آقای نعمت زاده ! با کلی تجربه دوباره آمدید، اما این بار از هشتاد سال پیش شروع کردید!

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ، با کمال تواضع تاکنون هیچ یک از راهکارهای پیشنهادی بخش تولید کشور برای گذر از وضع اقتصادی موجود ، مورد استفاد قرار نگرفته است .

در عین حال روش جذب افراد جدید برای ورود به بخش تولید همان روش گذشته است ، یعنی تا خدمتی برای کشور شروع میشود ، سود حرام برای بانکها و بی اعتباری برای فعالان اقتصادی در بالا ترین اندازه رقم میخورد .

و اکنون به دلیل استفاده نادرست از پیشنهادات تشکل های خصوصی منتظریم  فعالان اقتصادی از حالا هم گوشه گیر تر شوند و در پس آن افراد درجه چندمی که منتظر بهره گیری از تتمه ی موقعیت هستند از نام اینگونه تشکلها اعتبار میخرند ، کسانی هم در بدنه ادارات به صورت موازی وجود دارند که برای تشدید این روند در بخش خصوصی ، بال بال میزنند ، آنان نیز با کمترین عملکرد و بدون ریسک به سوء استفاده مادی می پردازند ، البته با وارد کردن ضربات شدید به تولید کشور .

جدای از این روند خطرناک ، متعجبانه شاهد هستیم وزیر محترم صنعت ، معدن و تجارت  برای استفاده ی برنج هندی در سبد کالای ایرانی ، عنوان میکنند : چون برنج مازندران و گیلان و گلستان در کیسه های بزرگ موجود است و ما بسته های پنج یا ده کیلوئی میخواستیم اجبارا  از برنج های هندی استفاده کردیم . ؟ !

در جواب ایشان باید عرض کنم آقای وزیر : این کیسه های خارجی را هندی ها با برنج ورم زا بسته بندی میکنند که در زمان پخت بوی مردار از آن متساعد میشود !

اینجانب حد اقل دو کارخانه ی تولید کیسه های مشابه را در همین نزدیکی ها سراغ دارم که بانکها به دلایل واهی تمام اموالشان را تصاحب کرده و کار و پیشرفتشان را برای سالها دچار وقفه کرده اند ، شاید از دید قانون بانک ، جرم آنها استفاده از کارگر و پارچه ی ایرانی بوده باشد ! در کشور ارقام برنج کم قیمتی را می شناسم که توسط آبهای پاک کوهساران البرز و آببندان هائی آبیاری میشوند که کشاورزان منطقه با همان آبها وضو میگیرند و برای خودشان چای درست میکنند ، آنان هنوز به تولید و اقتدار امیدوارند ، اما شما به دلیل تعجیل در رساندن این کالا به سفره ی ما از همه ی اینها به همراه اشتغال زائی گذر کردید و از هندوستان برایمان غذا آوردید .

این دیگر زمین و مسکن مهر نبود که مثل یک محل وقوع جنایت آن را قرنطینه کرده اید ! آن هم در حالی که تمام کار شده و آماده ی تحویل است ، محاسبه کنید ببینید مردم چقدر دارند اجاره ی بی مورد را در جیب سیستم قدیمی مسکن به کسانی میدهند که در نهایت با یک روش پیچیده ، سر از بانک در آورده و سرمایه ، به عبث تبدیل میشود .

آقای نعمت زاده !  می توانستید از همان رسانه ای که مصاحبه شما را دیده ام یک فراخوان ساده بدهید ، آنوقت می دید چقدر برنج بسته بندی شده در همان زمان ( کم ! ) با ابعاد مناسب و سرمایه گذاری مردمی آماده می شد ،

با این اوصاف اگر میخواهید بنا به دلایل سیاسی و یا سلیقه ی شخصی ، از هر جا کالا بخرید ، بخرید ، اما آن را در سبد کشاورزان و تولید کنندگان مازندرانی نگذارید .  بزرگترین دشمن سیاسی کشور ما ،  برای کنترل قیمت و ایجاد سود بیشتر برای تولید کنندگانش گندم را  از کشاورزانش می خرد و به دریا می ریزد  تا سود تولید را در حد بالا ئی نگه دارد .

مدیران دولتی با این آمادگی پست های خدمتی را  تصرف می کنند که بدون هیچ مشورت و یا توضیح برنامه شان ، باارائه ی فرضیات شخصی ، باید شق القمر کنند ، و اگر نتوانستند نتیجه ای بگیرند ، هزینه ی اقدامات غلط شان باید روی دوش مردم باقی بماند .

وقتی دیدگاه شما در مورد یک کالای راهبردی اینگونه که فرمودید است ، حتما میشود ، دزدان داخلی هم پنج سال دیگر از شما زمان آزاد باش بگیرند .

منظورم مصوبه جدید بانک مرکزی (بخشش معوقات بانکی) است ، برای کسانی که به عنوان ایجاد کار و تولید از بانک پول دولتی گرفته اند ، اما نه کاری کردند و نه پول ملت را پس میدهند ، مانند پیشنهاد قبلی بانک مرکزی (بالا ماندن قیمت کاذب دلار) که باز هم از خلافکارانی حمایت کرد که پول های مورد نیاز کشور را به دلار و ارز تبدیل کرده بودند تا بتوانند در صورت لزوم یا از کشور بگریزند و یا اگر ماندند به دشمن  ظفر یافته کمک مالی تقدیم کنند و ببینند در ستون بعدی چه کسی جای شما وزیر میشود و چه راه جدیدی برای عدم پاسخگوئی به تولید کنندگان واقعی پیشنهاد میدهد ،

مصوبه اخیر برای همان افرادی که بدون هیچ کاری ، سودی هنگفت در مدت کوتاهی آفریده بودند تصویب شد ، حالاباز هم آنان پنج سال دیگر زمان دارند تا مجددا با سرمایه ای کلان آماده ی حمله ی بعدی به نظام باشند .

اگر مایل به تغییر و یا انجام حرکتی ، برای برون رفت از وضعی که در گذشته توسط خود تان استارت خورده باشید (البته بدون استفاده و انتظار برای رسیدن پول نفت ) پیشنهادات بخش تولید ، روی میز استاندار مازندران ، نمایندگان ساروی مجلس و یا نزدیکتر ، روی همان میز زیر دستتان به وفور خواهید یافت ، در غیر این صورت ، سود اقدامات شما برای( صنعت ، معدن و تجارت) در هند بسیار خوب است ، ما تولید کنندگان هم مانند قبل باید به روشی برای تغییر نظام بانکی بیاندیشیم ، در این حال استاندار محترم مازندران هم باید چشم به مذاکرات آقای ظریف بدوزد تا بلکه کشور از فرانسه و یا سایر کشور های اروپایی ، تولیداتی را جایگزین کالای هندی موجود در کشور کنند و آقای رئیس جمهور هم در افکارشان حالا حالا ها باید به دنبال باسواد تر ها بگردند تا به گروه ایشان نظرات جالب پیشنهاد بدهند .

                                                                                                                                                سید امیر خاکزادیان

تولید کننده لوازم ورزشی و فعال اقتصادی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا