اختصاصی/ به همت آموزش و پرورش فریدونکنار

از خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار فریدونکناری تجلیل شد

به گزارش بصیر، پنجمین جشنواره خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار با حضور حجت الاسلام جلالی امام جمعه، قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش استان، محمد حسین زاده لداری فرماندار، محمدی معاون شهردار، میرمرادی رئیس شورای شهر، خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار در هتل افق فریدونکنار به همت مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

امکانات آموزشی در این شهرستان در حد کافی نیست

امام جمعه فریدونکنار در این همایش ضمن تقدیر از خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار، خداوند یکی از ویژگی های اهل تقوا را انفاق معرفی می کند، اظهار داشت: اهل تقوا خود محور و درون گرا نیستند بلکه دگر اندیش اند و به نیاز های دیگران نیز فکر می کنند.

حجت الاسلام جلالی با تاکید بر اینکه خیرین آرزوهایشان نسبت به دنیا محدود و نسبت به آخرت بیشتر است، گفت: باید از فرصت ها استفاده کنیم، ثروت یک فرصت است، بعضی ها با این فرصت دست به اسراف و زیاده روی می زنند و عده ای نیز با آن فقط خوش می گذرانند.

وی تصریح کرد: باید خیرین بیشتری در این امر ورود پیدا کنند، چرا که امکانات آموزشی در این شهرستان در حد کافی نیست.

توسعه بیشتر جامعه با حضور خیرین

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در این همایش ضمن تقدیر و تشکر از ورود خیرین به این عرصه، اظهار داشت: یکی از مقدمه های جهاد جان، جهاد مال است، خیرین جزء شایستگان و رستگاران هستند، این یک لطف الهی و منتی که خداوند بر شما گذاشته است.

سید علی قاسمی با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته از نظام تعلیم و تربیت کلاسیک برخوردارند، اذعان داشت: به هر میزانی جمعیت افزایش یابد جامعه از حالت سنتی خارج می شود و این موجب دخالت بیشتر دولت در امر تعلیم و تربیت می شود.

وی افزود: وقتی نظام تربیتی کلاسیک باشد نیازمند فضایی است که دانش آموزان بتوانند در آن فضا آموزش ببینند، تجهیزات، امکانات، قوانین، معلم و کتاب و مدرسه از عناصر تربیتی هستند.

مدیر آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه آیا دولت به تنهایی میتواند از این مهم سربلند بیرون بیاید، عنوان داشت: در تعلیم و تربیت باید دولت، جامعه و خانواده دست در دست هم دهند، این سیستم امر دیروز، امروز و فردا مشترک میان حکومت و جامعه است.

قاسمی با بیان اینکه هر جامعه ای که شما خیرین را دارد، شانس توسعه بیشتری دارد، گفت: مهمتر از همه عوامل اقتصادی، اجتماعی انسان های درست است چرا که بیشترین نقش کشورهای پیشرفته دنیا آدم های آنان داشته اند.

وی خاطرنشان کرد: اگر خواهان یک جامعه خوب هستیم باید به دنبال آدم های صاحب صلاحیت باشیم، همان هایی که از نعمت خدادادی عقل به خوبی استفاده می کنند.

خیرین خود را جزئی از دولت و نظام می دانند

فرماندار فریدونکنار نیز در این همایش، ضمن تقدیر از خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار، ازآنان به عنوان بزرگترین سرمایه کشور نام برد و اظهار داشت: موتور پیشرفت و توسعه هر جامعه ای آموزش و پرورش آن است، حضور خیرین در این نهاد می تواند بسیار با ارزش باشد.

محمد حسین زاده لداری با بیان اینکه در طول این ۳۵ سال در بین دولت و مردم اعتمادی دو سویه به وجود آمد، گفت: در این شهرستان هر زمان که نیاز به وجود شما خیرین بود قبل از آنکه از شما در خواستی شود خود به میدان می آئید و این جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما ۳۰ درصد مراکز و مدارس آموزشی توسط خیرین احداث می شود، اذعان داشت: این ورود خیرین نشان از آن دارد که خیرین خود را جزیی از این دولت و این نظام می دانند و برکتی هستند که از ثمره این انقلاب بدان دست یافته اند.

فرماندار فریدونکنار یادآور شد: در این شهرستان پتانسیل های بی نظیری وجود دارد که با حداقل ترین امکانات در مسابقات مختلف با رقبای قدرتمند خود به رقابت می پردازند و حائز رتبه های برتر می شوند.

وی عنوان داشت: در فریدونکنار فضای آموزشی با محدودیت بسیارزیادی روبه رو هستیم، و این فضاهای آموزشی نیاز به بازنگری اساسی و توسعه، تجهیزو تعمیر اساسی دارد.

حسین زاده به بیان اولویت های آموزشی فریدونکنار اشاره و خاطرنشان کرد: مهمترین موضوع در این شهرستان بعد از توسعه تجهیزات و امکانات آموزشی هوشمندسازی مدارس است که نیازمند یک توجه ویژه است.

کار خیرین یک کار جهادی است

مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار نیز در ابتدای این همایش ضمن خیر مقدم به مسئولین و خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار، عنوان داشت: امروز که در عصر ارتباطات و دنیای پرسرعت اطلاعات که با پیشرفت روز افزون علوم همراه است زندگی می کنیم، آنچه ملاک و پایه توسعه محسوب می شود علم و دانش است.

سید عظیم اسماعیل زاده با بیان اینکه اشاعه فرهنگ مدرسه سازی و حضور ارزشمند خیرین در رفع نیازهای فضاهای آموزشی و پرورشی از اقدام سخاوتمندانه و ایثارگری خیرین می باشد، گفت: اجرای کار خیر یک توفیق الهی است که نصیب شما شده و هر کسی افتخار این توفیق را ندارد و این نشان از آن دارد که رسالتتان که همان جلوگیری از هرگونه تهدید و تهاجم فرهنگی و مراقبت از این نسل نو پااست به صورت جهادی خوب به انجام رسانده اید.

وی تاکید کرد: ما به عنوان متولیان آموزش و پرورش به دنبال این هستیم تا پیوندی عمیق بین خیرین و نیکوکاران با آموزش و پرورش برقرار شود تا مشکلات حل گردد.

اسماعیل زاده عنوان داشت: ما همواره چشم امید به سوی کرم والایتان بسته ایم تا بتوانیم در فضای خالی موجود مدارسی نو به پا کنیم، مدارسی تخریبی موجود در شهر و روستا برای تحصیل عزیزانمان آباد و مدارس دو شیفت موجود داخل شهرمان را به تک شیفت تبدیل نمائیم.

گفتنی است در این همایش از خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار تجلیل به عمل آمد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا