بصیرنیوز بررسی می‌کند؛

اختلاف، عضو ناخوانده شورای شهر آستانه سرا/از عدم شرکت در جلسه تا دخالت در امور شهرداری

پس از 16 ماه که اعضای شورای شهر آستانه‌سرا با تمام نقاط قوت و ضعف خود مسئولیت این شورا را بر عهده داشتند و باید برای سال سوم انتخابات هیئت رئیسه برگزار می‌کردند اما به دلیل برخی از مسائل داخلی همچنان این انتخابات برگزار نشده و حواشی نیز به وجود آمده است.

به گزارش بصیرنیوز، شوراها یکی از ارکان مهم تصمیم‌سازی در مدیریت شهری و روستایی هستند و می‌توانند با ارتباط نزدیک با مردم و همچنین استفاده از نظرات نخبگان و نقاط فنی و مدیریتی خود مسیر پیشرفت منطقه خود را هموار کنند.

شهر آستانه‌سرا فریدونکنار که یکی از شهرهای نوپای استان مازندران بوده، از اسفند ماه سال ۱۴۰۰ شورای این شهر به‌صورت رسمی کار خود را آغاز کرده و مجوز شهرداری آن به تصویب وزارت کشور رسیده است.

درحالی که پس از ۱۴ سال انتظار و با تلاش و کشمکش‌های بسیار زیاد شهر آستانه‌سرا توانست در موقعیت جغرافیایی کشور ثبت شود و انتظار می‌رفت که شاهد اتفاق‌های خوبی در این شهر باشیم اما انگار ورق برگشت.

پس از ۱۶ ماه که اعضای شورای شهر آستانه‌سرا با تمام نقاط قوت و ضعف خود که البته باید در مجال دیگر به آن پرداخت مسئولیت این شورا را بر عهده داشتند و باید برای سال سوم انتخابات هیئت رئیسه برگزار می‌کردند اما به دلیل برخی از مسائل داخلی همچنان این انتخابات برگزار نشده و حواشی نیز به وجود آمده است.

پایگاه خبری تحلیلی بصیرنیوز برای مشخص شدن اصل ماجرا به سراغ دو عضو این شورا رفته است:

عدم حضور دو عضو شورا در جلسات علت برگزار نشدن جلسه هیئت رئیسه

علی اکبر شهیدنیا رئیس شورای شهر آستانه‌سرا در گفت‌وگو با خبرنگار ما درخصوص عدم برگزاری انتخابات هیئت رئیسه این شورا، اظهارکرد: متاسفانه دو نفر از اعضا که ادعای ریاست دارند و به دلیل اینکه اقبال برای انتخاب شدن ندارند در جلسات هیئت رئیسه شرکت نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد باید پایبند به قانون باشند و اگر می‌خواهند کاندیدا ریاست هم شوند هیچ مشکلی وجود ندارد اما باید در جلسه حضور پیدا کرده و مسئولیت‌ها بر اساس آرا مشخص می‌شود.

رئیس شورای شهر آستانه‌سرا تصریح کرد: چهار جلسه برگزار شده اما این دو نفر شرکت نکردند که آقای فرماندار درحال میانجی‌گری برای حضور آن‌ها است.

شهیدنیا با بیان اینکه رفتار این افراد موجب آسیب و نگرانی می‌شود، افزود: اگر این افراد بنای خدمت به مردم را دارند باید در جلسات شرکت کنند تا ایراد و مشکل به صورت حضوری بیان و برطرف شود.

مسائل چالشی موجب آسیب به بدنه شورا

وی با اشاره به اینکه بنده علاقه‌مندم این مسئولیت را به هرکسی که تمایل دارد واگذار کنم، گفت: اما وقتی اکثریت اعضای شورا نسبت به بنده اجماع نظر دارند و احساس می‌کنند من می‌توانم بسیاری از امور را پیگیری و به نتیجه برسانم دیگر طرح برخی از مسائل به صلاح نیست.

رئیس شورای شهر آستانه‌سرا یادآورشد: باتوجه به اینکه بنده برای پنجمین بار با ۵۰۰ رای اختلاف از سوی مردم انتخاب و سال گذشته به‌عنوان شورای نمونه کشور انتخاب شدم، اما هم‌اکنون برخی اعضای شورای شهر آستانه‌سرا درحال ایجاد چالش هستند.

شهیدنیا با اشاره به اینکه اینگونه رفتارها زیبنده شورا نیست، گفت: ایچاد چنین مسائلی موجب آسیب به بدنه شورا و امورات اصلی خواهد شد.

رئیس شورا به وعده خود صادق نبود

محمدعلی توکلی عضو شورای شهر آستانه‌سرا در گفت‌وگو با خبرنگار ما درخصوص علت شرکت نکردن در جلسات برای انتخابات هیئت رئیسه، اظهارکرد: درحالی که آقای شهیدنیا قول داده بودند که پس از یک سال مسئولیت ریاست شورا را به فرد دیگری واگذار کنند اما همچنان دنبال ریاست هستند.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دلایلی که ما اصرار داریم که ایشان باید ریاست را واگذار کنند اختلافاتی است که بین ایشان و شهردار وجود دارد.

عضو شورای شهر آستانه‌سرا تصریح کرد: شهردار فردی انقلابی و جهادی است که درحال فعالیت بوده اما آقای شهیدنیا با دخالت در امور شهرداری تمرکز را از ایشان گرفته و درحال ایجاد اخلال است.

اقدامات رئیس شورا خودسرانه است

توکلی افزود: درحالی که شورا محلی برای تصمیم‌گیری جمعی است اما آقای شهیدنیا فکر می‌کنند چون که رئیس شورا هستند می‌توانند هر تصمیمی را به تنهایی اجرایی کنند و بارها اتفاق افتاده که بدون اطلاع اعضای دیگر شورا دست به کارهای خودسرانه زده‌اند.

عضو شورای شهر آستانه‌سرا با اشاره به اینکه برای قبول ریاست آقای شهیدنیا پیش‌شرط دارم گفت: به شرطی با ریاست مجدد شهیدنیا موافقت می‌کنم که ایشان برای سال آخر دیگر ادعای ریاست نداشته باشند و همچنین مسئولیت نائب رئیس شورا، کمیسیون ماده صد و کمیته حسابرسی به عهده بنده گذاشته شود.

وی درخصوص این پیش‌شرط‌ها توضیح داد: آقای شهیدنیا ادعا می‌کنند در زمینه روابط اداری بسیار قوی هستند و من میخواهم با نائب رئیس شدن شیوه‌های روابط اداری را آموزش ببینم و همچنین به علت اینکه در کمیسیون ماده صد افراد دیگر به غیر از بنده ملاحظاتی را درنظر می‌گیرند که در برخی موارد مغایر قانون است اصرار دارم که خودم باشم و همچنین کمیته حسابرسی چون فردی باید باشد که رشته تحصیلی او مرتبط با این کنمیته بوده و تحصیلات اعضای دیگر هیچ ارتباطی با این موضوع ندارد و اگر فردی به غیر از من معرفی شود تخلف است.

به گزارش بصیرنیوز، آنچه که بین حرف‌های این دو عضو شورا مطرح شده مشخص است هر کس فکر می‌کند ریاست او می‌تواند مسیر پیشرفت شهر آستانه سرا را هرچه سریعتر هموار کند اما بایستی این مهم را درنظر بگیرند که بروز اینگونه اختلافات می تواند اثرات بسیار بدی به شهر وارد کند.

البته چالش‌هایی از این دست در نهادهای تازه تاسیس امری طبیعی بوده اما این افراد باید با سعه صدر بیشتر و احترام به نظر یکدیگر و همچنین تبعیت محض از قانون تلاش کنند تا این مشکلات را مدیریت کرده و فقط و فقط به شهر و مردم خود فکر کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا