اختصاصی/ گزارش بصیر از جلسه ی شورای آموزش وپرورش فریدونکنار

جلالی: جامعه امروز، غرب زده است/ حسین زاده: خیرین نسبت به فرهنگ در فریدونکنار دغدغه دارند/ اسماعیل زاده: از کمبود نیروی انسانی در مدارس ابتدایی رنج می بریم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، حجت الاسلام و المسلمین جلالی در چهارمین جلسه شورای آموزش وپرورش شهرستان فریدونکنار در این اداره با بیان این مطلب که تعلیم و تربیت جایگاه ویژه ای در اسلام دارد،آموزش و پرورش را مهم ترین نهادی دانست که باید به آموزش سبک زندگی اسلامی بپردازد.

امام جمعه شهرستان فریدونکنار ادامه داد: بهترین اسوه و الگو در معرفی سبک زندگی اسلامی رسول اکرم (ص) است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود دانش آموزان را امانت هایی در دست معلمان دانست که باید به خوبی محافظت شده تا به مقصد اصلی هدایت گردند.

حجت الاسلام جلالی تصریح کرد:بحث عفاف وحجاب جوانان یکی از دغدغه های اصلی پدران و مادران است که دراین رابطه، الگوی اصلی باید خود معلمان باشند.

وی در ادامه اذعان داشت:غرب زدگی یکی از آسیب های امروز جامعه است وباید با تزریق بصیرت به جامعه دانش آموزی آنها را از اسراف و تجمل گرایی که محصول غرب زدگی است، دور نگه داشت.

جلالی در پایان ضمن تأکید بر گسترش برنامه های تربیتی وپرورشی، خواستارشناخت آسیب های جامعه امروز و لحاظ کردن راه های مقابله با آن، در برنامه های پرورشی آموزش وپرورش شد.

محمد حسین زاده نیز ضمن بزرگداشت روز آزادگان، در این جلسه گفت:جامعه ی ما نوآوری و پویایی اش را مدیون آموزش و پرورش و زحمات معلمان است.

فرماندار شهرستان فریدونکنار اذعان داشت: با توجه به تمام کمبودهایی که در سطح شهرستان درحوزه آموزش و پرورش داریم، تلاش های این اداره قابل تقدیر است.

وی در ادامه ی سخنان خود از خیرین مدرسه ساز تقدیر نمود وشادابی در ساخت وساز مدارس را محصول دسترنج و زحمات خیرین دانست.

رئیس شورای آموزش وپرورش شهرستان فریدونکنار ادامه داد: فعالیت های چشمگیر خیرین که از وقت و زندگی شخصی خود برای ساخت فضاهای آموزشی هزینه می کنند، نشان دهنده ی دغدغه ی آنان برای فرهنگ سازی دراین شهر است.

در ابتدای این جلسه سید عظیم اسماعیل زاده با اشاره به عدم موافقت با درخواست های انتقالی همکاران فرهنگی گفت:مشکل کمبود نیروی انسانی در مقطع ابتدایی همچنان پابرجاست.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فریدونکنار تصریح کرد:با توجه به همه ی کمبودها، تمام تلاش خود را برای آغازی خوب در ماه مهر و بازگشایی بانشاط مدارس به کار خواهیم بست.

اسماعیل زاده ادامه داد:بهبود وضعیت آموزشی وپرورشی و ارتقای وضعیت موجود، ایجاد رقابت علمی بین دانش آموزان، جذاب و با نشاط نمودن فضای مدارس و آموزش مهارت های زندگی از جمله برنامه های ما در سال تحصیلی جدید می باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد:آموزش پرورش شهرستان فریدونکنار با جمعیتی بالغ بر۸۰۰۰ دانش آموز و۱۴۰۰ معلم شاغل و بازنشسته،از مشکل کمبود فضای آموزشی و اداری و همچنین کمبود نیروی انسانی رنج می برد.

 

تهیه گزارش: محمدی خبرنگار حوزه آموزش و پرورش

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا