانه را حفظ کرد.

۳-دولت و وزارت امور خارجه مکرر از عبارت “برد- برد” در جریان مذاکرات استفاده کرده و می کند و این عبارت، بدرستی مورد انتقاد سخنران اجلاسیه قرار گرفت. براستی اگر ما در اثبات حقانیت خود برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای موفق به باوراندن این حقیقت به ناپاکانی همچون امریکا و… شویم، شاید بتوان گفت: برده ایم؛ امّا برای امریکا و شرکایش چه بردی وجود دارد که آنها با متوقف کردن حق طبیعی مان در غنی سازی، اظهار شادمانی و موفقیت کنند و بگویند که: برده اند؟!.

استفاده از ادبیات “سودجویانه” در حوزه اجتماعی و فرهنگی، که با غرور و عزت یک ملت از سویی، و اغراض شیطانی و امپریالیستی طرف مقابل از سوی دیگر دارد، چیزی جز در غلطیدن به فرهنگ سلطه گران دستاوردی برای مان ندارد. ما نباید برای مطالبه زیادت طلبان طرف مقابل، که فراتر از قوانین و مقرراتی است که خودشان وضع کرده اند ولی هیچگاه خودشان به آن عمل نمی کنند همچون قوانین ان.پی.تی و بازرسی از مراکز هسته ای شان، حقی قائل باشیم و آن مطالبات غیرمنطقی و قلدرمآبانه را مشروعیت بخشیم و بگوئیم آنها هم در این مذاکرات، “برد” را از آن خود می کنند.

۴-موضع خوب و قاطع آقای ضرغامی در مورد فتنه، پاسخ به انتظار طبیعی جامعه از مسئولانش است، هرچند که دولت و اعضاء کابینه در مناسبت آسمانی ۹دی و حماسه توأم با بصیرت ملت به آرامی و بدون اعلام موضع در همراهی با مردم، از کنار این مناسبت گذشته و تنها آقای رئیس جمهور به سخنانی در جلسه هیئت دولت بسنده کرد، امّا بیان این نکته آقای ضرغامی که: سعه صدر و رحمت نظام و رهبری در آن حدّی است که اخیرا” رهبر معظم انقلاب به اینجانب(ضرغامی) فرمودند که شعارهای مردم در مورد سران فتنه غیر از دو نفر اصلی را پخش نکنید”. برای اینکه اظهار فوق، بهانه ای به دست بعضی از رسانه های مکتوب و مجازی و برخی از افراد ندهد که بر روی افکار عمومی تبلیغ سوء در رفع محکومیت زمینه سازان اصلی فتنه غیر از دو نفر کاندیدا نکنند، باید به همان رأفت و رحمت نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب در جذب حداکثری و دفع حداقلی اشاره کرد که این بمعنی عدم بکارگیری بصیرت و روشنگری از سوی مردم و رسانه های متعهد و غیرآلوده به چرب و شیرین های جناحی و مادّی نیست.

رهبر معظم انقلاب از موضع دلسوزانه و غم خوارانه برای همه مردم و حتی گمراهان و چند خواص بازی خورده بیگانگان، زمینه ندامت و بازگشت آنها به آغوش مردم و اسلام و انقلاب را فراهم می آورند و از رسانه ملی، که فعالیتهای آن منحصر بفرد است و باید در خدمت سیاستهای خاص نظام قرار بگیرد، می خواهند تا به گفته آقای ضرغامی از پخش شعارها و موضع گیریهای مردم در غیر آن دو نفر خودداری کند، معظم له با همان تأکید بارها بر ضرورت بصیرت آفرینی و تبری جستن از فتنه گری و فتنه گران مطالب قاطع مطرح فرمودند.

با فرض صحّت کامل ادّعای آقای ضرغامی، باید از ایشان پرسید که چه نیازی به طرح علنی این ابلاغیه مقام عظمای ولایت بود تا به دست فرصت طلبانی که نزده می رقصند، بهانه  ترکتازی داد تا بیش از گذشته بخواهند در احیای جنازه مرده این ورشکستگان سیاسی، که علیرغم دستور ولایت مبنی بر تمکین در قبال قانون، کشور را ۸ماه دستخوش طوفان و ناآرامی کرده بودند، بکوشند. قطعا” اظهار آقای ضرغامی ناظر بر نشان دادن مهربانی و رأفت نظام اسلامی و رهبری بود، لیکن می توانست با درأیت بیشتری از شاهد مثال های فراوان دیگر بهره می بردند که عدم محاکمه سران فتنه الی امروز از مصادیق بارز این رأفت و شاهد مثال می باشد.

نقش موثر فتنه در ایجاد انشقاق و تفرّق بین مردم و آسیب های بزرگ تاریخی آن بر پیکره امت واحده اسلامی بیش از همه، مورد آگاهی مقام معظم رهبری است. بدین جهت، معظم له بیش از هر کس در این زمینه تذکر و تنبّه داده و بر لزوم شناخت فتنه و فتنه گران تاکید دارند، که تنها به یک بیان ایشان اشاره می شود: “فتنه را باید شناخت، فتنه را باید شناساند، فتنه های جدید را با ابزار جدید بشناس و بشناسان، چشم فتنه را باید کور کرد، مهم نیست که نوع فتنه چیست و فتنه گر کیست، هر که هست و در هر لباسی که فتنه به پا می کند، باید رسوایش کرد”.

آیا سزاوار است که عده ای با عصبیت ها و وابستگی های جناحی و قبیله ای، سر از اطاعت ولیّ بربتابند و در خلاف جهت شرع و دین، در مطرح کردن شخصیتهای تاثیرگزار در فتنه و به صحنه مجدد آوردن آنها بدون اینکه تاکنون از گذشته های خیانت بار خود ابراز ندامت کرده باشند، همچنان تلاش کنند؟!. حافظه تاریخی مردم هیچگاه بی بصیرتی خواص مردودشده را به فراموشی نخواهد سپرد حتی اگر گروهی نان به نرخ روز خورها و آلودگان عرصه رسانه ها بخواهند با هزار من عسل، تلخی خیانتها و جنایتها را لاپوشانی کنند. مردم و خواص ولایی باید هوشیار باشند تا فتنه فتنه گران امروز دچار فتنه جدید نشود و جای خائن و خادم عوض نگردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا