طرح جمع آوری فاضلاب در شش شهر مازندران اجرا شد/ هدر رفت ۲۹ درصدی آب

به گزارش بصیر به نقل از خبرنگار مهر، ذبیح الله ذاکری عصر شنبه در نشست با اصحاب رسانه بمناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب در تصفیه خانه روستای عالیواک وی بیان کرد: طح جمع آوری فاضلاب همچنین در شهرهای قائم شهر، آمل، محمودآباد و تنکابن طرحهای فاضلاب در دست اقدام است و تا پایان امسال طرح فاضلاب شهر رامسر نیز اجرایی خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه ۹۰درصد آب مازندران از طریق سفره های زیرزمینی صورت می گیرد، اظهارداشت: در هر ثانیه  ۹هزار لیتر آب در مازندران تولید می شود.
 
وی با بیان اینکه ۴۰ ایستگاه پمپاژ در این استان فعال است، افزود:  ۳۰۰ حلقه چاه، ۸۷۰ کیلومتر خط انتقال و ۴۲۷ هزار متر مکعب حجم مخازن ذخیره کننده آب در استان وجود دارد.
 
این مسئول با بیان اینکه  ۶هزار و ۵۶۰ کیلومتر شبکه توزیع آب در مازندران  وجود دارد، افزود: آبفای شهری در ۵۲ شهر استان به بیش از دو میلیون و ۵۷۰ هزار نفر آبرسانی می کند.
 
ذاکری کنترل کیفی آب را یکی از اولویتهای شرکت آبفای شهری  دانست که کارشناسان آب و فاضلاب و دانشگاه علوم پزشکی مازندران در کنترل آب نظارت دارند، گفت: ۱۰ آزمایشگاه  در استان بحث کنترل کیفی آب را به صورت روزانه انجام می دهند.
 
رئیس هیات مدیره آبفای شهری مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به آزمایشات صورت گرفته با قاطعیت اعلام می کنیم آب شرب مرکز استان هیچ مشکلی برای شهروندان ندارد.
 
ذاکری با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه میزان اعتبار این شرکت ۲۵ هزار و ۱۶۷ میلیارد ریال پیش بینی شده است، اظهارداشت: از مجموع این اعتبارات ۵ هزار و ۲۵۹ میلیارد ریال مربوط به بخش آب  و ۱۹ هزار و ۹۰۸ میلیارد ریال مربوط به بخش فاضلاب بوده است.
 
وی گفت: همچنین از  ۱۳۳ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته در سال گذشته ۴۳ میلیارد تومان آن تخصیص یافت که ۱۶٫۷ میلیارد تومان آن در بخش آب و ۱۶٫۲ میلیارد تومان در  بخش فاضلاب  هزینه شد.
 
ذاکری اذعان داشت: امسال میزان بارندگی نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داشته است که موجب کاهش میزان آبهای زیرزمینی شده است.
 
وی به ۲۹ درصد پرتی آب در استان اشاره کردو گفت: از ۶ هزار کیلومتر شبکه آب در مازندران ۲۷ درصد آن فرسوده است.
 
ذاکری یکی از معضلات استان را تامین منابع آب عنوان کرد و اظهارداشت: برای نخستین بار برنامه تامین آب استان در سال گذشته تهیه شد.
 
وی بیان کرد: در بخش آب شرب ۳۹ پروژه در دست اقدام است که از این تعداد ۱۴ پروژه به دلیل کمبود اعتبارات متوقف و در سال جاری با تخصیص اعتبارات فعال می شود.
 
وی با اشاره به تخصیص اعتبار ۷۵ میلیون دلاری از سوی بانک جهانی گفت: ۹۰ درصد این اعتبارات جذب شد به طوری که تصفیه خانه فاضلاب ساری و بابل از محل این اعتبارات اجرا شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا