برگزاری فستیوال هنرهای رزمی چه ضرورتی دارد؟

به گزارش بصیر به نقل مشرق، فستیوال هنرهای رزمی مسابقاتی است که در سه سال گذشته توسط فدراسیون ورزش های رزمی ایران برگزار شده است. رقابت هایی که این فدراسیون قصد داشت امسال هم آن را برگزار کند اما وزارت ورزش و جوانان، با بررسی هایی که انجام داده است، برگزاری چنین رقابت هایی را بی مورد می داند اما این که چرا چنین فستیوالی ارزش برگزار شدن ندارد، از جنبه های مختلف قابل بررسی است.

اولین سوالی که بسیاری از افراد و کارشناسانی که از نزدیک شاهد برگزاری فستیوال هنرهای رزمی در سه دوره گذشته داشته اند، این بوده که برگزاری چنین فستیوالی، چه ضرورتی دارد؟

در سه دوره گذشته سطح برگزاری مسابقات از لحاظ فنی بسیار نازل بوده و رشته های معتبری مانند کاراته، تکواندو، ووشو و جودو در آن حضور نداشته اند و فدراسیون های رزمی بین المللی و رسمی در دنیا مانند کیک بوکسینگ سازمان واکو که تنها سازمان رسمی این رشته در دنیاست و مورد تایید شورای المپیک آسیا و اسپورت آکورد است، چنین فستیوالی را به رسمیت نمی شناسد و رشته های دیگر هم چندان استقبالی از این رقابت ها نداشته اند.

ورزشکارانی هم که از رشته های مختلف در این رقابت ها شرکت می کنند، ورزشکارانی غیر رسمی هستند نه نماینده کشورهای مختلف. به این صورت که اگر چه فدراسیون ورزش های رزمی اعلام می کند ۵۰، ۶۰ یا ۸۰ کشور دنیا در این رقابت ها حضور دارند اما شاهد بوده ایم که حضور این ورزشکاران از لحاظ کیفی اعتبار چندانی نداشته است. به عنوان مثال اگر کشور آلمان به عنوان شرکت کننده در این رقابت ها معرفی شده، تنها یک نماینده داشته و این یک نماینده، نماینده رسمی آن کشور یا کشور فرانسه تلقی نمی شود و در واقع باید گفت که حضور آن ورزشکار در چنین فستیوالی، یک حضور رسمی بوده است. ضمن اینکه ورزشکارانی بوده اند که مقیم کشورهای دیگر نظیر تایلند بوده اند و با اسم کشورهای دیگر در این مسابقات شرکت کرده اند. جالب اینکه از هر ورزشکاری که در این رقابت ها شرکت می کند، مبلغی به عنوان ورودیه گرفته می شده که در کل پول بسیار زیادی می شود!

نکته قابل توجه این است که فستیوال هنرهای رزمی، در حالی سه دوره پیاپی برگزار شده که برادر رئیس جمهور سابق کشورمان، عضو هیات رئیسه فدراسیون ورزش های رزمی بوده و طبیعی است که با حمایت هایی، مجوزهای رسمی برای برگزاری چنین رقابت هایی داده شده و تجلیل و تقدیرهای بی موردی هم انجام شده که از نظر کارشناسان، مورد تایید نیست و بیشتر جنبه سیاسی به خود گرفته است!

فدراسیون ورزش های رزمی اعلام کرده که برای برگزاری فستیوال هنرهای رزمی اسپانسر جذب می‌کند اما مگر این اسپانسر بودجه این کشور و مملکت نیست؟ آیا نمی توان به جای چنین فستیوال بیهوده ای، اسپانسرها را برای توسعه و موفقیت رشته های مختلف دیگر هزینه کرد؟

در کل باید گفت که با برگزار نشدن فستیوال هنرهای رزمی، ورزش ایران چیزی را از دست نخواهد داد و می توان بودجه آن را صرف ورزش هایی کرد که منافع کشور را تامین می کند و پرچم ایران را به اهتزاز در می آورند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا